اگر هر هفته پیتزا بخورید چه اتفاقی برای بدن شما می افتد

پیتزا یکی از پرطرفدارترین غذاهاست، البته غذاهای ناسالم. خوشمزه است، مملو از پنیر است، و می توانید سفارش ها را بر اساس خلق و خو و ذائقه خود ویژه کنید.

صدای بورس - مهراز حبیبی، پیتزا به سرعت در دسترس است و به راحتی در دست شما قرار می گیرد. بسیاری از مردم پیتزاهای یخ زده را نیز تهیه می کنند که با حرارت دادن فقط به مدت ۱۰ دقیقه در فر می توان آنها را خورد.

با این حال، با توجه به اینکه پیتزا یک غذای ناسالم است، در اینجا برخی از خطرات سلامتی مرتبط با مصرف منظم پیتزا در رژیم غذایی شما آورده شده است.

خطر بیماری قلبی

پیتزا به دلیل پنیر و مواد گوشتی فرآوری شده سرشار از چربی های اشباع شده است که می تواند سطح کلسترول شما و همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد.

خوردن سه تا چهار برش پیتزا یا بیشتر، به طور منظم، می تواند عواقب مضری برای سلامتی داشته باشد.

افزایش وزن سریع

یک تکه پیتزا پنیر ساده تقریباً ۴۰۰ کالری دارد. بنابراین خوردن حتی دو یا سه تکه پیتزا ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ کالری به رژیم غذایی شما اضافه می کند. این مقدار زمانی بیشتر می شود که رویه های فرآوری شده مانند پپرونی را اضافه کنید.

از آنجایی که یک فرد باید به طور متوسط ۲۰۰۰ کالری در روز مصرف کند، این چند تکه پیتزا بین ۴۰ تا ۶۰ درصد (یا حتی بیشتر!) از کالری دریافتی روزانه شما را اشغال می کند. هنگامی که از سایر وعده‌های غذایی روزانه خود نیز کالری اضافه می‌کنید، انجام این کار آسان‌تر است. مصرف بیش از حد کالری به طور منظم به سرعت وزن شما را افزایش می دهد.

افزایش خطر ابتلا به سرطان

مصرف منظم گوشت های فرآوری شده پرچرب مانند پپرونی، بیکن و سوسیس به عنوان مواد روی پیتزا می تواند خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان مانند سرطان روده و معده را افزایش دهد.

امن ترین راه برای مصرف پیتزا

خوردن پیتزا اشکالی ندارد، فقط در صورتی که این کار را متعادل انجام دهید. پیتزا به خودی خود به اندازه مصرف بیش از حد پیتزا مشکلی ندارد. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که پیتزا از آرد تصفیه شده تهیه می شود که می تواند هضم شما را کند کند و متابولیسم کندی ایجاد کند.

آن را در خانه درست کنید

یکی از بهترین راه ها برای لذت بردن از پیتزا در رژیم غذایی شما این است که خودتان آن را در خانه درست کنم. به این ترتیب، می توانید مواد سالم تری انتخاب کنید و همچنین می توانید میزان پنیر را تنظیم کنید. به جای خمیر پیتزا، می توانید پایه پیتزا تهیه شده از مواد سالم تری مانند روتی گندم کامل را نیز انتخاب کنید. اگر می‌خواهید تجربه خوردن پیتزا از رستوران را داشته باشید، مطمئن شوید که حجم وعده‌های غذایی و همچنین دفعات مصرف پیتزا را محدود کرده‌اید.

کد خبر 472312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =