لحظه به لحظه با بازار شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲

بورس تهران در هفته گذشته، اغلب با روزهای مثبتی همراه بود که البته با وجود رنگ سبز نماگرها و بسیاری از نمادها، کم‌رمقی در روند معاملات به وضوح پیدا بود. انتشار خبرهای مثبت در رابطه با برخی صنایع از جمله پتروشیمی‌ها و خودرویی‌ها، موجب شده بود که اهالی بازار سهام با امید بیشتری به فعالیت خود بپردازند و سهام خرید را با جرات بیشتری نسبت به روزها و هفته‌های قبل‌تر از آن انجام دهند. با این حال روز چهارشنبه در بورس تهران، انتظار یکی از واضح‌ترین احساسات بود و به نظر می‌رسد که همه در انتظار هفته پیش رو و تصمیم دولت برای نرخ خوراک پتروشیمی‌ها باشند. از این رو، شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته، کار خود را به یک کاهش اندک ۰.۰۴ درصدی به پایان رساند و در محدوده ۲.۰۳۶ میلیون واحدی قرار گرفت و در سمت دیگر، شاخص هم‌وزن که شرایط مشابهی را تجربه می‌کرد، افت ۰.۰۶ درصدی را به ثبت رساند. ارزش معاملات خرد سهام نیز در روز چهارشنبه با ثبت عدد ۴۱۴۷ میلیارد تومانی در محدوده کم‌ٰرمقی خود باقی ماند و از طرفی شاهد خروج پول ۱۲۲ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم.

۱۲:۵۲⏰
خلاصه بازار امروز
نخستین روز معاملاتی هفته جاری با برتری فروشندگان و افت قیمتی در اکثریت سهم‌ها سپری شد. شاخص کل با افت ۴۷ هزار واحدی مجدداً به زیر سطح ۲ میلیونی رفت و در ارتفاع ۱ میلیون و ۹۸۹ هزار واحد متوقف شد. نمادهای فملی، فولاد، فارس و شستا بیشترین تأثیر را در این افت داشته‌اند.
در نهایت حدود ۱۱۲۰ میلیارد تومان از سوی حقیقی‌ها خارج و ارزش معاملات خرد به ۴۶۰۰ میلیارد تومان رسید.
نمادهای نیان و ودی صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای وبملت و گلدیرا بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند.


۱۲:۲۴⏰
در دقایق پایانی، شاخص کل با کاهش شدید ۴۳ هزار واحدی به ۱ میلیون و ۹۹۳ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با افت بیش از ۱۸ هزار واحدی همراه بوده است.
نمادهای فملی، فولاد، فارس، شستا، تاپیکو، شپنا و شبندر در صدر منفی‌سازان قرار دارند و خودرو، فلزات اساسی و محصولات شیمیایی به ترتیب با ارزش معامله ۳۳۴ میلیارد تومان، ۲۳۳ میلیارد تومان و ۱۹۳ میلیارد تومان برترین صنایع بازار هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.


۱۱:۳۰⏰
در گروه خودرویی، خودرو با قیمت ۲۵۶.۵ تومان در منفی ۵ درصد دادوستد ۲۳۳ میلیون سهم را پشت سر گذاشته، خگستر با قیمت ۴۳۳.۸ تومان در منفی ۷ درصد حجم معامله ۲۲۰ میلیونی دارد و خزامیا با قیمت ۶۷۱ تومان در منفی ۵ درصد حجم معامله ۱۸ میلیونی داشته است.
خاور با قیمت ۳۹۳ تومان افت بیش از ۶ درصدی داشته، خپارس با قیمت ۱۳۱.۸ تومان در منفی ۳ درصد صف فروش ۵۸ میلیونی دارد و خبهمن با قیمت ۱۹۰ تومان در منفی ۵.۵ درصد دادوستد ۵۵ میلیون سهم را ثبت کرده است.
خزر تنها نماد مثبت گروه است که با قیمت ۵۷۲ تومان افزایش بیش از ۵ درصدی داشته و حجم معامله آن به ۱۷ میلیون سهم رسیده است.


۱۱:۲۹⏰
اکنون حدود ۸۹ درصد از نمادها در محدوده های منفی داد و ستد می شوند؛ حدود ۶۲۰ نماد منفی در برابر کمتر از ۸۰ نماد مثبت


۱۱:۱۷⏰
شهر با قیمت ۲۲۰ تومان افزایش بیش از ۳.۵ درصدی داشته و حجم معامله آن به ۱۷۷ میلیون سهم رسیده است و والماس با قیمت ۳۳۶.۱ تومان در مثبت ۵ درصد دادوستد ۹۵ میلیون سهم را ثبت کرده است.


۱۱:۰۰⏰
در گروه چند رشته‌ای‌ها، شستا با قیمت ۱۱۷.۸ تومان افت بیش از ۳ درصدی دارد و وغدیر با قیمت ۱۸۱۴ تومان با افت بیش از ۲.۵ درصدی دادوستد ۴ میلیون سهم را پشت سر گذاشته است.
وبانک هم با کاهش بیش از ۲ درصدی با قیمت ۹۳۲ تومان حجم معامله ۴ میلیونی دارد.


۱۰:۳۲⏰
اخابر با قیمت ۹۱۹ تومان در منفی ۷ درصد دادوستد ۲۱ میلیون سهم را ثبت کرده و با صف فروش همراه است و همراه با قیمت ۵۰۶ تومان افت بیش از ۲.۵ درصدی داشته و حجم معامله آن ۵ میلیون سهم بوده است.


۱۰:۱۸⏰
در گروه فلزات اساسی، فولاد با قیمت ۵۱۶ تومان در منفی ۳ درصد دادوستد ۶۲ میلیون سهم را ثبت کرده است، فملی بر روی قیمت ۶۷۹ تومان نزدیک به منفی ۳ درصد حجم معامله ۱۸ میلیونی دارد و ذوب در منفی ۵ درصد با قیمت ۳۰۷.۸ تومان حجم معامله ۳۰ میلیونی را گذرانده است.
فخوز نیز با قیمت ۳۱۳.۳ تومان در منفی ۲ درصد دادوستد ۱۲ میلیون سهم را نشان می‌دهد.
به طور کلی، تمامی نمادها در گروه فلزات اساسی با کاهش قیمت در مدار منفی معامله می‌شوند.


۱۰:۱۲⏰
وبملت با قیمت ۴۴۸.۴ تومان در منفی ۲ درصد دادوستد ۴۸ میلیون سهم را به ثبت رسانده است؛ تمامی نمادهای بانکی با افت قیمت همراه هستند وکار تنها نماد مثبت گروه است که با قیمت ۲۴۱.۸ تومان در مثبت ۱ درصد قرار دارد.


۱۰:۱۲⏰
شاخص کل با افت ۲۶ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۱ هزار واحد رسیده و شاخص هم وزن با کاهش ۱۲ هزار واحدی همراه بوده است.


۱۰:۰۶⏰
بیشترین حجم معاملات
خودرو ۱۸۴ میلیون سهم
خگستر ۱۵۴ میلیون سهم
شستا ۹۵ میلیون سهم
شتران ۵۹ میلیون سهم
فولاد ۵۳ میلیون سهم


۱۰:۰۵⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۲,۰۱۳,۴۰۷
۲۳۵۷۸ واحد کاهش
ارزش بازار ۷۱,۰۱۶,۱۲۴ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۱۷,۱۸۴ میلیارد ریال
حجم معاملات ۲.۵۳۶ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
فولاد ۲۹۴۷ واحد منفی
فملی ۲۳۸۰ واحد منفی
شستا ۱۲۰۵ واحد منفی
خودرو ۱۰۹۴ واحد منفی
شپنا ۱۰۲۹ واحد منفی
شپدیس ۸۵۸ واحد منفی
شبندر ۸۳۷ واحد منفی


۰۹:۴۴⏰
شپدیس در میان منفی سازان اصلی شاخص دیده میشود که با قیمت ۱۴۷۹۹ تومان افت بیش از ۴ درصدی دارد.


۰۹:۴۴⏰
شستا با قیمت ۱۱۸.۶ تومان با افت بیش از ۲.۵ درصدی همراه است.


۰۹:۴۴⏰
دیران از تک سهم های مثبت بازار امروز به شمار می رود که با قیمت ۸۸۹ تومان در مثبت ۵ درصد با صف خرید همراه است.


۰۹:۴۴⏰
ارزش معاملات خرد تا به این لحظه از بازار در حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان می باشد.


۰۹:۴۰⏰
پالایشی‌ها همسو با روند منفی امروز با کاهش قیمت همراه هستند؛ شپنا در منفی ۳ درصد با قیمت ۶۶۵ تومان، شتران با کاهش بیش از ۲.۵ درصد بر روی قیمت ۳۸۵.۸ تومان و شبندر در منفی ۳ درصد با قیمت ۹۲۰ تومان معامله می‌شود.


۰۹:۱۹⏰
فولاد با قیمت ۵۱۹ تومان افت بیش از ۲ درصدی دارد و فملی بر روی قیمت ۶۸۵ تومان در منفی ۲ درصد معامله می‌شود.


۰۹:۱۴⏰
خودرو با قیمت ۲۵۶.۵ تومان در منفی ۵ درصد با صف فروش همراه است و حجم معامله آن از ۴۷ میلیون سهم عبور کرده است؛ خگستر نزدیک به منفی ۶ درصد بر روی قیمت ۴۴۰ تومان قرار دارد و خزامیا پس از جابه‌جایی ۱۳ میلیون سهم با صف فروش ۲۶ میلیونی همراه است و در منفی ۵ درصد با قیمت ۶۷۱ تومان دادوستد می‌شود.


۰۹:۰۰⏰
معاملات امروز با افت بیش از ۶ هزار واحدی شاخص کل متأثر از نمادهای فولاد، خودرو، فملی، شپنا، شتران، خزامیا و خگستر آغاز شده است.

کد خبر 476913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =