پیش بینی بازار ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ / سرمایه گذاران در انتظار

با وجود اینکه فضای بازار سرمایه دارای ابهام است و دلار به عنوان متغیر رشدی نداشته، در کنار چشم انداز مثبتی که در فضای اقتصادی و سیاسی کشور حاکم شده، ترجیح سرمایه گذاران بر این است که فعلا منتظر باشند تا وضعیت بازار روشن تر و واضح تر شود.

حمید فاروقی، عضو هیات مدیره شرکت سبدگردان ویستا، در مصاحبه با صدای بورس گفت: در مورد وضعیت امروز بازار سرمایه که حدود ۱۲۰۰میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سرمایه خارج شد و ارزش معاملات در محدوده ۱۴۰۰ میلیون ریال بود، نشان دهنده بی رغبتی سرمایه گذاران به حضور در بازار سرمایه است.

وی افزود: علاوه بر آن اخبار سیاسی مطرح شده مبنی بر این که گمانه زنی‌هایی در خصوص توافق بین ایران و کشورهای غربی که به طبع آن موجب افت قیمت دلار شد خود مزید بر علت است.

فاروقی ادامه داد: این توافق می‌تواند اتفاقات خوبی برای کشور رقم بزند و در واقع ریسک سیستماتیک را کاهش دهد و در میان مدت برای بازار سرمایه مفید باشد.

عضو هیات میدره سبدگردان ویستا افزود: با وجود اینکه فضای بازار سرمایه با ابهام مواجه است و دلار به عنوان متغیر رشدی نداشته، در کنار چشم انداز اقتصادی و سیاسی مثبتی که در فضای سیاسی و اقتصادی کشور حاکم شده به نظر می رسد ترجیح سرمایه گذاران بر این باشد که فعلا دست نگه دارند تا وضعیت بازار روشن تر و واضح تر شود.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: در خصوص پیش بینی فردا با توجه به موارد ذکر شده، احتمالا بازار به همین شکل باشد و انتظار افت یا رشد چشمگیری نمی توان داشت؛ این شرایط نه تنها برای فردا بلکه در چند روز آتی هم به همین صورت خواهد بود.

کد خبر 473583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =