سهام قابل توجه صندوق‌های سرمایه‌گذاری در معاملات روزانه بورس تهران

جلسه آیین رونمایی از صندوق بازنشستگی با حضور رییس سازمان بورس و اوراق‌بهادار و نمایندگان کمیسیون اقتصادی برگزار شد.

به گزارش صدای بورس,صندوق بازنشستگی تکمیلی، به منظور توانمندسازی مالی افراد در زمان بازنشستگی طراحی شده است که این صندوق‌ها ارائه راه حلی برای پوشش هزینه‌های دوره بازنشستگی افراد است.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران ضمن معرفی صندوق بازنشستگی تکمیلی بیان کرد: «با توجه به اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازنشستگی تکمیلی با منابع خرد ایجاد می‌شود، منابع پایدار و مستمری را وارد بازار سرمایه کرده و ضمنا کمک بزرگی به توانمندسازی مالی افراد در زمان بازنشستگی خواهد کرد. که می‌توان گفت تا ۱۰ تا ۲۰ سال آینده برکات این صندوق مشخص می‌شود و یکی از مزایای آن ماندگاری وجوه سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه است.»

وی ادامه داد: «این در حالی است که طی سال‌های اخیر اقبال سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم رشد چشمگیری داشته و این صندوق‌ها سهم قابل توجهی در معاملات روزانه بازار سهام دارند. به‌طوری‌ که آمارها نشان می‌دهد نقش صندوق‌ها در معاملات روزانه

سال گذشته حدود ۱۸ درصد بود اما این رقم در سال جاری به حدود ۵۰ درصد معاملات روزانه بورس تهران افزایش یافته است.»

به گزارش ایسنا,عشقی تشریح کرد: «بیش از ۸ میلیون و ۲۰۰هزار حقیقی در صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کردند. بیش از ۶۰درصد دارندگان کل صندوق‌ها حقیقی هستند. این موضوع کمک می‌کند در آینده به ثبات بازار امیدوار باشیم.»

کد خبر 478148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =