دلایل رشد هزینه های مالی عالیس چه بود؟

گزارش اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی شرکت عالیس منتشر شد.

به گزارش صدای بورس، علت افزایش هزینه مالی عالیس برای حوزه طرح و توسعه بوده است که شرکت اقدام به اخذ تسهیلات کرده و هزینه مالی در کل گروه ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است که نسبت به هزینه های شرکت ناچیز است.

بر اساس این گزارش به استناد ماده ۱۷ مکرر دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران و رعایت ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان با توجه به سوالات مطرح شده در سامانه تحلیلی داده های ناشران موارد در خواست شده به این شرح منتشر شد.

در این زمینه نسرین فیاض مدیرعامل شرکت بهاران رز عالیس چناران که با نماد عالیس درفرابورس فعالیت دارد به سوالات به این نحو پاسخ دادند؛

اطلاعات منتشر شده شرکت حاکی از ظرفیت های خالی برای تولید و فروش بیشتر است.آیا امکان افزایش تولید و صادرات محصولات وجود ندارد؟موانع صادراتی محصولات لبنی و نوشیدنی کشور باوجود اختلاف قیمت های مبدا و مقصد را به طور کامل شرح دهید؟

با توجه به ظرفیت خطوط تولید امکان تولید بیشتر وجود دارد و همچنین در خصوص صادرات شرکت توانایی افزایش صادرات را دارد و پیش بینی می شود در سال های آینده صادرات شرکت افزایش پیدا کند. موانع صادراتی شامل عدم متولی صادرات در ساختار حاکمیتی وزارت کشاورزی تعرفه های گمرکی و ... است.

حاشیه سود ناخالص شرکت در سال های اخیر از ۵ تا ۳۱ درصد متفاوت بوده است. با توجه به قیمت گذاری دستوری حاکم بر قیمت های فروش شرکت و محیط شدیدا رقابتی فضای کسب و کار ، آینده سود آوری شرکت کاملا نوسانی پیش بینی می شود. در سال های اخیر رفتار حاکمیت در قیمت گذاری محصولات باعث زیانده شدن صنایعی همچون لاستیک و شوینده شده است.اولا سرمایه گذاری با فضای تشریح شده چگونه می تواند به محیط کسب و کار بهار رز عالیس چناران به دید بلند مدت نگاه داشته باشد؟ ثانیا حاشیه سود ناخالص منطقی شرکت چند درصد پیش بینی می شود؟

قیمت گذاری محصولات شرکت مشمول دستوری نیست و بر اساس تصمیمات هیات مدیره با توجه به شرایط سطح بازار تعیین می شود.و حاشیه سود ناخالص حدود ۲۵ الی ۳۰ درصد پیش بینی می شود.

 شرکت برای سال ۱۴۰۲ فروش ۱۳۷۹۶۳۱۸ و حاشیه سود بالای ۳۰ درصد پیش بینی کرده است. حاشیه سود کسب و کار ۱۷ تا ۲۰ درصد ارائه شده است اختلاف دو حاشیه سود چگونه ارزیابی می شود؟

گزارش امید نامه مربوط به سال ۱۳۹۹ بوده لذا گزارش ارزش گذاری اعداد به روز تر و مرتبط تر است.

آیا شرکت در بازار های بین المللی توان رقابت با رقبای خارجی را درد؟

بله در حال حاضر صادرات به کشورهای خلیج فارس cis و کشورهای آلمان و ... داریم. ولی موانع صادراتی وجود دارد که اگر از سر راه تولیدکننده برداشته شود صادرات چندین برابر خواهد شد، که یکی از اهداف شرکت عالیس تشکیل منطقه نوشیدنی با رهبری عالیس است.

دلیل رشد هزینه های مالی را توضیح دهید؟

 علت افزایش هزینه مالی برای حوزه طرح و توسعه بوده است که شرکت اقدام به اخذ تسهیلات کرده و هزینه مالی در کل گروه ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است که نسبت به هزینه های شرکت ناچیز است.

کد خبر 472280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =