رشد ۱۳۳ درصدی حق بیمه تولیدی «دانا»

صبح امروز شنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲ مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام بیمه دانا با حضور بیش از ۵۰ درصد سهامداران برگزار شد.

به گزارش صدای بورس، مدیرعامل بیمه دانا گفت: به دلیل اینکه شرکت بحران و زیان انباشته‌ سنگینی را پشت سر گذاشته است، برنامه‌ای برای تقسیم سود وجود ندارد. همچنین روزنامه دنیای اقتصاد و موسسه حسابرسی هشیار بهمند به عنوان روزنامه کثیرالانتشار و حسابرس اصلی انتخاب شدند.

به گزارش صدای بورس، در ابتدای این مجمع رضا جعفری، مدیرعامل شرکت بیمه دانا گفت: ما با توسعه بازار بیمه و پرهیز از رقابت‌های ناسالم و سرمایه‌های انسانی خود گام بلندی در جهت توسعه بیمه دانا برداشته‌ایم. توسعه شبکه فروش، مدیریت منابع و مصارف و پیگیری وصول دارایی شرکت از جمله اقدامات مهم بیمه دانا است.

جعفری در رابطه با انجام نشدن تقسیم سود در مجمع گفت: تقسیم سود از اختیارات مجمع است اما از لحاظ مدیریتی چون شرکت، بحران و زیان انباشته‌ سنگینی را پشت سر گذاشته است و در حال حاضر بر روی ریل سودآوری قرار گرفته، تصمیم، تصمیم خوبی است و همچنین به نفع مدیریت سیستم نیز است که به عنوان یک عنصر مهم در فعالیت‌های آتی شرکت، این منابع از شرکت خارج نشود تا منافع آن در این دوره و دوره‌های بعد به سهامداران برسد.

مدیرعامل شرکت بیمه دانا افزود: نسبت به خسارت کل صنعت بیمه، ۲۰۶۰۰ میلیارد تومان از کل خسارات از آن بیمه دانا بود که باعث رشد شرکت در سال ۱۴۰۱ شد. همچنین در سال ۱۴۰۰ رشد پایین‌تری رقم خورد و آسیب‌شناسی نیز انجام شد.

در سال ۱۴۰۱ رشد چشمگیر ۱۳۳،۳ درصد را شاهد بودیم که بالاتر از تورم بوده است. بیمه دانا در مدت یکسال و نیم عملکرد کاملا درخشانی داشت و به لحاظ دو شاخص حاشیه سود و شاخص سهم از بازار در صدر صنعت بیمه قرار گرفت و نسبت به رقبا توانست پیشی بگیرد.

مهمترین اقلام مالی و عملکردی شرکت بیمه دانا در دوره ۱۴۰۱-۱۴۰۰:

رشد ۱۳۳ درصدی حق بیمه تولیدی «دانا»

وی به اهم اقدامات شرکت بیمه دانا اشاره و آنها را موارد زیر برشمرد: استقرار نظام برنامه‌ریزی، اصلاح زیرساخت‌ها و فرآیندها، توانمندسازی سیستم و سرمایه انسانی، تقویت روحیه کار محوری و خدمت‌رسانی، توسعه بازار بیمه با رعایت اصول مبتنی بر ریسک و بازده، پرهیز از دامپینگ و رقابت‌های ناسالم، مدیریت منابع و مصارف، تقویت ذخایر فنی شرکت، پیگیری وصول دارایی‌های شرکت، توسعه شبکه فروش و نمایندگی‌ها در سراسر کشور، حفظ ارزش و اعتبار شرکت.

مهمترین نسبت‌های عملکردی شرکت بیمه دانا در دوره ۱۴۰۱-۱۴۰۰:

رشد ۱۳۳ درصدی حق بیمه تولیدی «دانا»

جعفری برنامه‌های کلان شرکت بیمه دانا در سال ۱۴۰۲ را نیز به این شرح برشمرد: حفظ سهم بازار و دستیابی به رشد پایدار، افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته، اخذ مجوز قبولی اتکایی از نهاد ناظر، توسعه فعالیت‌های بیمه‌گری با مدل تکافل، توسعه فعالیت‌های برون مرزی (در ۸ کشور منطقه)، ارزش آفرینی و حفظ ارزش شرکت.

عملکرد کلی شرکت بیمه دانا در دوره چهار ماهه منتهی به ۳۱/۰۴/۱۴۰۲:

رشد ۱۳۳ درصدی حق بیمه تولیدی «دانا»

کد خبر 475798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =