۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
نقش‌آفرینی هند در بازار کریپتو

در اجلاس سالانه گروه ۲۰ (G۲۰)، نخست وزیر هند خواستار همکاری جهانی برای تدوین مقررات در زمینه کریپتوها شد.

به گزارش صدای بورس؛ هند به عنوان رئیس دوره‌ای گروه ۲۰ وظیفه حمایت از ایجاد یک چارچوب جامع جهانی برای تنظیم و مقررات‌گذاری رمزارزها را به عهده گرفته است. با وجود اینکه اکوسیستم کریپتویی هند هنوز فاقد چارچوب قانونی روشن و مالیات‌گیری ساده‌تر است، این کشور سال‌هاست که از ایجاد یک چارچوب جهانی برای کریپتوکارنسی‌ها حمایت می‌کند.

نارندرا مودی در گفت‌وگویی به نقش مهم فناوری‌های نوظهور همچون بلاکچین و کریپتوکارنسی‌ها اشاره کرد و گفت: ماهیت چنین فناوری‌های نوظهوری اثرات جهانی دارد. بنابراین، مقررات‌گذاری و تعیین چارچوب برای آن نباید مختص به یک کشور یا گروهی از کشورها باشد. مودی با ذکر مثالی از صنعت هوانوردی افزود: مشابه قوانین و مقررات حاکم بر کنترل ترافیک و امنیت هوایی، فناوری‌های نوظهور همچون کریپتوکارنسی نیز باید به صورت جهانی مقررات‌گذاری شود. کشور هند به دنبال ایفای نقش خود در این زمینه است. نخست‌وزیر هند تاکید کرد: ریاست هند بر گروه ۲۰ گفت‌وگوها درباره ارزهای دیجیتال را فراتر از ثبات مالی گسترش داده تا پیامدهای کلان اقتصادی آن را به ویژه برای بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه نیز در نظر بگیرد. همچنین هند در دوره ریاست بر گروه ۲۰ میزبان سمینارها و مباحثات غنی در این زمینه بود که به تعمیق دیدگاه‌ها درباره دارایی‌های کریپتویی منجر شد.

اول آگوست (۱۰ مردادماه) هند بیانیه‌ای منتشر کرد که نشان‌دهنده تلاش‌های این کشور در جهت ایجاد یک چارچوب جهانی برای کریپتوها بود.

گروه ۲۰ متشکل از ۱۹ کشور به اضافه اتحادیه اروپاست که بخش بزرگی از اقتصادهای توسعه‌یافته و نوظهور را نمایندگی می‌کند و نقش مهمی در همکاری‌های اقتصادی بین‌المللی و تقویت ساختار و حاکمیت جهانی دارد.

کد خبر 478158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =