لحظه به لحظه با بازار شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲

بورس در هفته‌ای که گذشت با کاهش نماگرهای اصلی خود مواجه شد و به طور کلی شرایط به جز یک روز، برای خریداران سهام مساعد نبود و فروشندگان در اکثر روزها قدرت بیشتری را از خود به نمایش گذاشتند. در هفته گذشته، شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۳ درصدی همراه بود و شاخص هم‌وزن نیز بیش از ۳.۵ درصد از ارتفاع خود را از دست داد و کاهش ارزش معاملات خرد سهام به زیر ۱۰ هزار میلیارد تومان نشان از روزهای کم‌رمقی در بازار سهام داشت. ایجاد ابهامات جدید سیاسی و اضافه شدن آن به ابهامات اقتصادی و سیاستگذاری در کنار کاهش قیمت‌ها در بازارهای جهانی موجب شد که بورس تهران نتواند کار خاصی را از پیش ببرد و مسیر صعودی گذشته تکرار نشود. شاخص کل بورس در روز چهارشنبه نیز با ثبت یک کاهش ۰.۷۶ درصدی کار خود را به پایان رساند و به محدوده ۲.۲۷۱ میلیون واحدی رسید که البته در دقایق پایانی با بهبود تقاضا توانسته بود بخش اندکی از عرضه‌ها را پوشش دهد. شاخص هم‌وزن نیز که در روزهای سرخ بورس عملکرد ضعیف‌تری از خود به نمایش می‌گذارد، کاهش ۱.۰۸ درصدی را تجربه کرد. ارزش معاملات خرد سهام نیز در آخرین روز کاری هفته عدد ۹۱۹۹ میلیارد تومان را ثبت کرد و شاهد خروج پول ۹۴۶ میلیارد تومانی از چرخه معاملات سهام از سمت کدهای حقیقی بودیم.

۱۲:۵۲⏰
خلاصه بازار امروز
بازار امروز با مورد توجه بودن برخی تک سهم ها و شروعی متعادل و مثبت در بانکی ها آغاز به کار کرد. در ادامه خودرویی‌ها نیز با بانکی‌ها همسو شدند و حرکت رو به بالا و یکپارچه این دو گروه، موجب بهبود تقاضا و افزایش تعداد نمادهای سبزپوش شد. البته کم حجمی و بی رمقی در بازار ادامه داشت که با توجه به هفته نیمه تعطیل جاری، امری طبیعی است.
در نهایت شاخص کل با رشد بیش از ۸ هزار واحدی به کارش پایان داد و در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۷۹ هزار واحد ایستاد.
امروز حدود ۲۰ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت حقوقی به حقیقی در بازار اتفاق افتاد و ارزش معاملات خرد به ۶.۵ هزار میلیارد تومان رسید و نماد غگل صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بود و نمادهای شتران و شپنا بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند.


۱۲:۰۹⏰
در این لحظات، شاخص کل بیش از ۸ هزار واحد رشد کرده است و نمادهای اخابر، وبملت، وغدیر، فملی، وتجارت و فولاد بیشترین نقش‌آفرینی مثبت و شخارک عمده‌ترین اثر منفی را بر آن داشتند.
شاخص هم‌وزن حدود ۵,۵۰۰ واحد رشد کرد. افزایش شاخص فرابورس به ۱۸۸ واحد رسید.


۱۲:۰۰⏰
عمده نمادهای گروه سرمایه‌گذاری امروز معاملات سبزی را تجربه کردند. وساپا، سدبیر، سرچشمه، والماس و وطوبی در محدوده حداکثری قیمت با اقبال خوبی از سوی خریداران مواجه هستند.


۱۱:۳۶⏰
در میان معاملات متعادل گروه بیمه نماد دانا با افت ۷ درصدی قیمت فشار فروش دارد.


۱۱:۳۵⏰
ارزش معاملات خرد تا به این لحظه در حدود ۴۷۰۰ میلیارد تومان است.


۱۱:۱۵⏰
پالایش با قیمت ۱۸۴۰۸ تومان نوسان منفی دارد و حجم معامله ۲ میلیونی داشته است. #دارایکم با قیمت ۲۲۴۸۵ تومان نزدیک به مثبت ۱ درصد دادوستد ۶ میلیون سهم را ثبت کرده است.


۱۱:۱۰⏰
همراه با حضور حقوقی‌ها تا محدوده ۶۷۸ تومان ۳,۸ درصد رشد کرد. در حالی که قیمت پایانی این سهم حدود ۱,۶ درصد مثبت است. اخابر نیز از ۱,۲۲۳ تومان تا ۱,۳۲۲ تومان رشد کرد و برای لحظاتی لب مرز صف شدن قرار گرفت، اما اکنون در محدوده ۱,۳۱۳ تومان ۶,۲ درصد مثبت متعادل‌تر شده است.


۱۱:۰۹⏰
در فلزات اساسی، فولاد با قیمت ۶۱۱ تومان و فملی با قیمت ۷۵۰ تومان نوسان مثبت دارد. ذوب هم با قیمت ۴۲۴.۷ تومان و رشد بیش از ۲ درصدی دادوستد ۳۰ میلیون سهم را به ثبت رسانده است. فخوز هم در این گروه با نوسان مثبت بر روی قیمت ۴۰۹.۷ تومان حجم معامله ۸ میلیونی دارد.
نمادهای فسوژ، فباهنر، فنوال، فسرب، فولای، فجر، فمراد، فرآور، فپنتا، فزرین و فغدیر نمادهایی هستند که رشد بیش از ۲ درصدی در این گروه دارند.


۱۰:۵۹⏰
در گروه فلزات عموم نمادها مثبت و متعادل‌اند. فولاد، فملی و فخوز نزدیک به صفر تابلو و فروی، فسوژ، فباهنر با رشد ۳ درصدی قیمت معامله می‌شوند.


۱۰:۵۹⏰
بیشترین حجم معاملات
شستا ۱۷۲ میلیون سهم
وتجارت ۱۷۲ میلیون سهم
ونوین ۱۵۱ میلیون سهم
خودرو ۱۳۶ میلیون سهم
خساپا ۱۱۹ میلیون سهم


۱۰:۵۹⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۲,۲۷۷,۹۱۹
۶۸۷۶ واحد افزایش
ارزش بازار ۸۳,۸۹۰,۴۳۳ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۲۹,۷۱۰ میلیارد ریال
حجم معاملات ۳.۶۸۸ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
اخابر ۱۰۱۰ واحد مثبت
وبملت ۷۶۶ واحد مثبت
فولاد ۶۵۱ واحد مثبت
فملی ۴۸۸ واحد مثبت
وتجارت ۴۱۹ واحد مثبت
شخارک ۲۸۰ واحد منفی
فارس ۲۶۵ واحد مثبت


۰۹:۵۴⏰
شبندر با قیمت ۱۳۸۶ تومان، شپنا با قیمت ۹۴۴ تومان و شتران با قیمت ۵۷۵ تومان هر سه با نوسان مثبت همراه هستند.


۰۹:۵۰⏰
در این دقایق، اکثر نمادهای گروه پالایشی مماس بر صفر تابلو با گرایش مثبت نوسان دارند.


۰۹:۵۰⏰
وبملت با قیمت ۵۱۲ تومان در مثبت ۱.۵ درصد، وتجارت با قیمت ۳۰۹.۵ تومان در مثبت ۲.۵ درصد و ونوین با قیمت ۵۱۲.۵ تومان در مثبت ۴ درصد نمادهای سبز و مورد توجه گروه بانکی هستند.


۰۹:۴۹⏰
عالیس پنجمین روز معاملاتی را با قیمت ۲۱۵۵ تومان در مثبت ۵ درصد با صف خرید بیش از ۲۰۰ میلیونی سپری می‌کند.


۰۹:۴۸⏰
تا این لحظه شاخص کل ۲هزار و ۱۰۸ واحد افزایش یافته است.


۰۹:۴۰⏰
شستا در قیمت ۱،۳۴۷ ریال در محدوده قرمز معاملاتی حضور دارد و مورد استقبال حقوقی‌های بازار قرار گرفته است.


۰۹:۴۰⏰
فولاد با قیمت ۶۱۵ تومان نزدیک به مثبت ۱ درصد و فملی با نوسان مثبت برروی قیمت ۷۵۰ تومان معامله می‌شود.


۰۹:۲۲⏰
در گروه پالایشی‌ها، به جز شبریز بقیه کار خود را در محدوده قرمزرنگ آغاز کردند.


۰۹:۲۱⏰
معاملات منفی نمادهای پالایشی و خودرویی سبب شده تا شاخص کل وارد مدار قرمز شود و با افت بیش از ۴۶۰ واحدی همراه باشد.


۰۹:۲۰⏰
معاملات امروز با گرایشات مثبت و منفی آغاز شده و شاخص کل رشد ۱۸۰ واحدی داشته است. ونوین، وملی و وبملت مثبت‌سازان و سپید، دانا و پی‌پاد منفی‌سازان شاخص هستند.


۰۸:۵۵⏰
وضعیت بازار در مرحله پیش گشایش
کمتر از ۷۵ صف خرید در مجموع به ارزش بالغ بر یک همت، صدرنشین‌ها: وملی، سیلام، بتهران، وآفر و ونیرو
حدود ۳۰ صف فروش در مجمع به ارزش ۳۰ میلیارد تومان، صدرنشین‌ها: اوان، پلاسک، خفناور، واعتبار و لپیام

کد خبر 472918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =