این خودرو ۵۰۰ میلیون تومان ارزان شد

فردا موتورز یکی از سه مونتاژکاری است که در دومین طرح فروش سامانه یکپارچه خودرو با عرضه سه محصول T۵، SX۵ و سوبا M۴ حضور دارد. حال این سه محصول با چه قیمتی عرضه می‌شوند؟

به گزارش صدای بورس, فردا موتورز مونتاژکاری است که در دومین طرح فروش سامانه یکپارچه خودرو حضوری فعال دارد. نام سه محصول این مونتاژکار خودروهای چینی در این طرح مشاهده می‌شود.

قیمت فردا T۵ در شورای رقابت ۸۹۶ میلیون و ۵۳۲ هزار تومان تعیین شد تا اختلاف قیمت ۸۶۴ میلیون تومانی را با نرخ روز بازار ثبت کند. البته خود کارخانه نرخ یک میلیارد و ۳۰۶ میلیون تومان را برای این محصول خود منصفانه می‌داند.

گرچه فردا موتورز برای SX۵ هیچ‌گاه قیمت نهایی اعلام نکرد، اما شورای رقابت نرخ ۶۴۵ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان را برای این محصول منطقی دانست. این محصول ابتدای خرداد ۱۴۰۲ در بازار آزاد یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون تا اختلاف قیمت حدود ۸۷۵ میلیون تومانی را نسبت به قیمت اعلامی شورای رقابت ثبت کند و از لحاظ سرمایه‌گذاری از جذاب‌ترین خودروهای عرضه‌شده در سامانه یکپارچه خودرو لقب بگیرد.

اما در این طرح پرچم‌دار فردا موتورز سوبا M۴ است که هنوز در خیابان‌ها به نمایش درنیامده است و شورای رقابت هم هنوز نظر نهایی درباره قیمت این محصول ندارد. با این حال شرکت مذکور قیمت محصول محبوب خود را دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تعیین کرده است.

گفتنی است سایت سامانه یکپارچه برای ثبت‌نام اولیه خودروهای مونتاژی از ۳ خرداد تا ۱۰ خرداد در دسترس است.

همچنین فرآیند پایش اطلاعات افراد متقاضی برای واریز ۱۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی، مسدود کردن آن و ارسال اطلاعات این افراد از بانک‌ها به سامانه از ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ آغاز شد.

علاوه بر این، نقل و انتقال امتیاز خرید خودرو (حتی وکالتی) و فروش حواله خودرو ممنوع است و امکان صلح خودرو خریداری‌شده به غیر وجود ندارد.

افرادی که در فهرست نوبت‌دهی اولین عرضه خودرو در سامانه یکپارجه و خودروهای وارداتی هستند، نمی‌توانند در این مرحله ثبت‌نام کنند. مگر اینکه تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، در سامانه‌های مربوطه انصراف داده باشند.

قیمت‌های اعلامی قطعی نیستند و خودروهای عرضه‌شده در این مرحله، شامل مالیات بر عایدی خودرو می‌شوند.با توجه به اینکه موعد تحویل برخی خودروهای پر تقاضا، سال ۱۴۰۳ خواهد بود، احتمال دارد که قیمت تحویل روز برخی از محصولات تغییر کند.

برخلاف مرحله قبلی، در این مرحله امکان برداشت وجه از حساب وکالتی فراهم است و خودروسازان به مرور زمان و بر اساس فهرست اولویت‌بندی برای هر محصول، فراخوان فروش می‌دهند تا مشتریان برای ثبت‌نام و انعقاد قرارداد بر مبنای قیمت روز خودرو اقدام کنند.

این خودرو ۵۰۰ میلیون تومان ارزان شد+ عکس

  • منبع:تجارت نیوز
کد خبر 472377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =