پیش‌بینی بازار فردا ۱۱ تیرماه/ همگامی بازار با نرخ ارز

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر اتفاق خاصی برای نرخ ارز رخ ندهد، با توجه به اینکه بازار تا حدی درباره موضوع توافق اغنا شده و با چشم‌پوشی از جزییات، اتفاقات خوبی را می‌توان پیش‌بینی کرد.

احمد جانجان در گفت‌وگو با صدای بورس افزود: اگر بخواهیم شاخص کل را تحلیل کنیم، چند پارامتر برای این ارزیابی وجود دارد. ارزش معاملات خرد در بازار امروز ۵ هزار و ۵۴۲ میلیارد تومان بوده و شاخص کل هم ۰.۴۴ درصد افت داشته و در محدوده ۲ میلیون و ۱۴۴ هزار واحد قرار گرفته است.

وی گفت: اما شاخص هم‌وزن ۰.۴ درصد مثبت شد. نکته مهم این است که برای رشد بازار، ارزش معاملات باید به حدود ۸ هزار میلیارد تومان برسد و برای شروع قوی‌تر حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان لازم دارد. با این رویه، شاخص حداقل دو ماه مثبت خواهد ماند.

وی افزود: اما فعلا با این وضعیت ارزش معاملات، رکود در بازار کاملا مشهود است و جایگاه حال حاضر شاخص یعنی ۲ میلیون ۱۴۰ هزار واحد جایگاه حساسی است که اگر زیر آن برود، مجدداً فشار فروش را در بازار حس می‌کنیم.

جانجان ادامه داد: به نظر می‌رسد اگر بازار را تحلیل کنیم، با از دست دادن این محدوده تا سطح ۲ میلیون و ۳۰ تا ۵۰ هزار واحد و پایین‌تر از آن، محدوده یک میلیون و ۹۵۰ تا یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد کف نهایی بازار است که البته زمان‌بر است و همین منفی‌های ۳ تا ۴ دهم درصدی است که باعث فرسایشی شدن بازار می‌شود و اثر روانی دارد و این وضعیت تا زمانی که شاهد رشد ارزش معاملات باشیم، ادامه دارد.

وی همچنین بیان کرد: اگر اتفاق خاصی برای نرخ ارز رخ ندهد، با توجه به اینکه بازار تا حدی درباره موضوع توافق اغنا شده و با چشم‌پوشی از جزییات، اتفاقات خوبی را می‌توان پیش‌بینی کرد. تا پایان شهریور ماه منوط به این که اتفاق خاصی رخ ندهد، رویه بازار در همین شرایط خواهد ماند. با شرایط فعلی حوالی محدوده ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار را می‌توان به عنوان سقف در نظر گرفت. در صورت تغییر نرخ ارز، بازار هم با تاخیر نسبی و جزئی رشد خود را استارت می‌زند.

کد خبر 474615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =