۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
برندگان سال

 پس از تجربه تلخ سال ۲۰۲۲ که قیمت رمزارزها با کاهش شدیدی روبه‌رو شد، امسال بازار کریپتوها نفس راحتی کشیده و قیمت‌ها سیر صعودی پیدا کرده‌اند.

بر اساس آمارهای سایت Cryptobubbles، در هفته گذشته از میان ۱۰۰ رمزارز بزرگ بر مبنای ارزش بازار، قیمت نیمی با رشد روبه‌رو شد. در بازه زمانی یک‌ساله هم ۳۸ رمزارز با رشد قیمت مواجه شدند. در مقابل ۵۶ رمزارز افت قیمت را تجربه کردند.

بالاترین میزان افزایش قیمت با ۵۷۶۵ درصد به Kaspa تعلق دارد. قیمت این رمزارز ۲ سنت و ارزش بازارش ۴۰۵ میلیون دلار است. پس از آن، Injective و Render به ترتیب ۳۵۲ درصد و ۳۳۵ درصد افزایش قیمت داشتند. قیمت رمزارزهای Bitget و Rocket pool هم به ترتیب ۳۳۱ درصد و ۳۱۰ درصد بالا رفته است. به جز اینها، ۵رمزارز دیگر نیز رشد قیمت سه‌رقمی داشتند.

در یک سال گذشته، ۱۲ رمزارز با افزایش قیمت دورقمی و ۸ رمزارز با افزایش قیمت تک‌رقمی روبه‌رو شدند. همچنین ۸ رمزارز بین ۰.۱ تا ۰.۹ درصد افزایش قیمت داشتند.

در مقابل، از میان رمزارزهایی که بیشترین افت قیمت را داشتند، می‌توان به FTX Token با بیش از ۹۶ درصد، HEX با نزدیک به ۸۰ درصد، Flow با حدود ۷۰ درصد، Axie با بیش از ۶۷ درصد و Algorand با ۶۵ درصد افت قیمت اشاره کرد. در مجموع، ۵۰ رمزارز در یک سال گذشته با افت دورقمی قیمت روبه‌رو شدند.

در میان ۱۰ رمزارز برتر جهان، سولانا با ۵۷ درصد، بالاترین افت قیمت سالانه را ثبت کرده است. پس از آن، کاردانو با ۴۷ درصد، رتبه دوم بیشترین افت را داشته است. اما در همین مدت، اتریوم شاهد افزایش ۵۰ درصدی قیمت بوده است. پس از آن هم قیمت ریپل بیش از ۴۵ درصد رشد را شاهد بوده است.

در اینجا عملکرد ۱۰ رمزارز نخست جهان را مشاهده می‌کنید.

برندگان سال

  • شماره ۴۹۷ هفته نامه اطلاعات بورس
کد خبر 474215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =