دو شرکت زیرمجموعه بانک آینده بورسی می‌شوند

سرپرست بانک آینده از ارزیابی سهام دو شرکت ارتباط فردا و ایران کارت برای ورود به بورس خبر داد.

به گزارش صدای بورس، شعبان مرادی ضمن بیان این مطلب، با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای و اصلاح ساختار مالی مجموعه بانک آینده اظهار داشت: یکی از برنامه‌های در دستور کار مجموعه بانک آینده ارزشگذاری دارایی‌های مازاد و غیرضروری است، که هر چند فرآیند ارزشگذاری کمی طولانی شده است، اما مراحل پایانی را طی می‌کند و به‌زودی تمامی دارایی‌های بانک ارزشگذاری و در بازار سرمایه افشا خواهد شد.

وی گام بعدی در این راستا را واگذاری دارایی‌های مازاد بانک عنوان کرد و افزود: اقدام مهم دیگر بانک آینده، اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت‌های ارزی است که با این مجوز امکان ارائه خدمات به تجار و واردکنندگان فراهم شده است.

سرپرست بانک آینده در ادامه، موضوع افزایش درآمدهای غیرمشاع شامل LC، ضمانت‌نامه و هر آن چیزی که صورت‌های مالی را برای رسیدن به درآمدهای پایدار تحت‌تأثیر قرار دهد را از دیگر برنامه‌های در دستور کار مجموعه بانک آینده دانست و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما از میزان درآمدهای مشاع بالای ۳۰ درصد برآورد می‌شود.

مرادی همچنین با اشاره به برنامه افزایش سرمایه بانک در آینده‌ای نزدیک تصریح کرد: این قضیه هم الزام قانونی و هم مصوبه‌ شورای پول و اعتبار را دارد و در واقع افزایش سرمایه پیش‌نیاز ضروری برای خروج از ماده‌ صد و چهل است، که برای این منظور نیاز به برگزاری مجامع عقب‌ افتاده و انتخاب حسابرس وجود دارد، که مکاتبات لازم در این خصوص با بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی در حال انجام است.

به گفته وی، این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و تجدید ارزیابی از محل سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد.

سرپرست بانک آینده در بخش دیگری از سخنان خود موضوع تحریم‌ها را ضربه‌ای سنگین به بانک‌ها و سیستم مالی کشور قلمداد کرد و افزود: اگر گشایش‌ اتفاق بیفتد، بانک آینده یکی از بانک‌های پیشرو در این زمینه محسوب می‌شود. ضمن اینکه در همین راستا مراودات خوبی با کشورهای خارجی به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بانک آینده در حال انجام است که امید می‌رود به زودی به نتیجه‌ برسد.

مرادی در پایان، با اشاره به اینکه سهامداران وآیند طی بیست و دو ماه اخیر متحمل ضرر شدند، تصریح کرد: بخشی از این مشکلات در اختیار ما نبود و به نهادهای بالادستی ارتباط پیدا می‌کرد و بخشی نیز مربوط به شفاف‌سازی و واگذاری دارایی‌ها و به‌روزرسانی آنها بود، اما اکنون اتفاقات خوبی در راه است و امیدواریم سهام‌داران بانک آینده در کنار ما باقی بمانند و با اتکای آنان بتوانیم برنامه‌های اصلاحی خود را پیش ببریم.

کد خبر 475053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =