بازدهی بورس امسال از ‌۵۰‌ درصد می‌گذرد

تصمیم افراد در جایگاه‌های مختلف برای سرمایه گذاری متفاوت است. استراتژی‌های اشخاصی که در یک گروه شغلی فعالیت می‌کنند نیز می‌تواند باهم همسو نباشد.

تحلیل کارشناسان در هر زمینه‌ای با توجه به شرایط سیاسی، اقتصادی و... در هر زمان متفاوت است. در این زمینه نظر سنجی‌ای از فعالان بازار سرمایه (از سرمایه‌گذاران تا مدیران و کارشناسان) انجام و نظر این جامعه آماری نسبت به سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار را جویا شدیم.

این نظر سنجی با شرکت بیش از ۱۰۰ نفر انجام شد و ۳۴.۳ درصد از فعالان بازار سرمایه، ۲۳.۵ درصد مدیران نهاد مالی، ۱۶.۶درصد کارشناسان بازار سرمایه، ۱۱.۷ درصد معامله‌گران بازار، ۸.۸ درصد از بدنه ارکان، ۲.۹ درصد دانش آموخته اقتصاد و در نهایت ۱.۹ درصد مدیران کارگزاری در آن شرکت کردند. در ادامه پاسخ شرکت‌کنندگان را می‌خوانید.

بازدهی بورس امسال از ‌۵۰‌ درصد می‌گذرد

  • اولویت شما در بورس کدام صنایع هستند؟
    در پاسخ به این سوال ۱۸.۴ درصد پالایشی،۱۵.۶ درصد فلزات اساسی، ۱۴.۵ درصد بانک و بیمه، ۱۳.۸ درصد پتروشیمی، ۱۲.۵ سیمانی، ۷.۹ چند رشته ای، ۷.۲ دارویی، ۴.۸ کانه ها، ۴.۸ سایر(۲.۲ درصد خودرویی و ۱.۸ درصد صندوق‌ها و ۰.۸ درصد غذایی، قند و شکر، زراعت و ماشین آلات) را انتخاب کردند.

بازدهی بورس امسال از ‌۵۰‌ درصد می‌گذرد

  • اولویت سرمایه‌گذاری شما چیست؟
    بیش از نیمی از شرکت کنندگان یعنی ۵۱ درصد بازارسرمایه را به عنوان اولویت اول سرمایه گذاری انتخاب کردند و پس از آن به ترتیب ۲۳ درصد مسکن، ۱۷ درصد طلا، ۵ درصد سکه، ۳ درصد ارز و یک درصد خودرو، محل سرمایه گذاری مورد نظر شرکت کنندگان در این نظرسنجی بود.

بازدهی بورس امسال از ‌۵۰‌ درصد می‌گذرد

  • فکر می کنید مجموع بازدهی بورس در انتهای سال ۱۴۰۲ چند درصد باشد؟
    ۴۱.۱ درصد جامعه آماری معتقد بودند که بازدهی بورس در سال جاری کمتر از ۵۰ درصد خواهد بود، بعد از آن نیز به ترتیب ۳۵.۲ درصد این نظر را داشتند که بازدهی بیشتر از ۵۰ درصد می‌شود. بنابراین به ترتیب ۱۸.۶ درصد، ۵۰ درصد، ۴.۹ درصد و ۱۰۰ درصد، درصدهای مورد نظر شرکت‌کنندگان بود.

بازدهی بورس امسال از ‌۵۰‌ درصد می‌گذرد

  • اگر شما ۱۰۰ میلیون تومان برای سرمایه گذاری و امکان خرید (به صورت حقیقی) داشتید، کدام سهام را خریداری و تا کدام نقطه نگهداری می کردید؟
    در پاسخ به این سوال شرکت کنندگان سهم و هدف قیمتی خود را اعلام کردند که در جدول زیر قابل مشاهده است.

بازدهی بورس امسال از ‌۵۰‌ درصد می‌گذرد

خوانندگان محترم واقف باشند مطالب ارائه شده صرفا منعکس کننده نظر کارشناسان است و هیچ گونه توصیه یا سفارشی نسبت به خرید و فروش سهام نمی‌شود. بنابراین هرگونه خرید یا فروش براساس اطلاعات فوق برعهده خود افراد بوده و صدای بورس هرگونه مسئولیتی نسبت به خسران یا سودآوری احتمالی را از خود سلب می‌کنند.

  • محمدرضا شاهوردیلو - خبــرنگار
  • شماره ۴۹۸ هفته نامه اطلاعات بورس
کد خبر 474518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =