اولویت‌های سرمایه گذاری در "وبانک" مشخص شد

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی گفت: وبانک ۸ هدف را به عنوان سند راهبردی قرار داده که یکی از آنها ورود به حوزه نفت، گاز و پتروشیمی‌هاست که در حال حاضر در راستای تحقق این امر موفق به سرمایه‌گذاری در نیروگاه شهید سلیمانی شده است.

به گزارش صدای بورس؛ حسین مدرس خیابانی در مورد پیش‌بینی رشد سودآوری وبانک گفت: امیدواریم به کمک شرکت‌های زیرمجموعه مانند بهشهر، پتروشیمی شازند و سایر شرکت‌های وابسته مانند ایران ترانسفور و بارز، بتوانیم به سه محور اصلی شرکت که شامل رشد تولید، فروش و صادرات است برسیم و به دنبال آن افزایش سود در سال ۱۴۰۲ داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی در خصوص اهم اقدامات انجام شده در این شرکت و زیرمجموعه‌ها بیان کرد: به طور کلی برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در وبانک و مجموعه‌های وابسته به طور شفاف ابلاغ شده و تمام سهامداران اطمینان کامل داشته باشند که مجموعه وبانک در مسیر درست در حال حرکت است.

وی افزود: تقویت کنترل‌های داخلی، شفاف‌سازی و استقرار حاکمیت شرکتی برای نظارت کامل بر عملیات تجاری و همچنین هم‌افزایی و هماهنگی در گروه که انتظار همه هلدینگ‌ها حفظ ارتباط و ارزش آفرینی بین زنجیره با شرکت‌های تابعه است از دیگر ماموریت‌های وبانک به شمار می‌رود.

به گفته او با حفظ این زنجیره شرکت می‌تواند از ظرفیت‌هایی که در صادرات و پخش کالا همینطور تبادل دانش و تجربیات بین سایر شرکت‌هاست استفاده کند، که بر همین مبنا شرکت توسعه ملی پرچمدار تولید داخلی در کشور است.

مدیرعامل وبانک در رابطه با برنامه وبانک برای عرضه شرکت‌های غیربورسی گفت: فهرستی از واگذاری ۱۱ شرکت غیربورسی تهیه شده که ارزشگذاری آنها را کارشناسان رسمی قوه قضائیه و کانون وکلا انجام داده‌اند؛ برای شرکت‌های بورسی نیز ملاک‌ها بر اساس شاخص‌های بازار سرمایه وnav هر سهم صورت می‌گیرد که امیدواریم تا پایان سال سیمان فیروزکوه و زرین ذرت شاهرود از مجموعه بهشهر وارد بازار سرمایه شوند.

مدرس خیابانی درباره برنامه افزایش سرمایه گفت: برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری هیچ موضوعی مهمتر از افزایش سرمایه نیست، بنابراین افزایش سرمایه از روش‌های مختلف اولویت شرکت است. بانک ملی می‌تواند در حوزهای مختلف از جمله تایر، انواع ترانسفورماتورها و حتی ماشین آلات در شرکت‌های زیرمجموعه وبانک که به نوعی دانش بنیان محسوب می‌شوند به عنوان سهامدار عمده در افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامدار مشارکت کند.

این مقام مسئول در پایان به سرمایه‌گذاری‌های شرکت اشاره کرد و افزود: بیشترین میزان سرمایه‌گذاری وبانک در بخش‌های پتروشیمی، شیمیایی، ساختمانی، تولید تایر و شرکت‌های کشت و صنعت ملی بوده است. گروه توسعه ملی ۸ هدف را به عنوان سند راهبردی قرار داده که یکی از آنها ورود به حوزه نفت، گاز و پتروشیمی‌هاست که در حال حاضر در راستای تحقق این امر موفق به سرمایه‌گذاری در نیروگاه شهید سلیمانی شدیم. از دیگر بخش‌های مدنظر برای سرمایه‌گذاری حوزه‌های ساختمانی، انرژی، معادن با نگاه ویژه به فلزات اساسی مانند فولاد، مس و طلا است.

کد خبر 477532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =