۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸
 تقسیم سود ۹۰ درصدی تیپیکو

تیپیکو در مجمع عمومی عادی سالیانه مبلغ ۳۸۶ تومان به ازای هر سهم معادل ۹۰ درصد تقسیم سود انجام داد.

به گزارش صدای بورس،‌ مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو) با حضور بیش از ۸۰ درصد سهامداران امروز برگزار شد. منصور نکویی‌نیا،‌ در معرفی و پیشینیه شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو) گفت:

شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین در سال ۱۲/۹/۱۳۸۲ با سرمایه ۵۰ میلیارد ریال تأسیس و در تاریخ ۱۳۹۲ به واسطه مجمع‌ عمومی فوق‌العاده مورخ ۵/۵/۱۳۹۲ نوع شخصیت حقوقی به (سهامی عام) تغییر یافت. در تاریخ ۲۴/۹همان سال به عنوان چهارصد و هفتاد و نهمین شرکت‌ پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران قرار گرفت. در حال حاضر شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین جزء هلدینگ‌های تخصصی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است.

فعالیت اصلی شرکت طبق اساسنامه سرمایه‌گذاری در سهام، سهم الشرکه و واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها یا سایر اوراق بهادار دارای حق رای، تهیه و تولید، واردات و صادرات مواد اولیه دارویی و تامین مالی اشخاص حقوقی سرمایه‌پذیر از منابع داخلی شرکت یا از طریق سایر منابع از جمله تسهیلات بانکی است.

همچنین وی در مورد ترکیب سهامداران مجموعه تیپیکو در پایان سال منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ افزودند: تعداد کل سهامداران ۲۳،۴۱۳ است و از این میان ۲۰۳ سهامدار حقوقی مابقی یعنی ۲۳،۲۱۰ سهامدار، حقیقی است که ۳۵ درصد سهام شرکت متعلق به شرکت شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است، ۱۷ درصد متعلق به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشار و ۱۵ درصد به شرکت توسعه سرمایه رفاه دارد.

 تقسیم سود 90 درصدی تیپیکو

منصور نکویی‌نیا، مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذری دارویی تامین از ارکان چشم‌انداز شرکت خبر داد: چشم انداز شرکت در آینده شامل موارد متعدیدی می‌شود که عبارتند از: بزرگترین شتاب‌دهنده شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه دارو، ایجاد چهار پروژه دارویی‌ تک با هدف ارزآوری و ممانعت از ارزبری، تولید بیش از ۷۰ درصد مواد اولیه دارویی تولیدی مورد نیاز کشور، تولید بیش از ۳۰ درصد فرآورده‌های دامی کشور، تولید بیش از ۴۵ درصد محصولات و فرآورده‌های دارویی انسانی کشور، توزیع بیش از ۵۰ درصد محصولات دارویی کشور و رشد سه برابری صادرات گروه.

وی ادامه داد: همچنین ماموریت هلدینگ ارزش‌آفرینی و نوآوری با جایگاه شایسته در زنجیره ارزش دارو و نظام سلامت در راستای بهبود کیفیت زندگی است که برای رسیدن به این چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در تولید داروهای با ارزش و با فناوری بالا با دانش بومی و یا تحت لیسانس شرکت‌های معتبر بین‌المللی، سرمایه‌گذاری در تولید مواد اولیه دارویی با حجم کم و ارزش بالا، در تحقیق و توسعه دارو و مواد اولیه دارویی، تولید و توزی مکمل‌های دارویی و غذایی و سرمایه‌گذاری در خدمات و توزیع فرآورده‌های دارویی و تجهیزات پزشکی صورت گرفته است. این اقدامات در راستای کسب یک سوم سهم بازار دارویی شرکت تا سال ۱۴۰۶ در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین وی در مورد تهدیدها و فرصت‌های شرکت اضافه کردند: مولفه‌های متفاوتی در محیط کلان روی رفتار شرکت تاثیرگذار خواهند بود، این مولفه‌ها در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تکنولوژیکی، سیاسی، حقوقی و قانونی صورت گرفته است که در نمودار ذیل تشریح شده انده‌اند:

 تقسیم سود 90 درصدی تیپیکو

مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذری دارویی تامین از رشد فروش هلدینگ خبر دادند و افزودند: حجم بازار داروی ایران از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۱ با نرخ مرکب سالانه ۳۶ درصد رشد داشته است. ارقام نمودار زیر به میلیارد ریال است.

 تقسیم سود 90 درصدی تیپیکو

منصور نکوئی نیا مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت ادامه داد: ۲۵ شرکت مدیریتی و ۳ شرکت غیرمدیریتی تابعه شرکت سرمایه‌گذاری دارو تامین است. از میان شرکت‌های مدیریتی ۲۴‌ درصد آن غیربورسی و ۷۶ درصد آن بورسی است و از میان شرکت‌های غیر بورسی ۶۷ ‌درصد آن‌ها وابسته و بورسی هستند و مابقی غیربورسی هستند.

وی در ادامه از ترکیب‌ پرتفوی بورس و غیربورسی از منظر ارزش گفت و تاکید کرد: ۸۴ درصد پرتفوی شرکت متعلق به شرکت‌های بورسی و ۱۶ درصد مابقی متعلق به شرکت‌های غیربورسی است. شرکت پارس‌دارو بیشترین سهم را از پرتفوی بورسی و غیربورسی به خود اختصاص داده است که ۱۵.۷۳ درصد پرتفو محسوب می‌شود.

هم‌اکنون ۲۷ پروژه در دستور کار هلدینگ قرار دارد که بیشترین سهم برنامه‌ها در اختیار پروژه‌های نوسازی و بهسازی و پروژه‌های توسعه‌ای قرار دارد.

همچنین مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره هلدینگ سرمایه‌گذاری دارویی تامین از برنامه عرضه اولیه شرکت آنتی‌بیوتیک‌سازی پخش دارویی اکسیر خبر داد.

در انتها گفت: ارزش ریالی صادرات شرکت ۶،۲۰۰ میلیارد ریال و ارزش دلاری آن ۲۱،۱ میلیون دلار بوده است. مقاصد صادرات شرکت ۳۴ کشور بوده است. تعداد اقلام صادراتی ۱۴۴ محصول نهایی و ماده اولیه بوده است. مجمع نیز موسسه حسابرسی به عنوان حسابرس قانونی سازمان و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار انتخاب کرده است.

کد خبر 478757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =