«تکاردان» برای ورود به بازار معرفی شد

جلسه معارفه عرضه اولیه سهام شرکت تامین سرمایه کاردان برگزار شد.

به گزارش صدای بورس، در ابتدای این جلسه احسان مرادی، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه کاردان به معرفی شرکت پرداخت و گفت: مجوز تاسیس شرکت در تاریخ ۱۵ مردادماه ۱۳۹۲ به تصویب رسید و در تاریخ ۱۷ خردادماه سال ۱۴۰۲ نماد «تکاردان» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران به ثبت رسید.

همچنین ترکیب سهامداران شامل بانک سامان با ۳۲ درصد، بانک تجارت با ۳۱ درصد، شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان با ۱۶ درصد، شرکت توسعه سرمایه‌گذاری سامان با ۱۶ درصد، شرکت سرمایه‌گذاری و ساختمانی تجارت با یک درصد و شرکت‌های اعتبارسنحی حافظ سامان ایرانیان، شرکت پردازشگران سامان و شرکت زیرساخت فناوری تجارت ایرانیان به ترتیب با ۰.۵ درصد هستند.

وی افزود: شرکت بیش از ۳۶۱ هزار میلیارد ریال اوراق منتشر کرده است. سهم بازار کاردان از حجم اوراق منتشرشده در سال گذشته ۱۷ درصد بوده که از این لحاظ، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: بزرگترین صندوق این مجموعه به ارزش ۵۰۴,۹۰۹ میلیارد ریال، صندوق با درآمد ثابت کاردان است و صندوق طلای کاردان هم به تازگی ایجاد شده است. همچنین صندوق با درآمد ثابت کاردان بازدهی ۴۸.۲ درصدی را تا پایان خردادماه کسب کرده است. شرکت در سال گذشته ۵ ارزش‌گذاری انجام داده که منجر به عرضه اولیه شده و سهم بازار «تکاردان» از تعهد خرید عرضه اولیه در سال گذشته ۲۹ درصد بوده است.

مرادی افزود: تامین مالی، مدیریت دارایی، مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری و خدمات مشاوره مالی و مدیریت ریسک از جمله فعالیت‌های مجموعه است.

وی ادامه داد: استراتژی تامین سرمایه کاردان در حوزه مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری، ایجاد حداقل یک صندوق از هر نوع اصلی صندوق‌های قابل ایجاد در شرکت بوده است. همچنین در سال ۱۳۹۳ مدل‌های اجرایی صندوق‌ها طراحی و در سال ۱۳۹۴ مجوز فعالیت سه صندوق بادرآمد ثابت، سهام بزرگ و شاخصی کاردان از سازمان بورس اخذ و اجرا و مدیریت آن توسط این شرکت انجام شده است. در سال ۱۳۹۸ نیز مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری بادرآمد ثابت نگین سامان، در سال ۹۹ مدیریت صندوق سرمایه‌گذاری کیمیا زرین کاردان و در سال ۱۴۰۰ مدیریت دو صندوق سهامی رشد سامان و یکم سامان به این تامین سرمایه منتقل شده است. همچنین برنامه و استراتژی‌های کلی شامل استقرار نظام مطلوب حاکمیت شرکتی، افزایش سهم بازار و دارایی‌های تحت مدیریت، تنوع بخشی مشتریان و توسعه همکاری با بانک‌ها، نوآوری در ارائه راهکارهای نوین تامین مالی و بازنگری در برنامه راهبردی است.

مدیرعامل تامین سرمایه کاردان ادامه داد: کاردان برای سال ۱۴۰۲ قصد دارد در ابتدا عرضه شود و سپس اقداماتی همچون افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم و سود انباشته، حفظ و بهبود ساختار کفایت سرمایه شرکت، تدوین و پایش برنامه‌های راهبردی و عملیاتی شرکت، استقرار و پایش مستمر فرآیند نظام جامع مدیریت ریسک، استقرار نظام مطلوب حاکمیت شرکتی، استقرار سامانه هوش تجاری و سیستم اطلاعات مدیریت، استقرار سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار، توسعه عملیات بازارگردانی با استفاده از معاملات الگوریتمی، بهبود و توسعه زیرساخت نرم‌افزاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری و تسهیل خرید و فروش واحدهای صندوق از طریق تکمیل ابزارهای در دست مشتریان را اجرایی کند.

مواردی همچون جذب طیف مختلف سرمایه‌گذاران از طریق تاسیس صندوق‌های جدید: صندوق سرمایه‌گذاری سهامی اهرمی، شاخص هم‌وزن و بازنشستگی تکمیلی، صندوق در صندوق، صندوق MULTI NAV مبتنی بر گواهی سپرده کالایی، صندوق مختص اوراق دولتی، کسب سهم بازار بیشتر از متوسط صنعت از طریق تعهدات پذیره‌نویسی و بازارگردانی اوراق با درآمدثابت، تنوع بخشی نوع اوراق، متنوع‌سازی محصولات و ابزارهای مالی، توسعه دانش تامین مالی، ارائه مشاوره تامین مالی و تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و خصوصی از دیگر برنامه‌های عملیاتی کاردان برای سال جاری است.

عرضه اولیه

مرادی گفت: در روز عرضه ۶۳۰ میلیون سهام «تکاردان» معادل ۷ درصد عرضه می‌شود و قیمت اولیه اعلامی ۶۸۹ تومان خواهد بود. همچنین ۸ درصد سهم نیز به بازارگردان اختصاص داده خواهد شد.

وی عنوان داشت: طبیعتا افزایش AUM جزء برنامه‌های اصلی ما است و درخواست تاسیس صندوق‌های زمین و مستغلات به سازمان بورس داده شده است و صندوق هم‌وزن و صندوق اهرمی در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل تامین سرمایه کاردان افزود: سیاست تقسیم‌سود در کاردان سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان معادل تقریبا ۴۰ درصد بوده است و با عبور از افزایش سرمایه و اصلاح کفایت سرمایه قطعا این بعد تقویت خواهد شد.

کد خبر 477475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =