بازدهی ۷۴ درصدی «امین تدبیرگران فردا»

شهریورماه ۱۳۹۳، صندوق امین تدبیرگران فردا در گروه صندوق‌های سهامی قابل معامله در بورس، پا به میدان رقابت گذاشت. خالص ارزش دارایی‌های صندوق امین تدبیرگران فردا در یک‌سال گذشته با جهشی ۱۱۲ درصدی، به بیش از ۲۸۵۶ میلیارد ریال رسیده است.

سبدگردان تدبیر با دریافت مجوز فعالیت در فروردین ۱۴۰۰، با انتقال مدیریت چهار صندوق سرمایه گذاری کارگزاری تدبیرگران فردا، مدیریت آنها را بر عهده گرفت که در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها، مروری بر عملکرد آن‌ها خواهیم داشت.

صندوق سهامی تدبیرگران فردا
خالص ارزش دارایی‌های صندوق سرمایه‌گذاری سهامی تدبیرگران فردا با رشدی ۲۸ درصدی در یک‌سال گذشته اکنون در مرز ۱۷۵۰ میلیارد ریال نوسان دارد. بازار سهام و در صدر آن، گروه‌های «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «استخراج کانه‌های فلزی» ۹۵ درصد پرتفوی صندوق را تشکیل می‌دهند. این صندوق سهامی در ۱۲ ماه اخیر بیش ۴۶ درصد بازدهی داشته و در افقی بلندمدت‌تر نیز طی حدود ۱۳ سال فعالیت، بازدهی مرکب بیش از ۱۰ هزار درصدی داشته است که حاکی از میانگین بازده ۴۵ درصدی (سالانه) در طی این مدت بوده است.

صندوق با درآمد ثابت سپهر تدبیرگران
بهمن‌ماه ۱۳۹۲، صندوق سپهر تدبیرگران با هدف جذب سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز، در گروه صندوق‌های با درآمد ثابت آغاز به کار کرد. این صندوق با خالص ارزش‌دارایی‌های حدود ۹ هزار میلیارد ریالی، در یک‌سال گذشته، موفق به پرداخت سود معادل بانکی ۲۴ درصد (معادل ۲۶.۸ درصد مرکب) شده است. بزرگ‌ترین مزیت صندوق‌های با درآمد ثابت به نسبت سپردۀ بانکی، روزشمار بودن بازدهی آن‌هاست که در مقایسه با ماه‌شمار بودن سود بانکی، امتیاز مهمی محسوب می‌شود.

صندوق سهامی قابل معامله امین تدبیرگران فردا
شهریورماه ۱۳۹۳، صندوق امین تدبیرگران فردا در گروه صندوق‌های سهامی قابل معامله در بورس، پا به میدان رقابت گذاشت. خالص ارزش دارایی‌های صندوق امین تدبیرگران فردا در یک‌سال گذشته با جهشی ۱۱۲ درصدی، به بیش از ۲۸۵۶ میلیارد ریال رسیده است. وزن سهام از ترکیب دارایی‌های صندوق حدود ۹۳ درصد است که در این بین، صندوق بیشترین سرمایه‌گذاری را در گروه «فلزات اساسی»، «خودرو و ساخت قطعات» و «انبوه‌سازی املاک و مستغلات» داشته است و با توجه به ترکیب صنایع در پرتفوی آن، می‌توان گفت، تمرکز این صندوق بر توزیع متوازن تر نسبت به صندوق‌های مشابه در صنایع است. این صندوق در طی یک‌سال اخیر و در زمانی که بازده شاخص کل حدود ۴۵ درصد بوده است، توانسته بیش از ۷۰ درصد بازده برای سرمایه گذاران خود ایجاد کند و این در حالی است که بتا این صندوق که نشان دهنده ریسک تحمیلی به سرمایه گذاران است، کمتر از یک بوده و در نتیجه ریسک آن نسبت به کلیت بازار کمتر بوده و به طور کلی با ریسک پایین تر از میانگین بازار، بازده بیشتری را به سرمایه گذاران اهدا کرده است.

صندوق نیکوکاری ایتام برکت
این صندوق در دی ماه ۱۳۹۳ به صورت صندوق مختلط تاسیس شده است. در صندوق‌های نیکوکاری، مطابق با امیدنامه صندوق، تمام یا بخشی از سود و یا حتی اصل پول صرف امور نیکوکارانه می‌شود و به همین خاطر با استقبال خوبی در بین اهالی بازار سرمایه مواجه شده‌اند. در بین صنایع بورسی، مدیران این صندوق توجه ویژه‌ای بر گروه‌های «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «استخراج کانه‌های فلزی» داشته‌ است. این صندوق مختلط نیز با کسب ۴۱ درصد بازدهی در سال گذشته عملکرد بسیار خوبی داشته است.
در جدول مشروح عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحتِ مدیریت شرکت کارگزاری تدبیرگران فردا را مشاهده می‌کنید.

بازدهی ۷۴ درصدی «امین تدبیرگران فردا»

کد خبر 475285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =