ابزارسازی و ایجاد ثبات به کمک تامین مالی

سرپرست معاونت پژوهشی پژوهشکده امور اقتصادی در حاشیه نمایشگاه روایت خدمت، وعده، وفا گفت: به نظر می‌رسد بورس با داشتن ابزارهای مالی جدید ظرفیت بسیاری برای تامین مالی پروژه‌های عمرانی و صنعتی دارد.

به گزارش صدای بورس، جواد عرب یارمحمدی سرپرست معاونت پژوهشی پژوهشکده امور اقتصادی در حاشیه نمایشگاه "روایت خدمت، وعده، وفا" با بیان اینکه پروژه های عمرانی کشور نیاز به تامین مالی دارند گفت: خوشبختانه در کشور ابزارهای مالی متنوع و متعددی وجود دارد که دولت با استفاده از این ابزارها می‌تواند پروژه‌های مهم و اولویت‌دار خود را تامین مالی کند.

به گفته یارمحمدی؛ پیشروی به سمت بهره‌مندی از ابزارهای مالی جدید، به کشور در راستای تامین مالی کمک خواهد کرد.
یارمحمدی عنوان کرد: به نظر می‌رسد بورس با داشتن ابزارهای مالی جدید ظرفیت بسیاری برای تامین مالی پروژه‌های عمرانی و صنعتی دارد به‌طوری که اخیرا در یک پیشنهاد پژوهشی دریافت شده. به نقل از سنا سازمان بورس هم جزو تیم اجرایی است و در صورت پذیرش نهایی پژوهش فوق، از کمک‌های بورس برای این پژوهش بهره‌مند خواهیم شد.
سرپرست معاونت پژوهشی پژوهشکده امور اقتصادی تصریح کرد: با توجه به پروژه‌های متعدد دولت از انواع روش‌های تامین مالی می‌توان بهره برد که بخشی از روش‌ها مربوط به بازار سرمایه است که می‌توان به صندوق پروژه‌ها اشاره کرد.
به گفته یارمحمدی برای بهره‌مندی از بازار سرمایه دو موضوع کلی وجود دارد؛ نخست اینکه بتوان ابزارهای جدید و متناسب‌سازی شده با هر پروژه معرفی و یا ایجاد کرد و دیگر اینکه با ایجاد ثبات در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاران را ترغیب به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه کرد.

کد خبر 478105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =