بازدهی ۱۱۰۰ درصدی صندوق طلای امید

خالص ارزش دارایی‌های صندوق مختلط گنجینۀ مهر به حدود ۱.۱۴۱ میلیارد ریال رسیده و مدیران صندوق با اختصاص ۵۶ درصدی از پرتفوی صندوق به سهام و ۳۰ درصد اوراق بادرآمد ثابت و ۱۲ درصد سپرده، بیش از ۵۲ درصد بازدهی در ۱۲ ماه اخیر کسب کرده‌اند که این نرخ با توجه به شرایط کلی بازار، بسیار خوب ارزیابی می‌شود.

شرکت تامین سرمایه امید نهاد مالی تخصصی است که به ارائه انواع خدمات مالی شامل مشاوره ارزشگذاری، ادغام و تملیک و… مبادرت می‌ورزد، همچنین این شرکت به عنوان واسطه بین ناشر اوراق بهادار و عامه سرمایه گذاران فعالیت می‌کند و می‌تواند فعالیت‌های کارگزاری معامله‌گری، بازارگردانی، مشاوره، سبدگردانی، پذیره نویسی، تعهد پذیره نویسی و فعالیت‌های مشابه را با اخذ مجوز از سازمان انجام دهد.
شرکت تأمین سرمایه امید در تاریخ ۱۳۹۰/۰۸/۲۳ نزد اداره ثبت شرکت‌ها در تهران به شماره ۴۱۸۲۲۹ ثبت گردید و در تاریخ ۱۳۹۰/۰۹/۰۹ با شماره ۱۶۰۵۵۶ مجوزفعالیت خود را از سازمان بورس اوراق بهادار تهران اخذ کرد و به عنوان اولین شرکت در میان شرکت‌های تأمین سرمایه در تاریخ ۱۳۹۶/۰۹/۲۹ در بورس اوراق بهادار عرضه شد و در حال حاضر مدیریت هفت صندوق سرمایه‌گذاری متنوع را برعهده دارد که در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها، مروری بر عملکرد آن‌ها خواهیم داشت.

صندوق گنجینه مهر
خالص ارزش دارایی‌های صندوق مختلط گنجینۀ مهر به حدود ۱.۱۴۱ میلیارد ریال رسیده و مدیران صندوق با اختصاص ۵۶ درصدی از پرتفوی صندوق به سهام و ۳۰ درصد اوراق بادرآمد ثابت و ۱۲ درصد سپرده، بیش از ۵۲ درصد بازدهی در ۱۲ ماه اخیر کسب کرده‌اند که این نرخ با توجه به شرایط کلی بازار، بسیار خوب ارزیابی می‌شود.

دو صندوق برای ریسک‌گریزان
در خردادماه ۱۳۹۴ و در راستای جذب سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز، صندوق گنجینه امید ایرانیان در گروه صندوق‌های با درآمد ثابت رونمایی شد و اکنون با بیش از ۸۵ هزار میلیارد ریال دارایی تحت مدیریت، بزرگ‌ترین صندوق با درآمد ثابت این مجموعه است. ماهیت احتیاطی صندوق‌های بادرآمد ثابت موجب شده تا سهم کمی از دارایی‌های این سه صندوق، به بازار سهام اختصاص یابد و باقی به ترتیب در قالب اوراق بدهی مستعد و سپردۀ بانکی سرمایه‌گذاری شود. همچنین صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت امید انصار با بازدهی بیش از ۲۷ درصد نرخ موثر سالانه در سال گذشته عملکرد خوبی داشته‌ است.

صندوق زرافشان امید ایرانیان
خالص ارزش دارایی‌های صندوق مبتنی بر سکۀ طلای زرافشان امید ایرانیان طی یک‌سال گذشته، جهشی ۱۵۶ درصدی را تجربه کرده و از سطح ۷۷۰۰ میلیارد ریال نیز عبور کرده است. در ۳۶۵ روز گذشته، همسو با نوسانات قیمت سکۀ طلا، بازدهی این صندوق نیز نوسانات زیادی داشته و در مجموع سودی ۸۴ درصدی عاید سرمایه‌گذاران خود کرده است. سرمایه‌گذاری در صندوق‌های طلا با پوشش ریسک سرقت و تقلب، می‌تواند جایگزین خوبی برای خرید فیزیکی سکه و طلا باشد.

دو صندوق برای ریسک‌پذیران
تأمین سرمایۀ امید برای مشتریان ریسک پذیرش نیز دو صندوق در نظر گرفته است؛ صندوق نوید انصار و صندوق قابل معامله بذر امید آفرین؛ بررسی ترکیب دارایی‌های صندوق بذر امیدآفرین، حاکی از سهم حدود ۹۵ درصدی بازار سهام از پرتفوی صندوق و کسب ۵۷ درصد بازدهی در ۳۶۵ روز اخیر بوده است. صندوق نوید انصار که سهمی ۷۴ درصدی را به بازار سهام اختصاص داده پس از اصلاح اخیر بازار سهام، همچنان بازدهی سالانۀ بالای ۸۵ درصدی در ۳۶۵ روز اخیر دارد، که عملکرد بسیار خوبی از مدیران این صندوق محسوب می‌شود.

صندوق بازارگردانی امید ایرانیان
صندوق بازارگردانی تامین سرمایه امید که از سال ۱۳۹۴ تاسیس شده با خالص ارزش دارایی‌های ۵۴.۸۶۷ میلیارد ریال، بازارگردانی ۱۵ نماد بازارسرمایه (کگل، کچاد، امید، سیمرغ، بجهرم، وسکاب، ساراب، کگهر، وسپه، حگهر، فغدیر، فرود، فجهان، بنیرو و گشان) را انجام می دهد که در نقدشوندگی این نمادها تاثیر بسزایی دارد.
در جدول زیر مشروح عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت شرکت تأمین سرمایه امید را مشاهده می‌کنید.

بازدهی ۱۱۰۰ درصدی صندوق طلای امید

  • شماره ۵۰۲ هفته نامه اطلاعات بورس
کد خبر 476006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =