سازمان بورس از توسعه بازار نهراسد!

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه روند بازار سرمایه در دهه گذشته مثبت بوده است، تأکید کرد که سازمان بورس جهت گسترش بازار باید اقداماتی را در دستور کار قرار دهد.

صدای بورس ـ محمد نعمت‌زاده؛ علیرضا توکلی کاشی با بیان این مطلب، وضعیت کنونی بازار سرمایه را متعادل ارزیابی کرد و افزود: بررسی روند بلندمدت بورس با توجه به شاخص کل و شاخص تعدیل‌شده بر اساس تورم یا دلار نشان می‌دهد بورس در دهه گذشته همواره بازدهی مثبتی داشته است و قیمت‌ها نه حباب دارند و نه زیر ارزش واقعی قرار دارند. بنابراین این وضعیت برای سرمایه‌گذاری بسیار مساعد است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه، با اشاره به اشتیاق مردم به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه در ماه‌های اخیر، مهم‌ترین توصیه به سازمان بورس را عدم هراس از توسعه بازار بیان کرد و گفت: سازمان بورس باید اجازه دهد تا نهادهای مالی به راحتی فعالیت کنند.

وی اظهار داشت: سازمان بورس لازم است تمرکز خود را روی نظارت بر فعالیت‌ نهادهای مالی قرار دهد تا عملکرد مناسب و مطلوبی داشته باشند. ضمن اینکه مسیر اخذ مجوز را تسهیل کند و اگر خطایی توسط نهادی صورت گرفت، با محدودیت و لغو مجوز از فعالیت آن جلوگیری کند.

کد خبر 477785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =