البرز دارو  ۴۴ درصد افزایش سرمایه داد

مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت البرز دارو، دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ با حضور ۶۵.۷ درصد سهامداران برگزار شد.

به گزارش صدای بورس،‌ الیاس کهزادی مدیرعامل البرز دارو در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت البرز دارو، گفت: شرکت البرز دارو سال ۱۳۵۵ تاسیس شد و در سال ۱۳۶۰ به بره‌برداری رسید. میزان سرمایه فعلی آن ۶،۵۸۰،۰۰۰ میلیون ریال است. این شرکت در سال ۱۳۷۵ در بورس پذیرفته شد. اشکال دارویی مجموعه البرز دارو شامل جامدات، مایعات و فرآورده‌های تزریقی می‌شود.

مدیرعامل البرز دارو با اشاره به افزایش سرمایه ۴۴ درصدی این شرکت،افزود: افزایش سرمایه شرکت البرز دارو با نماد دالبر، از مبلغ ۶،۵۸۰ میلیارد ریال به مبلغ ۹۵۰۰ میلیارد ریال بوده است. محل افزایش سرمایه به مبلغ ۲،۹۲۰ میلیارد ریال از محل منابع بوده است.

وی علل افزایش سرمایه این شرکت را جایگزینی و توسعه ماشین آلات به منظور حفظ ظرفیت‌های فعلی و ایجاد ظرفیت‌های جدید، توسعه و ایجاد خطوط تولید جدید به منظور توسعه سبد محصولات و افزایش ظرفیت تولید، بازسازی و نوسازی بحشی از انبارهای موجود به منظور ایجاد شرایط بهتر نگهداشت و انبارش مواد و محصولات و صرفه‌جویی مالیاتی ناشی از افزایش سرمایه از محل سود انباشته اعلام کرد.

مدیرعامل البرز دارو ترکیب سهامداران را تشریح کر: گروه دارایی سبحان بیشترین مالکیت شرکت را داراست، که میزان آن ۶۳.۵۵ درصد است. بیمه ایران ۵.۱۳ درصد سهام و مؤسسه صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر ۳‌.۱۴ درصد و سایرین ۲۸.۱۸ درصد مالکیت را دارند.

البرز دارو  ۴۴ درصد افزایش سرمایه دادوی در مورد روند فروش شرکت اضافه کرد: فروش خالص شرکت در سال ۱۴۰۰، ۱۴ هزار ۵۴۰ میلیارد ریال بوده و در سال ۱۴۰۱ این مبلغ به ۲۳ هزار ۱۳۱ میلیارد ریال رسیده است. در سال ۹۸ فروش خالص شرکت ۷ هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال بوده و در دوره بعد یعنی سال ۹۹ این مبلغ به ۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال رسیده است، که معادل ۱۸ درصد افزایش محسوب می‌شود.

در انتها نیز ۹۷.۶۹ درصد سهامداران در این مجمع به ترکیب‌ پیشنهادی هیئت رئیسه و ۹۹.۹۷۴ درصد سهامداران به اصلاح اساسنامه و افزایش سرمایه شرکت البرز دارو رای مثبت دادند.

کد خبر 478949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =