رژیم غذایی و دیابت نوع ۲

رژیم غذایی نامناسب می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش دهد که در آن سطح قند خون شما بالاست. مصرف بیش از حد مواد غذایی ناسالم نیز می تواند منجر به مقاومت به انسولین شود.

صدای بورس - مهراز حبیبی، هنگامی که این اتفاق می افتد، بدن شما دیگر نمی تواند به افزایش سطح انسولین پاسخ دهد، که در نهایت باعث افزایش سطح گلوکز خون شما می شود. برای جلوگیری از خطر ابتلا به دیابت، در اینجا ۲ گروه غذایی بسیار محبوب وجود دارد که باید آنها را از رژیم غذایی خود حذف یا محدود کنید.

گوشت قرمز و فرآوری شده

اینها شامل سوسیس، بیکن و ژامبون است که در پیتزاها، ساندویچ ها و هات داگ های پرمصرف یافت می شوند.

به گفته متخصصان سلامت، تعدادی از ترکیبات موجود در گوشت مانند نیترات ها و چربی های اشباع شده وجود دارد که برای بدن مضر هستند و می توانند در ایجاد دیابت نقش داشته باشند.

گوشت و خطر ابتلا به دیابت

همه این ترکیبات موجود در گوشت فرآوری شده با بسیاری از مشکلات سلامتی مانند استرس اکسیداتیو، التهاب یا آسیب مستقیم سلولی مرتبط هستند. ترکیبی از اینها می تواند منجر به ایجاد مقاومت به انسولین شود و باعث دیابت شود.

غذاهای تصفیه شده و سرخ شده

به غیر از گوشت قرمز و فرآوری شده، دومین گروه غذایی خطرناک، غذاهای تصفیه شده و سرخ شده است. بیشتر شامل غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده بود.

لیست غذاهای این دسته

غذاهای تصفیه شده ای که باید آنها را محدود کنید یا از رژیم غذایی خود اجتناب کنید شامل کیک، بیسکویت، شیرینی، غلات شیرین و نوشیدنی های شیرین شده با شکر است. این غذاها اکثر فیبرهای سالم و ریزمغذی ها را از بین برده اند. علاوه بر این، آنها همچنین حاوی مواد شیمیایی مصنوعی مضر از طریق طعم دهنده ها، نگهدارنده ها، شیرین کننده ها و امولسیون کننده ها هستند.

غذاهای تصفیه شده/سرخ شده و خطر دیابت

برخی از این ترکیبات افزوده شده موجود در بسیاری از این غذاهای ناسالم "خوشمزه" برای باکتری های روده مضر هستند که نقش مهمی در سیگنال های گرسنگی، تنظیم گلوکز و حساسیت به انسولین ایفا می کنند. مصرف بیش از حد این غذاها می تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد.

چه بخورم؟

برای تناسب اندام و سالم ماندن و به حداقل رساندن خطر ابتلا به دیابت، باید از یک رژیم غذایی سالم و متعادل استفاده کنید. مقدار زیادی میوه و سبزیجات غیر نشاسته ای مانند فلفل، قارچ، مارچوبه، بروکلی و اسفناج مصرف کنید. ممکن است سخت باشد، اما باید یک سبک زندگی سالم ایجاد کنید که در آن غذاهای خانگی را به جای غذاهای ناسالم انتخاب کنید. سایر غذاهای سالم عبارتند از پروتئین بدون چربی مانند ماهی، مرغ، بوقلمون، توفو، تخم مرغ و ماست. و غلات کامل مانند کینوا، برنج قهوه ای و بلغور جو دوسر.

کد خبر 472302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =