۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
نمای هفته

یک هفته خوب دیگر برای بازار کریپتوکارنسی سپری شد. بر اساس آمارهای معاملاتی، تا روز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه، از میان ۱۰۰ رمزارز بزرگ بر پایه ارزش بازار بیش از ۷۰ درصد ارزهای دیجیتال شاهد افزایش قیمت بودند.

برنده هفته گذشته با بیش از ۶۷ درصد رشد قیمت، رمزارز Compound بود. این ارز دیجیتال در بازه ماهانه و سالانه نیز به ترتیب ۷۷ درصد و ۲۷.۷ درصد افزایش قیمت را ثبت کرد. رمزارز FTX Token در این هفته با افزایش ۴۴ درصدی قیمت در جایگاه دوم ایستاد.

همچنین eCash و Maker به ترتیب ۴۲.۵ درصد و ۳۴ درصد رشد قیمت را تجربه کردند و در رتبه سوم و چهارم قرار گرفتند. رمزارز Flow نیز با ۳۲.۵ درصد افزایش قیمت در رتبه پنجم جای گرفت. در مجموع ۱۸ رمزارز با افزایش قیمت دورقمی روبه‌رو شدند که Bitcoin Cash، Bitcoin SV، Litecoin، The Graph، BitDAO، Filecoin، Stellar، Injective و Pepe مهمترین آنها بودند.
در سوی مقابل، ۳۲ رمزارز شاهد افت قیمت در هفته گذشته بودند. البته بیشتر افت‌ها تک‌رقمی بود و تنها دو رمزارز با کاهش قیمت دورقمی روبه‌رو شدند. بر اساس گزارش Cryptobubbles، رمزارز Radix با بیش از ۲۰ درصد افت در صدر جدول کاهش قیمت کریپتوها قرار گرفت. پس از آن، Conflux، ApeCoin، NEAR و Kaspa به ترتیب با ۱۱.۶ درصد، ۹.۵ درصد، ۸.۴ درصد و ۸.۲ درصد در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار گرفتند. هفته گذشته، ۱۰ ارز دیجیتال با افت کمتر از یک درصد قیمت روبه‌رو شدند.
از میان ۱۰ رمزارز اول بازار کریپتوکارنسی‌ها از نظر ارزش بازار، ۹ رمزارز با رشد قیمت روبه‌رو شدند. بیت‌کوین همچنان روزهای خوبی را تجربه می‌کند و هفته گذشته نیز رشدی ۱.۲ درصدی را ثبت کرد. این پادشاه بازار کریپتو در بازه زمانی ماهانه و سالانه نیز به ترتیب ۱۴ درصد و بیش از ۶۱ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. اتریوم، دومین رمزارز بازار نیز در یک هفته ۳.۵ درصد افزایش قیمت پیدا کرد. این رمزارز نیز در بازه زمانی ماهانه و سالانه به ترتیب ۳.۵ درصد و ۸۵.۸ درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.
در میان رمزارزهای مهم، ریپل شرایط خوبی نداشت. این ارز دیجیتال در هفته گذشته افت ۰.۶ درصدی داشت و در یک ماه نیز ۸.۱ درصد کاهش قیمت را ثبت کرد. البته نسبت به یک سال قبل همچنان ۵۲ درصد رشد نشان می‌دهد. رمزارز کاردانو به رشد ۱.۲ درصدی دست یافت و دوژکوین در یک هفته ۲.۲ درصد گرانتر شد. همچنین پولکادات و پولی‌گون به ترتیب ۵.۱ درصد و ۳.۹ درصد رشد قیمت را شاهد بودند. در این هفته ارزش بازار رمزارزها از مرز یک هزار و ۲۱۰ میلیارد دلار گذشت و تعداد ارزهای دیجیتال نیز به سطح ۲۶ هزار و ۱۲۳ رسید که در ۶۴۱ صرافی مورد معامله قرار می‌گیرند.
در زیر عملکرد ۱۰ رمزارز نخست بازار کریپتوها در هفته گذشته را مشاهده می‌کنید.

نمای هفته

  • شماره ۴۹۹ هفته نامه اطلاعات بورس
کد خبر 475183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =