پیش‌بینی بازار ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ / سرمایه گذاران بازنده کدامند؟

دلیل اصلی ریزش‌های این چنینی، عکس العمل رفتار سرمایه گذارانی هستند که بیش از حد و افراطی است و البته حجم خروج سهام داران از بازار سرمایه به تنهایی میتواند باعت افت شاخص شود اما برای فردا یا روزهای آتی همچنان امیدوارخواهیم بود.

سیروان امینی، کارشناس بازار سرمایه در مصاحبه با صدای بورس گفت: عملکرد بازار سرمایه را نمی‌توان پیش بینی و تحلیل کرد؛ امروز هم با توجه عوامل خاصی که در بازار وجود داشت به ویژه نرخ ارز صنایعی مانند خودرو، شیمیایی و پتروشیمی تحت تاثیر قرار گرفتند.

وی افزود: مسئله‌ای که در حال حاضر در بازارهای موازی و بازار سرمایه مورد متوجه است سردرگمی سرمایه‌گذاران است که با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی همگی در تکاپواند تا بتوانند مسئله تورم را پوشش دهند و پیرو این پوشش صاحبان سهام دائما در حال تغییر مسیر در بازارهای متفاوت‌اند که خود این امر باعث نوسان در بازار سرمایه می‌شود.

امینی ادامه داد: در تمام بازارها همیشه افرادی به صورت سرگردان وجود دارند که در نهایت بیشترین میزان بازنده‌ها چه در بازار سرمایه چه در سایر بازارها را تشکیل می‌دهند.

این کارشناس سرمایه گفت: در صورت شکل گرفتن توافق، بازارهای مختلف از جمله بورس تحت تاثیر مثبت قرار خواهند گرفت و امیدواری بیشتری به سرمایه‌گذاران القا می شود. همچنین با توجه به میزان زیاد تقاضا و کم بودن عرضه، می‌توان انتظار داشت در بازارهایی مثل بازار خودرو یا ملک شاهد برقراری تعادل باشیم که در نهایت تمام این عوامل باعث رشد و پویایی بازار سرمایه می‌شود.

وی با اشاره به امیدواری برای رشد بازار در روزهای آتی بیان کرد: بر اساس شرایط اقتصادی حال حاضر صنایعی مانند پالایشی‌ها و بانکی‌ها ‌می‌توانند جز صنایع پیشرو باشند.

کد خبر 473841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =