۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
یک هفته اصلاح

بازار کریپتوکارنسی‌ها در هفته‌ای که گذشت، شاهد افت قیمت بود به طوری که از میان ۱۰۰ رمزارز اصلی بر اساس ارزش بازار، قیمت ۸۱ کریپتو با کاهش روبه‌رو شد. در هفته منتهی به ۲۱ تیرماه، تنها ۱۶ رمزارز رشد قیمت را تجربه کردند.

صدای بورس- بر پایه گزارش Cryptobubbles، رمزارز Aptos با نزدیک به ۱۵ درصد افت در صدر جدول کاهش قیمت قرار داشت. ارزش بازار این رمزارز نزدیک به ۱.۵ میلیارد دلار و قیمت آن حدود ۷ دلار است. پس از آن، Fantom به میزان ۱۴.۱ درصد افت قیمت را تجربه کرد. قیمت رمزارزهای Algorand، Zcash و Pepe نیز بیش از ۱۳ درصد کاهش پیدا کرد. رمزارز Litecoin نیز از کریپتوهایی بود که افت دورقمی را ثبت کرد و بیش از ۱۰ درصد کاهش قیمت را تجربه کرد. در این هفته، قیمت ۵ رمزارز به میزان یک درصد یا کمتر کاهش یافت که می‌توان به TRON و Dai اشاره کرد.

در سوی دیگر بازار، رمزارز Solana بیش از ۱۳.۷ درصد رشد قیمت را تجربه کرد. قیمت این رمزارز دارای ارزش بازار ۸.۹ میلیارد دلاری، معادل ۲۲.۱ دلار است. همچنین قیمت رمزارز Pulsechain بیش از ۱۰ درصد افزایش یافت. در هفته گذشته ۹ رمزارز رشد بالای یک درصد و ۵ رمزارز هم افزایش قیمت زیر یک درصد را ثبت کردند.

هفته گذشته، دو کریپتو اول جهان نیز شاهد روند کاهشی بودند. بر اساس آمارها، قیمت بیت‌کوین با ۱.۳ درصد افت به ۳۰ هزار و ۵۹۸ دلار و قیمت اتریوم هم با ۴.۴ درصد افت به یک هزار و ۸۷۲ دلار رسید. با این حال، این دو رمزارز بزرگ در بازه‌ زمانی ماهانه به ترتیب ۱۸.۹ درصد و ۶.۸ درصد و در بازه سالانه به ترتیب ۵۴.۳ درصد و ۷۴.۸ درصد افزایش قیمت را شاهد بوده‌اند. در حال حاضر سهم بیت‌کوین از ارزش بازار کریپتوها به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

شرایط برای دیگر رمزارزهای بزرگ متفاوت بود به طوری که برخی با افت و برخی دیگر با رشد قیمت روبه‌رو شدند. هفته گذشته رمزارزهای بایننس، پلی‌گون و HEX در میان برندگان و ریپل، کاردانو، دوژکوین، پولکادات و شیبااینو در بین بازندگان قرار گرفتند.

در هفته‌ای که گذشت، ارزش بازار کریپتوها روندی نزولی به خود گرفت. در زمان نگارش این گزارش، ارزش این بازار به حدود یک هزار و ۱۹۰ میلیارد دلار رسیده بود. همچنین ارزش معاملات روزانه بیش از ۳۲ میلیارد دلار بود. تاکنون بیش از ۲۶ هزار و ۳۰۰ رمزارز به بازار عرضه شده است که تعدادی از آنها هرگز فرصت خودنمایی پیدا نکرده‌اند. در سراسر جهان ۶۴۳ صرافی به کار خرید و فروش رمزارزها مشغول هستند.

با وجود سپری شدن هفته‌ای نزولی، بسیاری از تحلیلگران بازار معتقدند دوباره در مسیر صعودی قرار خواهند گرفت. تحلیلگران و پژوهشگرانی که عملکرد بازار کریپتوکارنسی را از ابتدا تا به امروز مورد بررسی و مطالعه قرار داده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که این بازار از رشدی مداوم برخوردار بوده است. این رشد مداوم موجب شده تا بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کنند، سال ۲۰۲۳ در مجموع سال خوبی برای رمزارزها خواهد بود، چرا که اعتماد به فناوری در حال افزایش است و هر روز کسب و کارهای بیشتری تصمیم به پذیرش این فناوری نوین می‌گیرند. باید توجه داشت، با افزایش پذیرش فناوری بلاکچین از سوی شرکت‌ها، نیاز به افراد متخصص و حرفه‌ای در این بخش نیز افزایش پیدا می‌کند، بنابراین فرصت‌های شغلی بیشتری برای آینده خلق خواهد شد.

یک هفته اصلاح

کد خبر 475271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =