فن افزار؛ بزرگترین تولیدکننده دستگاه کارتخوان در کشور

مدیرعامل شرکت توسعه فن افزار گفت: «فن افزار» بزرگترین تولیدکننده و پخش‌کننده کارتخوان‌های هوشمند در کشور است.

صدای بورس ـ علیرضا نجفی؛ محمد مظاهری در حاشیه برگزاری دومین نشست ویژه عرضه اولیه سهام شرکت توسعه فن‌افزار توسن، ضمن اشاره به فعالیت‌های شرکت، به برنامه‌ها و اهداف آتی اشاره کرد که مشروح این گفت‌وگو را می‌خوانید:

برای شروع، در مورد زمینه فعالیت شرکت توضیح می‌دهید؟

مأموریت شرکت کاربردی کردن فناوری‌ها در جامعه است و پنج کسب و کار اصلی دارد که بزرگترین آنها کسب و کار پرداخت و بانکی است. شرکت توسعه فن افزار توسن از بزرگترین تأمین‌کننده‌های ابزار پرداخت در سیزده سال گذشته بوده است و حدود چهار میلیون دستگاه کارتخوان به شبکه پرداخت ارائه کرده و جزو اولین شرکت‌هایی است که در این حوزه توسعه و تحقیق انجام داده است. فعالیت در حوزه هوش مصنوعی و فین‌تک نیز از دیگر حوزه‌های فعالیت کشور محسوب می‌شود.

مهم‌ترین دستاورد شرکت چه بوده است؟

از بزرگترین دستاوردهای شرکت در سال جاری می‌توان به استراتژی اندروید اشاره کرد. ضمن اینکه توسعه فن‌افزار توسن رهبر کارتخوان‌های هوشمند در بازار است و در حال معرفی شش محصول جدید به بازار است. قدم گذاشتن در حوزه دانش‌بنیان نوع یک نیز از دیگر دستاوردهای شرکت در سال جاری است. در حوزه هوش مصنوعی نیز با بازار بانکی شروع کردیم و در مورد فین‌تک‌ها نیز آن را ادامه می‌دهیم. همچنین راه‌اندازی نئوبانک در حوزه مانی تک برای اصناف دستاورد مهم دیگر شرکت است که با استقبال خوبی مواجه شده و در حال حاضر بیست میلیون ایرانی در حال استفاده از این سرویس هستند.

عمده مشتریان شرکت چه گروهی هستند و بفرمایید در زمینه صادرات چه برنامه‌هایی در دستور کار است؟

مشتریان ما اغلب بانک‌های دولتی و خصوصی، مؤسسات پرداخت، اصناف و مغازه‌ها و اخیراً نیز فین‌تک‌ها هستند. در خصوص مشتریان خارجی اولین بازاری که به آن ورود کردیم بازار سوریه است. در همین راستا درصدد شناخت بازارهای خارجی و شرکای تجاری برای صادرات محصولات هستیم که البته به دلیل شرایط تحریم‌ها به پشتوانه شرکا می‌توانیم تنها در محدوده جنوب شرقی آسیا و کشورهای منطقه فعالیت کنیم.

پیش‌بینی شما از میزان سودآوری شرکت برای سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

میزان سودآوری برای سال جاری رقمی بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود. ضمن اینکه تمرکز ما بر ارائه محصولات جدید به بازار است و با توجه به کسب و کارهای شرکت، سقف در نظر گرفته شده دو همت است. از جمله برنامه‌های ما برای افزایش سهم از بازار نیز نوآوری و خلق کسب و کار جدید و در کنار آن ارائه خدمات جدید به مشتریان است.

ارزیابی شما از جایگاه صنعت فین‌تک در بازار سرمایه چیست؟

از آنجا که کسب و کار حوزه فین‌تک بسیار پویا است، هدفگذاری ما در صنعت پرداخت، دستیابی به شکل‌های جدید پرداخت در پنج سال آتی است. ضمن اینکه پیش‌بینی می‌کنیم در حوزه فین‌تک اکوسیستم و اقتصاد دیجیتال به جایگاه خوبی برسیم. در زمینه فروشگاه‌ها نیز با نسل جدید محصولات هوشمند ظاهر خواهیم شد.

جایگاه شرکت توسعه فن‌افزار توسن را در این صنعت چگونه ارزیابی می‌کنید؟

شرکت در برخی از کسب و کارها پرسابقه‌تر و در برخی جوان‌تر است و از آنجا که هوش مصنوعی جزو صنایع جوانی محسوب می‌شود باید در این زمینه بیشتر خود را به بازار معرفی کنیم. در حوزه فین تک و نئو بانک نیز در بازار پیشرو هستیم. ضمن اینکه در مقایسه با بانک‌ها در ۹ هزار نقطه فعال هستیم که از لحاظ عددی جایگاه بالاتری نسبت به بانک ملی داریم و یا در کسب و کار پرداخت بانکی، بیشترین سهم بازار را در این سال‌ها داشتیم که معادل ۳۰ درصد بازار کل کشور است. در اندروید نیز مقام اول بازار هستیم که امیدوارم بتوانیم این رهبری را حفظ کنیم.

برنامه‌ای برای ورود کسب و کارهای زیرمجموعه به بازار سرمایه دارید؟

ارائه شرکت‌های زیرمجموعه بستگی به عملکرد خود شرکت‌ها دارد، اما در حال حاضر در تلاش و رایزنی برای ارائه شرکت مانی تک به بازار سرمایه هستیم.

کد خبر 477117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =