لحظه به لحظه با بازار دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲

شاخص کل بورس طی معاملات روز گذشته در نهایت کار خود را با یک کاهش ۰.۲۸ درصدی به پایان رساند و به محدوده ۲.۱۲۳ میلیون واحدی برگشت و از سمت دیگر، شاخص هم‌وزن که با شرایط مشابهی برای نمادهای کوچکتر بازار مواجه بود، کاهش ۰.۳ درصدی را به ثبت رساند. برخی از کارشناسان دلیل کاهش روز گذشته بازار را شناسایی سود پس از کسب بازدهی‌های کوتاه‌مدت می‌دانند و برخی نیز از واکنش بازار به مقاومت‌های تکنیکالی سخن می‌گویند. دیروز همچنین ارزش معاملات خرد سهام که در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته توانسته بود به بالای مرز ۷ هزار میلیارد تومان برسد، کاهشی شد و عدد ۴۵۷۸ میلیارد تومان را ثبت کرد که با خروج پول ۴۰۴ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی همراه بود.

خلاصه بازار امروز
بازار امروز در مجموع متعادل و کم‌حجم بود و در دقایق پایانی با تحرکات مثبتی در خودرویی‌ها همراه شد. در نهایت شاخص کل با افت ۹۷۰ واحدی به کارش پایان داد و حوالی ۲ میلیون و ۱۲۲ هزار واحد درجا زد.
امروز ۱۰۰ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد و ارزش معاملات خرد به ۳.۸ هزار میلیارد تومان رسید.
نمادهای خبهمن و وسدید صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای فملی و وبملت بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند.


۱۲:۱۷⏰
در دقایق پایانی، شاخص کل با افت ۳۰۰ واحدی به ۲ میلیون و ۱۲۳ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با افزایش بیش از ۹۴۰ واحدی همراه است.
نمادهای فملی، وبملت و فولاد منفی‌سازان اصلی و خبهمن، خودرو و تاصیکو مثبت‌سازان اصلی شاخص بورس بوده‌اند.
خودرو، محصولات شیمیایی و سرمایه‌گذاری‌ها نیز به ترتیب با ارزش معامله ۳۴۰ میلیارد تومان، ۲۰۳ میلیارد تومان و ۱۵۲ میلیارد تومان برترین صنایع بازار هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.


۱۱:۳۱⏰
در نماد وبهمن یک جابه‌جایی بین حقوقی و کدهای حقیقی انجام شد و در ادامه شاهد رنج مثبت سنگین بودیم.


۱۱:۳۱⏰
در این دقایق، شاهد افزایش تقاضا در گروه خودرویی هستیم.


۱۱:۰۰⏰
در گروه پالایشی‌ها، شبندر در صفر تابلو با قیمت ۱۱۴۹ تومان حجم معامله ۱۷ میلیونی دارد، شپنا با قیمت ۸۴۶ تومان نوسان مثبت دارد و شتران با قیمت ۴۶۳.۵ تومان نوسان مثبت دارد و حجم معامله آن به ۲۷ میلیون سهم رسیده است.
شاوان با قیمت ۲۳۴۵ تومان در صفر تابلو دادوستد حدود ۱ میلیون سهم را ثبت کرده است، شبریز با حجم معامله ۴ میلیونی بر روی قیمت ۱۳۰۲ تومان نوسان منفی دارد و شراز با حجم معامله کمتر از ۱ میلیون سهم بر روی قیمت ۱۵۱۸ تومان نوسان مثبت دارد.


۱۰:۵۸⏰
ارزش معاملات خرد در این دقایق دوباره افت کرده است.


۱۰:۴۶⏰
فسوژ، کویر، فولای، فخاس، فزرین و فایرا نمادهای مثبت گروه فلزات اساسی هستند.


۱۰:۴۴⏰
در گروه چند رشته‌ای‌ها، شستا با قیمت ۱۳۱.۷ تومان نوسان منفی دارد و حجم معامله آن به ۸۶ میلیون سهم رسیده است، وکغدیر با قیمت ۱۴۵۰ تومان در منفی ۱ درصد دادوستد ۱ میلیون سهم را گذرانده است و وغدیر با قیمت ۲۰۹۱ تومان نوسان منفی دارد و دادوستد آن به حدود ۲ میلیون سهم رسیده است؛خرید حقیقی ۲۹ درصد و حقوقی ۷۱ درصد
وبانک نوسان منفی بر روی قیمت ۹۸۶ تومان دارد، وامید با نوسان مثبت بر روی ۱۴۱۰ تومان، ونیکی با رشد بیش از ۱ درصد با قیمت ۷۱۹ تومان و وصندوق با کمی افت برروی ۱۵۸۳ تومان در حال معامله است.


۱۰:۴۲⏰
وخارزم با قیمت ۵۶۳ تومان رشد بیش از ۲ درصدی دارد و حجم معامله آن به ۹۵ میلیون سهم رسیده است.


۱۰:۲۶⏰
شیران حوالی صفر تابلو نوسان می‌کند. تا این لحظه تنها ۳ - ۴ میلیون برگه سهم معامله شده است. بخش عمده فروش مربوط به کدهای حقوقی است.


۱۰:۱۲⏰
شاخص کل با افت ۱۰۰ واحدی همراه شده و با عبور از یک ساعت ابتدایی شاهد برتری عرضه به تقاضا در میان شاخص‌سازان هستیم. شاخص هم‌وزن با افزایش ۷۰۰ واحدی همراه است.


۱۰:۰۳⏰
بیشترین حجم معاملات
وخارزم ۸۵ میلیون سهم
خساپا ۵۸ میلیون سهم
خگستر ۵۶ میلیون سهم
شسینا ۵۳ میلیون سهم
وتجارت ۵۱ میلیون سهم


۱۰:۰۲⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۲,۱۲۳,۵۲۹
۹۹ واحد کاهش
ارزش بازار ۷۴,۶۰۱,۳۸۳ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۱۱,۵۰۲ میلیارد ریال
حجم معاملات ۱.۴۸۳ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
شپنا ۲۵۸ واحد مثبت
شبندر ۲۲۹ واحد منفی
فملی ۱۷۰ واحد منفی
وبملت ۱۴۰ واحد منفی
وتجارت ۱۱۴ واحد مثبت
سصفها ۱۰۱ واحد منفی
تاصیکو ۹۶ واحد مثبت


۰۹:۵۷⏰
خودرو با قیمت ۲۹۴ تومان نوسان مثبت دارد و خساپا با قیمت ۲۴۴.۲ تومان نوسان منفی را به همراه دارد.


۰۹:۳۰⏰
سصفها با قیمت ۱۵۳۷۱ تومان افت بیش از ۴.۵ درصدی دارد و امروز در مدار منفی معامله می‌شود.


۰۹:۲۵⏰
شسینا در منفی ۷ درصد با قیمت ۴۵۸.۴ تومان حجم معامله ۲۲ میلیونی داشته و با صف خرید همراه است.


۰۹:۲۵⏰
انبوه‌سازان امروز هم مورد توجه خریداران هستند و نمادهای ثپردیس، ثفارس، ثعمرا و وتوس با رشد بیش از ۴ درصدی همراه هستند.


۰۹:۱۲⏰
شاهد شروع مثبت معاملات در روز جاری هستیم؛ شاخص کل در مدار سبز قرار دارد و نمادهای شپنا، وخارزم، وتوس و ثبهساز در جایگاه مثبت‌سازان اصلی دیده می‌شوند.

کد خبر 478746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =