پایان بی عملی بازار/سهامداران در انتظار کف قیمت

کارشناس بازار سرمایه گفت: انتظار می‌رود تا پایان تیر ماه بی‌عملی بازار سرمایه متوقف شود و با توجه به اینکه نقطه شروع اوج بازار در سال گذشته در کانال فعلی بوده است، این نقطه را می‌توان نقطه کف برای بازار در نظر گرفت.

علی جبل‌عاملی در مصاحبه با صدای بورس در مورد ریزش امروز بازار سرمایه گفت: تحلیلگران فنی و تکنیکال پیش‌بینی می‌کردند شاخص بازار به محدوده پایین‌تری برسد و دوباره آماده اوج گیری شود.

وی افزود: اما ریزش امروز بازار ناشی از اتفاقات چند وقت اخیر بوده است. همچنین عدم توجیه یک سری از صف‌های فروش و سردرگمی خریداران و سرمایه‌گذاران به علاوه کاهش حجم معاملات که بخشی از آن ناشی از کاهش نرخ ارز بوده همینطور اثر نرخ خوراک و شفاف‌سازی‌های اخیر شرکت‌ها باعث شده است که در چشم‌انداز کوتاه‌مدت سهامداران در انتظار قیمت‌ها و کف‌های پایین‌تر باشند برای اینکه بتوانند در نقطه بهینه‌تری به بازار ورود کنند.

جبل عاملی تاکید کرد: انتظار می‌رود این افت عددی در کانال فعلی متوقف شود و بازار بتواند بازیابی داشته باشد چرا که در حال حاضر بازار دچار نوعی بی‌عملی شده و انتظار می‌رود تا پایان تیر ماه این بی‌عملی متوقف شود و با توجه به اینکه نقطه شروع اوج بازار در سال گذشته در کانال فعلی بوده است، این نقطه را می‌توان نقطه کف برای بازار در نظر گرفت.

این کارشناس ادامه داد: خبر منتشر شده در مورد اینکه صندوق توسعه بازار اوراق تبعی منتشر کرده است تا منابع حاصله را برای حمایت بازار استفاده کند، در هر حال خبر مثبتی است. امیدوارم این اتفاق بی‌افتد. انتظار داشتیم که در انتهای امروز، بازار به تعادل برسد اما ممکن است این تعادل به فردا موکول شود و تعادل را در بازار فردا ببینیم. ادامه کاهش نرخ دلار امروز می‌تواند تعیین کننده باشد، چرا که کف ۴۸/۸۰۰ را هم از دست داده است و باید دید که به سمت بالا برمی‌گردد یا خیر.

وی افزود: امیدوار هستم با توجه به ریزش امروز بازار فردا متعادل‌تر باشد و این حجم از ریزش را نداشته باشد، البته که پیش‌بینی بازار کمی سخت شده است.

کد خبر 475469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =