لحظه به لحظه با بازار دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲

روزهای کم‌حجم و بی‌رمق بازار سهام همچنان ادامه دارد و به نظر می‌رسد که فعلاً محرک مثبت و مهمی وجود ندارد که بورسی‌ها را به خرید سهام مشتاق کند. با این حال اما روز گذشته حمایت‌هایی وجود داشت که مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شد و می‌تواند معاملات بورس فردا را بهبود ببخشد. شاخص کل بورس طی معاملات روز گذشته کار خود را با یک کاهش اندک ۰.۱۸ درصدی به پایان رساند و در محدوده ۱.۹۵۴ میلیون واحدی قرار گرفت. از سمت دیگر، شاخص هم‌وزن به واسطه فشار فروش بیشتری که نمادهای کوچک تجربه می‌کردند، افت بیشتری داشت و با کاهش ۰.۵۱ درصدی همراه شد. ارزش معاملات خرد سهام اما چند روزیست که شرایط سخت‌تری را هم دنبال می‌کند و روز گذشته نیز با ثبت عدد ۳۶۵۸ میلیارد تومانی این وضعیت را ادامه داد و با خروج پول ۴۱۴ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی مواجه شد.

۱۲:۵۲⏰
خلاصه بازار امروز
بازار امروز اگرچه شروع خوبی داشت، اما بی رمقی و نبود پول اجازه نداد پایان دلچسبی داشته باشد.
شاخص کل تحت تأثیر مثبت نمادهای شپنا، شستا، وغدیر و خودرو به رشد ۲۴۰۰ واحدی اکتفا کرد و در ارتفاع ۱ میلیون و ۹۵۶ هزار واحد ایستاد.
امروز ۳۴۷ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی رقم خورد و ارزش معاملات خرد به ۳.۴ همت رسید.
نمادهای بمولد و فسوژ صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای وبملت و وشهر بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند.


۱۲:۱۱⏰
در دقایق پایانی، شاخص کل با افزایش ۳۵۰۰ واحدی به ۱ میلیون و ۹۵۷ هزار واحد رسیده و شاخص هم وزن با افزایش ۱۴۰۰ واحدی همراه بوده است.
نمادهای شپنا، شستا، خودرو،‌ وغدیر، فولاد و وتجارت در صدر مثبت‌سازان بورس قرار دارند و خودرو ، محصولات شیمیایی و انبوه‌سازی به ترتیب با ارزش معامله ۲۲۱ میلیارد تومان، ۱۱۴ میلیارد تومان و ۱۱۱ میلیارد تومان برترین صنایع در بازار امروز هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.


۱۱:۴۰⏰
ارزش معاملات تا این لحظه به حدود ۲ هزار و ۳۵۳ میلیارد تومان رسیده است.
بمولد، فسوژ و شپنا بیشترین خالص خرید حقیقی و نمادهای وبملت، ثفارس و خساپا نیز بیشترین خالص خرید حقوقی را دارند.


۱۱:۲۰⏰
بازار امروز با برابری عرضه و تقاضا کار خود را آغاز کرده است. خروج پول حقیقی از بازار ۵۱ میلیارد تومان بوده و صندوق‌های درآمد ثابت خروج پول ۳۲ میلیارد تومانی حقیقی‌ها را داشته‌اند.


۱۱:۱۹⏰
ارزش معاملات خرد بازار تا این لحظه از بازار ۲ هزار میلیارد تومان است.


۱۱:۱۷⏰
در گروه پالایشی‌ها، شپنا با رشد بیش از ۱ درصد بر روی قیمت ۶۹۵ تومان دادوستد ۴۰ میلیون سهم را پشت سر گذاشته است، شتران با قیمت ۳۹۵.۵ تومان نوسان منفی دارد و شبندر با قیمت ۹۴۰ تومان نوسان مثبت دارد.
شبریز دادوستد ۲ میلیون سهم را ثبت کرده و شاوان با افزایش ۱ درصدی بر روی قیمت ۱۸۱۲ تومان و شراز با قیمت ۱۲۵۷ تومان در منفی ۱.۵ درصد معامله می‌شوند.


۱۱:۱۴⏰
پالایش با نوسان مثبت بر روی قیمت ۱۳۰۷۹ تومان حجم معامله حدود ۲ میلیونی داشته است و دارایکم با قیمت۱۵۶۱۱ تومان نوسان منفی دارد و حجم معامله ۳.۵ میلیونی را پشت سر گذاشته است.


۱۰:۵۲⏰
سصفها در قیمت ۱۴۸،۴۵۰ ریا ل پس از چند روز معامله در محدوده قرمز بازار صف خرید به ارزش ۱۴ میلیارد تومان تشکیل داده است.


۱۰:۵۱⏰
در گروه چند رشته‌ای‌ها، شستا با قیمت ۱۱۷.۴ تومان نوسان مثبت دارد، وغدیر با قیمت ۱۸۲۰ تومان رشد بیش از ۱ درصدی داشته و وبانک دادوستد ۱ میلیون سهم را پشت سر گذاشته است.
ونیکی با قیمت ۶۸۶ تومان افت بیش از ۱ درصدی دارد، #وامید در منفی ۱ درصد با قیمت ۱۳۷۲ تومان همراه است و وصندوق با نوسان منفی برروی قیمت ۱۵۱۸ تومان معامله می‌شود.


۱۰:۳۳⏰
شبندر در قیمت ۹۳۹۰ ریال با لباس سبز معامله می‌شود.


۱۰:۲۵⏰
در گروه خودرویی، خودرو با قیمت ۲۵۴.۶ تومان رشد بیش از ۱.۵ درصدی دارد، خساپا با قیمت ۲۲۴.۸ تومان در مثبت ۱ درصد دادوستد ۳۹ میلیون سهم را نشان می‌دهد و خگستر با قیمت ۴۳۸ تومان رشد بیش از ۱.۵ درصدی دارد.
خزامیا با قیمت ۶۰۹ تومان نوسان مثبت دارد، خاور با نوسان منفی بر روی قیمت ۳۶۵ تومان حجم معامله ۳۲ میلیونی را پشت سر گذاشته است و ورنا حجم معامله ۱۶ میلیونی دارد. خپارس نیز با نوسان منفی و قیمت ۱۲۱ تومان حجم معامله ۲۱ میلیونی را به ثبت رسانده است.


۱۰:۱۶⏰
وآیند که نخستین معاملات روز جاری خود را از ۱,۲۱۶ تومان آغاز کرد، اکنون در قیمت ۱,۲۳۴ تومان صف خرید ۳,۵ میلیارد تومانی را تجربه می‌کند.


۱۰:۱۶⏰
بیشترین حجم معاملات
شستا ۱۲۳ میلیون سهم
خودرو ۶۶ میلیون سهم
فاراک ۵۱ میلیون سهم
خمهر ۵۱ میلیون سهم
وتجارت ۳۸ میلیون سهم


۱۰:۱۵⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۹۵۸,۲۴۲
۴۲۱۳ واحد افزایش
ارزش بازار ۶۹,۰۷۹,۱۲۷ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۹,۶۴۴ میلیارد ریال
حجم معاملات ۱.۴۱۶ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
شستا ۶۰۲ واحد مثبت
خودرو ۵۳۰ واحد مثبت
شپنا ۳۲۱ واحد مثبت
فولاد ۲۲۶ واحد مثبت
وتجارت ۱۷۷ واحد مثبت
فارس ۱۳۸ واحد منفی
خساپا ۱۳۸ واحد مثبت


۰۹:۵۸⏰
شاخص کل افزایش بیش از ۴ هزار واحدی داشته و شاخص هم‌وزن رشد واحدی را پشت سر گذاشته است؛ معاملات امروز در فضایی مثبت و متعادل دنبال می‌شود.


۰۹:۵۷⏰
ذوب با حضور ۱۰۰ درصدی حقیقی‌ها از ۲۹۶ تومان تا ۳۰۵ تومان ارتقا یافت و اکنون در حدود ۳۰۰ تومان ۱,۱ درصد مثبت معامله می‌شود.


۰۹:۵۷⏰
شهر با نوسان مثبت برروی قیمت ۲۰۳.۸ تومان حجم معامله ۹ میلیونی را پشت سر گذاشته است.


۰۹:۴۹⏰
با وجود سبزپوش بودن اکثر نمادها، ارزش معاملات خرد بازار در ۵۰ دقیقه ابتدایی به هزار میلیارد تومان هم نرسیده است.


۰۹:۴۸⏰
در گروه محصولات شیمیایی شسینا با قیمت ۳۳۰.۶ تومان رشد ۷ درصدی داشته و با صف خرید بیش از ۳۷ میلیونی مورد توجه قرار گرفته است.


۰۹:۳۴⏰
فولاد با قیمت ۵۰۸ تومان نوسان مثبت دارد و فملی با قیمت۶۶۸ تومان در صفر تابلو معامله می‌شود.


۰۹:۳۱⏰
نمادهای خودرو، شستا، فولاد، خگستر و شپنا تا این لحظه بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشته‌اند.


۰۹:۲۳⏰
شستا با قیمت ۱۱۷.۶ تومان نوسان مثبت دارد و حجم معامله آن به ۶۴ میلیون سهم رسیده است.


۰۹:۲۲⏰
خودرو با قیمت ۲۵۸.۵ تومان افزایش بیش از ۳ درصدی دارد، خساپا با قیمت۲۲۶.۹ تومان رشد بیش از ۲ درصدی دارد و خگستر در مثبت ۳ درصد با قیمت ۴۴۴ تومان معامله می‌شود.


۰۹:۲۲⏰
در همین دقایق ابتدایی، ارزش معاملات خرد حدود ۳۲۰ میلیارد تومان و تراز پول خرد تقریباً به نقطه صفر رسیده است و عمده نمادها سبزپوش هستند.


۰۹:۱۱⏰
بازار امروز با افزایش ۹۶۰ واحدی شاخص کل متأثر از روند مثبت در خودرو، شستا و خگستر آغاز به کار کرده است.

کد خبر 477487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =