انواع خدمات مالی در «گروه مالی فارابی»

گروه مالی فارابی در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) که با حضور سازمان بورس و شرکت‌های زیرمجموعه‌، بانک‌ها، بیمه‌ها و شرکت‌های خدمات‌دهنده مالی همچون تامین سرمایه، کارگزاری‌ها و غیره از تاریخ ۱۶ تا ۱۹ خرداد ماه برگزار شد، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مالی حضور فعال و پررنگی داشت.

به گزارش صدای بورس، هلدینگ خدمات مالی فارابی از سال ۸۷ با نام تجاری کارگزاری فارابی فعالیت خود را آغاز کرده است و هم اکنون یکی از پنج کارگزار برتر بازار سرمایه ایران است. فارابی با بیش از ۶۰ نمایندگی؛ ۵۰۰ همکار و ۵ شرکت تابعه یکی از موسسات مالی بزرگ فعال در بازار سرمایه است. گروه مالی فارابی شامل کارگزاری، سبدگردانی، شرکت سرمایه‌گذاری، صرافی، فارابی فین‌تک، آموزین (مرجع آموزش و تحلیل بورس)، جیبی‌مو (پرداخت امن و آسان)، مشاور سرمایه‌گذاری ایرانیان تحلیل فارابی و پینوست (سرمایه گذاری هوشمند) است.

نکسو، اتصال حوزه بانک‌ها با بازار سرمایه

میثم عرب آبادی، مدیرعامل شرکت سها سرمایه هوشمند آینده گفت: «سال گذشته با بانک پاسارگاد و سایر بانک‌ها توافقاتی استراتژیک داشتیم و با استفاده از ظرفیت‌های اپن بانکینگ در بازار سرمایه، اقداماتی نوآورانه ایجاد کردیم. کارت نکسو یکی از کارت‌های پیشرو و نوآورانه در این زمینه است.»

نکسو یک کارت بانکی با امکانات سرمایه‌گذاری است که به صورت آنلاین و براساس اطلاعات سجامی، برای مشتریان فارابی صادر می‌شود؛ بنابراین نکسو مانند تمامی کارت‌های بانکی شامل شماره کارت، حساب و شبا است. کارت نکسو با برند مشترک بانک پاسارگاد و فارابی چاپ و به مشتریان ارائه می‌شود.

با استفاده از این کارت فرد می‌تواند در لحظه به پول‌هایی که داخل صندوق درآمد ثابت هدیه فارابی (با سود روزشمار) دارد، دسترسی داشته باشد. در واقع علاوه بر دسترسی به حساب‌های بازار سرمایه، قابلیت‌های حساب‌های بانکی همچون کارت به کارت، خرید اینترنتی و انتقال وجه(پایا و ساتنا) نیز برای این کارت فعال می‌شود. در فاز نخست دسترسی آنی به سرمایه موجود در صندوق درآمد ثابت هدیه فارابی برای سرمایه‌گذاران فراهم شده است. در فازهای آینده امکان اتصال به دارایی سهام و سایر صندوق‌ها نیز فراهم می‌شود تا به پشتوانه این دارایی‌ها امکان دریافت اعتبار برای دارندگان نکسو فراهم شود.

عرب آبادی در ادامه تاکید داشت: «این اقدام برای نخستین بار است که در ایران صورت می‌گیرد و تلاش بر این است تا با استفاده از سرویس‌های اپن بانکینگ بتوانیم سرویس‌های فایننس را بر روی بانک‌ها فعال کنیم.»

متقاضیان می‌توانند برای دریافت کارت نکسو وارد فارابی‌زون (درگاه یکپارچه خدمات‌رسانی گروه مالی فارابی) شده و درخواست خود را ثبت کرده تا حداکثر پس از ۷ روز کاری، کارت فیزیکی خود را دریافت کنند.

«پینوست» محصولی دیگر از فارابی

یکی دیگر از محصولات فارابی، پینوست است که با هدف ایجاد برای جهت سرمایه‌گذاری خودکار و غیرمستقیم ایجاد شده است. این محصول با اتصال به ۱۷ بانک، امکان برداشت منظم و خودکار از حساب بانکی مشتریان فراهم کرده است. برای مثال سرمایه‌گذاران می‌توانند مشخص کنند که روز پنجم هر ماه، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان از حساب بانکی‌شان برداشت و در صندوق سرمایه‌گذاری شود.

این اقدام در پینوست اجرایی شده و به نوعی یک استارتاپ است که در یکسال گذشته توانسته ۶۰۰ میلیارد تومان ورودی داشته باشد و همچنین آمار آن رو به رشد باشد. پینوست کمک می‌کند تا مشتریان هم بتوانند پس‌انداز کنند و هم از امکانات بازار سرمایه استفاده کنند.

کد خبر 473512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =