بازده مرکب ۸۹۰۰ درصدی گنجینه رفاه

شرکت کارگزاری بانک رفاه کارگران از آذرماه ۱۳۸۴ فعالیت رسمی خودش را تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار تهران آغاز کرده و در حال حاضر مدیریت سه صندوق سرمایه‌گذاری را برعهده دارد؛ در ادامه ضمن معرفی این سه صندوق‌، مروری بر عملکرد آنها خواهیم داشت.

به گزارش صدای بورس؛ نخستین صندوق این مجموعه با نام صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه رفاه، در تیرماه ۱۳۸۹ آغاز به کار کرد. خالص ارزش دارایی‌های صندوق با رشدی ۶ درصدی در یک‌ سال گذشته، اکنون به حدود ۴۲۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

بازار سهام و در صدر آن، گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات»، «فلزات اساسی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» سهمی ۹۵ درصدی در پرتفوی صندوق دارند. این صندوق سهامی که در یک ‌سال گذشته بازدهی ۳۷درصدی داشته، در افقی بلندمدت نیز موفق به خلق بیش از ۸۹۰۰ درصد بازدهی مرکب شده است.

صندوق سرمایه‌گذاری توسعه اعتماد رفاه
اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۱ دومین صندوق این کارگزاری با نام صندوق سرمایه‌گذاری بانک توسعه تعاون، باز هم در گروه صندوق‌های سهامی، فعالیت خود را آغاز کرد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق که اخیرا به صندوق توسعه اعتماد رفاه تغییر نام داده است، در یک ‌سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته و امروز در مرز ۲۳۰۰ میلیارد ریال قرار دارد. سهم بازار سهام از پرتفوی این صندوق چیزی حدود ۹۵ درصد است و گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات»، «فلزات اساسی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» بیشترین جذابیت را نزد مدیران این صندوق داشته‌اند. این صندوق سهامی نیز طی حدود ۱۱ سال فعالیتش بازدهی مرکبی ۶۵۰۰ درصدی داشته و با کسب حدود ۴۵ درصد بازدهی در ۱۲ ماه گذشته عملکرد خوبی داشته است.

صندوق سرمایه‌گذاری نگین رفاه
کارگزاری بانک رفاه، در شهریورماه سال ۱۳۹۱ و در راستای جذب سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز، صندوق با درآمد ثابت نگین رفاه را تأسیس کرد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق، اکنون در مرز ۴۴ هزار میلیارد ریال قرار دارد. متناسب با نوع صندوق، بازار سهام سهم اندکی در پرتفوی آن داشته و بیشترین سرمایۀ صندوق با ۴۷ و ۴۱ درصد، به ترتیب به بازار بدهی و سپردۀ بانکی اختصاص یافته است. صندوق نگین رفاه در یک ‌سال اخیر، حدود ۲۱ درصد بازدهی محقق کرده است.در جدول مشروح عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت کارگزاری بانک رفاه را مشاهده می‌کنید.

بازده مرکب ۸۹۰۰ درصدی گنجینه رفاه

کد خبر 477787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =