رکود بازار خودرو همچنان ادامه دارد

قیمت خودرو در آخرین روز کاری این هفته نیز روند خود را تغییر نداد و در اکثر محصولات، ثبات نسبی را حفظ کرد.

به گزارش صدای بورس,قیمت خودرو ۱۱ خردادماه ۱۴۰۲ با توجه به فهرست قیمت‌های وب‌سایت کارنامه، با تغییراتی نسبت به روز گذشته همراه شد.

می‌توان گفت که امروز بازار خودرو تقریبا در همه محصولات، ثبات نسبی را تجربه کرد. اکثر محصولات، تغییر قیمتی نسبت به روز گذشته نداشتند و آن‌هایی که تغییر داشتند، این تغییرشان در حد بسیار کمی بود.

این ثبات قیمتی در بازار خودروهای داخلی بیش‌تر بود؛ چراکه تغییرات قیمتی این بازار حتی به یک درصد نمی‌رسد. در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

قیمت خودروهای داخلی

قیمت پراید ۱۳۱ بدون تغییر با همان قیمت ۳۳۵ میلیون تومان معامله شد، مانند پراید ۱۱۱ که قیمت ثابت ۳۵۵ میلیون تومان، بدون تغییر باقی ماند.

پژو پارس LX TU۵، ساخت ۱۴۰۱ که در روزهای گذشته حدود ۱۴ میلیون تومان کاهش قیمتی تجربه کرده بود، امروز ۱۱ خردادماه بدون تغییر، با همان نرخ ۶۱۷ میلیونی به فروش رسید.

پژو ۲۰۷i دنده‌ای، ساخت ۱۴۰۱ که در روزهای اخیر، نوسان‌های ریزی را تجربه کرده بود، سه میلیون تومان کاهش یافت و به مبلغ ۶۵۲ میلیون تومان خرید و فروش شد. بنابراین باید گفت که این خودرو فعلا در ثبات کامل قیمتی است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز که دو روز گذشته کاهش ۸ میلیون تومانی را تجربه کرده بود، بدون تغییر با همان مبلغ ۵۳۰ میلیون تومان رسید.

امروز در بازار خودروهای خارجی و مونتاژی نیز نوسان قابل توجهی شاهد نبودیم.

بیشترین نوسان قیمتی در بازار خودروهای مونتاژی، شاید مربوط به بسترن B۳۰ با سال ساخت ۱۴۰۰ باشد. این خودرو پس از چند روز مقاومت در کانال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، با ۷۵ میلیون تومان کاهش، به مبلغ یک میلیارد و ۴۲۵ میلیون تومان خرید و فروش شد.

ام وی ام X۲۲ PRO که در روزهای اخیر کاهش ۹۰ میلیون تومانی را تجربه کرده بود، امروز بدون تغییر مانده و با ۹۹۰ میلیون تومان معامله شد.

جک J۴ امروز ۱۰ میلیون تومان دیگر کاهش یافت و به نرخ ۸۵۰ میلیون تومان رسید. به‌این ترتیب، گپ قیمتی درب کارخانه و بازار خود را همانند اکثر محصولات کرمان موتور، کمتر و کمتر کرد.

ریسپکت پرایم بهمن موتور که روزهای اخیر کاهش قیمتی ۱۰۰ میلیون تومانی را تجربه کرده بود، امروز نیز با ۲۰ میلیون تومان دیگر کاهش، به قیمت یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان رسید.

به‌دلیل تعطیلی‌هایی که پیش روست، انتظار نمی‌رود که در روزهای آینده، تغییرات قیمتی زیادی مشاهده شود. از سوی دیگر معاملات امروز نیز، هرچند بی‌رمق و بسیار راکد بود، اما بازهم به علت تعطیلات نمی‌تواند نشان‌دهنده یک روند پیوسته باشد.

به گزارش تجارت نیوز,قیمت خودرو فعلا در رکود کامل به‌سر می‌برد و معلوم نیست که این ثبات تا چه موقعی ادامه‌دار خواهد بود. اما آچه که بدیهی است، این است که روند کاهش و ثبات قیمت خودرو در شرایط فعلی اقتصاد کشور، در بلندمدت حفظ نخواهد شد.

کد خبر 472897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =