لحظه به لحظه با بازار سه شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲

شاخص کل بورس طی معاملات روز گذشته کار خود را با یک افزایش ۱.۶ درصدی به پایان برساند و در محدوده ۲.۰۸۴ میلیون واحدی ایستاد تا در یک قدمی مرز ۲.۱ میلیون واحدی قرار بگیرد. در سمت دیگر، شاخص هم‌وزن که این روزها رشدهای ضعیف‌تری نسبت به شاخص کل دارد، با یک افزایش ۰.۶۸ درصدی همراه شد. ارزش معاملات خرد سهام نیز اگرچه از عدد روز گذشته فراتر نرفت، اما با ثبت عدد ۷۶۷۱ میلیارد تومانی، در محدوده‌های قابل قبولی نسبت به روزها و هفته‌های گذشته قرار گرفت که این موضوع با ورود پول اندک ۱۷ میلیارد تومانی همراه بود.

۱۲:۵۵⏰
خلاصه بازار امروز
شاخص کل که در نیم ساعت ابتدایی موفق به فتح مجدد قله ۲.۱ میلیون واحدی شده بود، در ادامه به موجب افزایش عرضه‌ها ناچار به عقب‌نشینی شد و درنهایت با رشد حدود ۱۱ هزار واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۹۵ هزار واحد آرام گرفت.
امروز تراز نقدینگی حقیقی‌ها ۲۱۰- میلیارد تومان شد و ارزش معاملات خرد به ۵.۹ همت رسید.
نمادهای همراه و وساپا صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای وبملت و شپنا بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند.


۱۲:۲۳⏰
در دقایق پایانی، شاخص کل با افزایش ۱۲ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۹۶ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با افزایش بیش از ۲ هزار واحدی همراه بوده است.
نمادهای تاپیکو، پارسان و فملی در صدر مثبت‌سازان شاخص قرار دارند و خودرو، محصولات شیمیایی، انبوه‌سازی به ترتیب با ارزش معامله ۷۲۲ میلیارد تومان ، ۴۸۰ میلیارد تومان، ۳۰۰ میلیارد تومان برترین صنایع بازار هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.


۱۲:۲۲⏰
در دقایق پایانی بازار شاهد تحرکات اندک رو به بالای های وب از ۲۴۲ به ۲۴۶ تومان هستیم. سهمی که تا اواسط اردیبهشت ماه به بالای ۳۷۰ تومان رسیده بود.


۱۲:۲۱⏰
کشرق در قیمت ۱۵۴،۷۰۰ ریال در محدوده مثبت ۳ درصدی معامله می‌شود.


۱۱:۵۹⏰
ارزش معاملات خرد ۴,۱۵۰ میلیارد تومان است و تا این لحظه حقیقی‌ها حدود ۲۱۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.


۱۱:۵۹⏰
در این دقایق، شاخص کل با افت اندکی به زیر ۲,۱ میلیون واحد برگشته و در سطح ۲ میلیون و ۹۷ هزار واحد قرار گرفته است.


۱۱:۴۳⏰
ورنا در آستانه صف خرید در قیمت ۷۸۰۰ ریال قرار دارد. قدرت خریدار سهم ۱.۵ برابر فروشنده بوده و ورود پول حقیقی به این سهم ۵.۵ میلیون تومان است.


۱۱:۴۱⏰
در گروه پالایشی‌ها، شپنا با قیمت ۸۰۲ تومان نوسان منفی دارد و شتران با قیمت ۴۳۸ تومان حجم معامله ۵۵ میلیونی داشته است. شبندر با قیمت ۱۰۷۰ تومان در منفی ۱ درصد دادوستد ۴۰ میلیون سهم را پشت سر گذاشته است و شبریز با حجم معامله ۶ میلیونی بر روی قیمت ۱۲۲۵ تومان در منفی ۱ درصد معامله می‌شود.
شاوان با قیمت ۲۰۹۰ تومان نزدیک به مثبت ۲ درصد حجم معامله ۵ میلیونی داشته است و شراز حجم معامله حدود ۲ میلیونی را پشت سر گذاشته و با قیمت ۱۳۴۱ تومان در مثبت ۱ درصد قرار دارد


۱۱:۱۸⏰
در گروه چند رشته‌ای‌ها، شستا با قیمت ۱۲۸.۷ تومان نزدیک به منفی ۲ درصد دادوستد ۵۷۹ میلیون سهم را ثبت کرده است و وغدیر با قیمت ۲۰۸۰ تومان نوسان مثبت دارد.
وکغدیر با قیمت ۱۴۹۰ تومان در صفر تابلو حجم معامله ۵ میلیونی دارد و وبانک با قیمت ۹۷۶ تومان نوسان مثبت دارد.


۱۰:۵۲⏰
نماد تاپیکو پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالانه مبنی‌بر تقسیم سود نقدی و عمومی فوق‌العاده، بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله است.


۱۰:۴۳⏰
غزر با حمایت ۶۰ درصدی ۳ حقوقی در محدوده ۳۵۸ تومان حدود نیم درصد مثبت در حال معامله است.


۱۰:۴۲⏰
پارسان با قیمت ۳۷۱۹ تومان در مثبت ۲ درصد با حجم معامله ۸ میلیونی و مشارکت ۶۶ درصدی حقیقی‌ها در خرید و شپدیس با قیمت۱۶۷۲۸ تومان با رشد بیش از ۲ درصدی با حجم معامله ۴ میلیونی و مشارکت ۷۲ درصدی حقیقی‌ها در خرید، نمایندگان گروه محصولات شیمیایی در اثرگذاری بر شاخص کل به شمار می‌روند.


۱۰:۴۲⏰
برکت رو به پایین حرکت کرده و از ۶۸۵ تومان به ۶۶۳ تومان ۱,۲ درصد منفی رسیده است. عمده معامله‌گران این نماد دارویی حقیقی هستند. قیمت سهم از نیمه دوم اردیبهشت تا کنون از محدوده ۱,۱۶۰ تومان به سطوح فعلی رسیده است.


۱۰:۳۸⏰
در گروه فلزات اساسی، فولاد با قیمت ۵۶۱ تومان نوسان مثبت دارد، فملی با قیمت ۷۴۲ تومان در مثبت ۱ درصد حجم معامله ۵۲ میلیونی داشته است. ذوب با قیمت ۳۳۰ تومان نزدیک به منفی ۱ درصد دادوستد ۵۳ میلیون سهم را ثبت کرده است و فخوز با قیمت ۳۳۳.۲ تومان در منفی ۱ درصد حجم معامله ۱۰ میلیونی دارد.
نمادهای فلوله، فروسیل و فماک تنها نمادهای حاضر در این گروه هستند که رشد بیش از ۴ درصدی دارند و در میان عرضه‌های شکل گرفته در میان فلزات اساسی توانسته‌اند در مدار مثبت باشند.


۱۰:۰۳⏰
بیشترین حجم معاملات
شستا ۳۳۰ میلیون سهم
خگستر ۱۹۹ میلیون سهم
خودرو ۱۷۱ میلیون سهم
خساپا ۱۳۸ میلیون سهم
وبصادر ۶۹ میلیون سهم


۱۰:۰۳⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۲,۱۰۰,۸۰۹
۱۶۶۴۰ واحد افزایش
ارزش بازار ۷۳,۸۰۴,۸۵۲ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۲۲,۳۴۹ میلیارد ریال
حجم معاملات ۳.۰۹۲ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
فملی ۲۲۲۰ واحد مثبت
فولاد ۲۰۴۹ واحد مثبت
پارسان ۱۸۶۷ واحد مثبت
شپدیس ۱۱۶۳ واحد مثبت
وغدیر ۹۸۳ واحد مثبت
شپنا ۷۱۰ واحد مثبت
خودرو ۶۷۸ واحد مثبت


۱۰:۰۲⏰
شاخص کل با افزایش حدود ۱۷ هزار واحدی به مرز روانی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با رشد ۳ هزار واحدی یک ساعت ابتدایی را پشت سر گذاشته است.


۰۹:۵۴⏰
وساپا که نخستین معاملات روز جاری خود را از ۵۰۱ تومان آغاز کرد، اکنون در قیمت ۵۴۶ تومان صف خرید قدرتمند ۶۸,۵ میلیارد تومانی را تجربه می‌کند.


۰۹:۴۸⏰
ثشاهد با قیمت ۱۸۲۵ تومان در مثبت ۷ درصد دادوستد ۴۱ میلیون سهم را پشت سر گذاشته و با تقاضای خرید همراه است.


۰۹:۳۸⏰
شپدیس با قیمت ۱۶۹۵۰ تومان رشد بیش از ۳.۵ درصدی را به همراه دارد.


۰۹:۳۸⏰
شاخص کل پس از مدت‌ها موفق به فتح قله ۲,۱ میلیون واحدی شد. تا این لحظه نماگر بورس حدود ۱۶ هزار واحد رشد کرده که بخش عمده این افزایش را مدیون نمادهای فملی، فولاد، پارسان، #شپدیس، خودرو، شپنا و شیراز است.


۰۹:۳۷⏰
وغدیر با قیمت ۲۱۲۰ تومان افزایش ۲.۵ درصدی دارد و حجم معامله آن ۴ میلیون سهم بوده است.


۰۹:۳۰⏰
شپنا با قیمت ۸۲۲ تومان، شتران با قیمت ۴۴۵.۲ تومان و شبندر با قیمت ۱۰۹۰ تومان هر سه رشد بیش از ۱ درصدی دارند.


۰۹:۲۹⏰
شستا با قیمت ۱۳۱.۵ تومان نوسان مثبت دارد و حجم معامله آن به حدود ۲۰۰ میلیون سهم رسیده است.


۰۹:۲۶⏰
شاخص کل در مرز ۲۱۰۰ قرار دارد.


۰۹:۲۲⏰
خودرو با قیمت ۲۹۱ تومان نزدیک به مثبت ۳ درصد، خساپا با قیمت۲۵۶.۶ تومان با رشد بیش از ۲ درصد و خگستر با افزایش بیش از ۴.۵ درصدی بر روی قیمت ۵۱۹ تومان معامله می‌شود.


۰۹:۲۱⏰
در همین دقایق ابتدایی ورنا از ۷۲۴ به ۷۸۰ تومان ارتقا یافت و متقاضیان برایش صف بستند. اکنون بیش از ۵۱ میلیارد تومان نقدینگی در انتظار عرضه این سهم قرار دارد.


۰۹:۲۱⏰
فملی با قیمت ۷۵۲ تومان رشد بیش از ۲ درصدی دارد و فولاد با قیمت ۵۷۱ تومان با افزایش بیش از ۲ درصد همراه است.


۰۹:۰۹⏰
شاخص کل با افزایش ۴۵۰۰ واحدی معاملات امروز را آغاز کرده و نمادهای فولاد، فملی، شپدیس و شیراز در صدر اثرگذاران قرار دارند.

کد خبر 478022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =