آساس صندوقی با بازدهی ۳۷ برابری

صندوق آسمان آرمانی آساس از نوع ETF یا قابل معامله در بورس، بازدهی ۳۷ برابری داشته است.

به گزارش صدای بورس، رئیس هیات مدیره سبدگردان آسمان با بیان اینکه صندوق سهامی آساس قدمتی ده ساله دارد، گفت: این صندوق در آذر ماه سال ۱۳۹۲ ایجاد شد و در حال حاضر قیمت آن حدود ۳۷ هزار تومان است و با توجه به اینکه قیمت پذیره‌نویسی صندوق ۱۰۰۰ تومان بوده است، سرمایه‌شان طی ۱۰ سال گذشته ۳۷ برابر شده است، این در حالی است که طی همین مدت شاخص بورس ۲۵ برابر شده است.

محمد اقبال‌نیا با بیان اینکه طی یک سال گذشته بازدهی این صندوق ۸۵ درصد بوده است، افزود: این در حالی است که شاخص ۲۶ درصد و دلار در محدوده‌ ۶۰ درصدی بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین طی سه سال گذشته صندوق آساس ۱۲۶ درصد بازدهی داشته است، در حالی که در این مدت شاخص بورس ۲۶ درصد و دلار ۱۳۳ درصد رشد داشته است. به عبارتی، صندوق آساس در مقایسه با رقیبی همچون دلار طی سه سال اخیر عملکرد خوبی داشته است و سرمایه افرادی که در این صندوق سرمایه‌گذاری کرده‌اند، طی پنج سال گذشته ۲۸ برابر شده است، در حالی که شاخص بورس کمتر از ۲۰ برابر و دلار تنها شش برابر شده است.

رئیس هیات مدیره سبدگردان آسمان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بورس و تجزیه و تحلیل اطلاعات منتشر شده در کدال یک کار گروهی و جمعی است، تأکید کرد: برای موفقیت در بورس باید یک تیم کاربلد و حرفه‌ای وجود داشته باشد و این همان کاری است که در صندوق آساس انجام می‌شود و به صورت روزانه اطلاعات و اخبار را تجزیه و تحلیل و آنالیز می‌کنند تا بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در صندوق آساس شناسایی کنند.

اقبال‌نیا با اشاره به راز موفقیت صندوق آساس افزود: اساس کار در صندوق آساس به این صورت است که ابتدا اخبار اقتصادی و سیاسی در سطح کلان داخلی و بین‌المللی مورد تجزیه و تحلیل قررا می‌گیرد و سپس بررسی‌ها در لایه‌های پایین‌تر یعنی در سطح صنایع و شرکت‌ها انجام می‌شود و پس از آن خرید سهام در قیمت و زمان مناسب و همچنین فروش آن در قیمت و زمان مناسب انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: ما در صندوق آساس بر این باوریم که هر شرکت و صنعتی یک دوران رونق و شکوفایی دارد و پس از مدتی وارد دوران رکود و افول می‌شود و شناسایی این چرخه‌های رونق و رکود اهمیت بسیار زیادی دارد، به طوری که حتی اگر سهام خوبی را امروز انتخاب و خریداری کنید نمی‌توانید آن را به حال خود رها کنید و لازم است به طور مرتب آن را مورد پایش و بررسی قرار دهید تا اگر شرایط مطابق انتظار پیش نرفت، در چیدمان و ترکیب سرمایه‌گذاری بازنگری کنید.

رئیس هیات مدیره سبدگردان آسمان با بیان اینکه شرایط در بورس تهران نسبت به سال‌های گذشته تغییرات چشمگیری داشته است، گفت: در پنج یا ده سال گذشته و حتی بیشتر، تمامی افراد با هر سطحی از دانش اگر پرتفوی نسبتاً متنوعی از سهام را انتخاب می‌کردند عملکرد بسیار خوبی نسبت به بازارهای موازی داشتند، این در حالی است که در سه سال گذشته به ویژه بعد از پیک قبلی بورس که در مرداد ۹۹ اتفاق افتاد، شرایط تغییر کرد که علت آن را باید در تغییر رویکرد دولت و حاکمیت جست‌وجو کرد.

اقبال‌نیا با بیان اینکه در شرایط فعلی کسری بودجه دولت از محل شرکت‌ها و صنایع تأمین می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر برق و گاز به مقدار کافی در اختیار صنایع نیست و همان مقداری که وجود دارد نسبت به قیمت‌های منطقه و دنیا رقابتی نیست، در عین حال که زیرساخت‌های لازم برای شرکت‌ها نیز مهیا نیست و باید مبالغی را در بحث نیروگاه یا توسعه میادین گازی سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: همچنین مشوق‌های صادراتی بعضاً برداشته شده و عوارض و حقوق مالکانه معادن افزایش پیدا کرده است که این‌ها همه نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در بورس بسیار سخت‌تر شده است و باید خیلی حرفه‌ای‌تر رفتار کرد. ضمن اینکه بازار به سمت دو طرفه شدن و استفاده از ابزارهایی همچون اختیار معامله یا قرارداد آتی رفته است که این امکان را می‌دهد که حتی در شرایط نزولی بازار هم بتوان سود کرد.

رئیس هیات مدیره سبدگردان آسمان با تأکید بر پیاده‌سازی این استراتژی‌ها در یک سال اخیر در صندوق آساس تصریح کرد: با یک استراتژی فعال در اختیار معامله توانستیم حتی در بازارهای نزولی هم نتیجه‌ مطلوبی دریافت کنیم.

وی افزود: در پیک اخیر شاخص بورس که در ۱۷ اردیبهشت ماه اتفاق افتاد، بسیاری از صندوق‌ها ریزش کردند، اما صندوق آساس با استفاده از همین استراتژی‌هایی که در اختیار معامله به کار گرفت و نیز با استفاده از ترکیب و چیدمان هوشمندانه‌ای که داشت، تنها صندوقی بود که از پیک ۱۷ اردیبهشت ماه بالاتر است.

رئیس هیات مدیره سبدگردان آسمان در ادامه، از دو تا برنامه‌ مهم صندوق آساس در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به اینکه قیمت صندوق به ۳۷ هزار تومان رسیده است، در نظر داریم به ازای هر واحد صندوق ۹ واحد جایزه به سرمایه‌گذاران بدهیم و در گام بعدی در نظر داریم که اختیار معامله صندوق آساس را به بازار معرفی کنیم تا سرمایه‌گذاران بتوانند با استفاده از اختیار معامله آساس هم معاملات اهرمی انجام دهند و هم خود را مدیریت کنند.

اقبال‌نیا در پایان ابراز امیدواری کرد صندوق آساس بتواند با استفاده از تیم حرفه‌ای خود و استراتژی‌هایی که دارد، موفقیت‌های صندوق را تداوم بخشد.

کد خبر 475194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =