آجیل خام در مقابل بو داده، کدام سالم تر است؟

آجیل های ترد سرشار از فواید هستند. آجیل افزودنی عالی به رژیم غذایی روزانه شماست.

صدای بورس - مهراز حبیبی، مهم نیست که کدام را انتخاب می کنید - بادام، گردو، بادام هندی، بادام زمینی و غیره - بدن خود را با پروتئین، فیبر، کربوهیدرات ها و چربی های سالم غنی می کنید.

اکثر آجیل ها کربوهیدرات کمتری دارند و چربی سالم، فیبر و پروتئین بیشتری دارند. خوردن اینها در مقادیر متوسط می تواند به تعادل قند خون کمک کند. آجیل همچنین سرشار از منیزیم، سلنیوم، فسفر و ویتامین E است که فواید متعددی برای بدن شما دارد. با این حال، اغلب می بینید که آجیل در دو نوع اصلی فروخته می شود - خام و بو داده. کدام یک برای شما سالم تر است؟

فواید برشته کردن

بو دادن آجیل طعم، بافت، عطر و حس دهان آنها را تغییر می دهد. آنها را ترد تر می کند و حتی ممکن است به هضم آجیل ها کمک کند.

زاویه کاهش وزن

اگر قصد کاهش وزن دارید، ممکن است نخواهید آجیل بو داده شده در روغن را انتخاب کنید. آجیل بو داده شده با روغن شامل استفاده از روغن اضافه شده در پخت و پز است. با این کار مقدار چربی و کالری آجیل کمی افزایش می یابد. در عوض ممکن است بخواهید آجیل خشک بو داده یا خام را انتخاب کنید.

تاثیر گرما

گرمای استفاده شده در هنگام بو دادن آجیل می تواند سطح آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها را کمی کاهش دهد. بو دادن همچنین ممکن است به برخی از چربی های سالم آنها آسیب برساند. علاوه بر این، اگر این چربی ها به طور نامناسب در گرما نگهداری شوند یا برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرند، ممکن است فاسد شوند که طعم و بوی نامطبوعی به آجیل می دهد.

آن را در خانه تفت دهید!

اگر از خوردن آجیل بوداده لذت می برید اما نمی خواهید این مواد مغذی را از دست بدهید یا کالری اضافی اضافه کنید، آجیل خام را از بازار بخرید و با استفاده از فر یا سرخ کن در خانه آنها را تفت دهید. به این ترتیب می توانید دما را تنظیم کنید، از روغن و سدیم بالا که با آجیل های بسته بندی شده نمک عرضه می شود اجتناب کنید. تفت دادن مقدار کمی آجیل در خانه نیز از کهنه شدن آجیل با نگهداری طولانی مدت جلوگیری می کند. به علاوه، خانه شما پر از عطر آجیل خواهد شد!

حکم چیست؟

به طور کلی، آجیل در هر دو شکل سرشار از مواد مغذی است و تفاوت چندانی ندارد. با این حال، اگر مجبور به انتخاب هستید، به سراغ آجیل های خام بروید زیرا کمی سالم تر از آجیل بو داده هستند. اطمینان حاصل کنید که آجیل هایی که خریداری می کنید دارای نمک یا چاشنی های دیگر نباشند.

کد خبر 472313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =