«تنوین» سودآورترین تامین سرمایه ایران

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه نوین گفت: این مجموعه با کسب سود خالص و تلفیقی و همچنین بازدهی حقوق مالکانه مطلوب توانسته سودآورترین تامین سرمایه کشور است.

به گزارش صدای بورس_نشست خبری شرکت تامین سرمایه نوین در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار شد.

نگین عظیمی_ داوود رزاقی، مدیرعامل تامین سرمایه نوین با ارائه توضیحاتی درمورد وضعیت شرکت گفت: باکسب سود خالص شرکت اصلی به مبلغ ۱۸.۵۸۳ میلیارد ریال و سود خالص تلفیقی به مبلغ ۱۸.۹۴۷ میلیارد و بازدهی حقوق مالکانه ۴۸ درصدی، جایگاه شرکت را به عنوان سودآورترین تامین سرمایه ایران تثبیت کردیم.

او در ادامه افزود: ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان درآمد عملیاتی شرکت در سال ۱۴۰۱ است. همچنین معافیت مالیاتی که در بودجه ۱۴۰۱ دیده شد بسیار برای شرکت خوب بود و ۱۰۰ میلیارد تومان در منابع صرفه جویی شد.

به گفته مدیرعامل «تنوین» دارایی‌های تحت مدیریت شرکت تا پایان ۱۴۰۱، ۵ هزار میلیارد تومان بوده و سود قابل تقسیم در مجمع ۱۸.۲۵۱ میلیارد ریال است. ۳۳ درصد نسبت کفایت سرمایه شرکت به بدهی در سال ۱۴۰۱ است.

وی درمورد صندوق‌های سرمایه‌گذاری «تنوین» اضافه کرد: شرکت تامین سرمایه نوین با طیف گسترده‌ای از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری شامل درآمد ثابت، سهامی، بازارگردانی و مختلط در تاریخ ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ بیش از ۳۶۳ هزار میلیارد ریال دارایی را مدیریت کرده است که این میزان حدود ۵.۳ درصد حجم کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.


بیشتربخوانید:

“شهر” معارفه شد/ سایر زیرمجموعه‌ها در راه بورس


رزاقی با اشاره به اهداف تامین سرمایه نوین در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: حفظ جایگاه برتر تأمین سرمایه نوین در بین نهادهای مالی و تمرکز بر کسب بیشترین بازده دارایی‌ها درصورت عدم تقسیم سود حداکثری در مجمع و استفاده از فرصت‌ مالیاتی افزایش سرمایه از محل سود انباشته در مجمع سال ۱۴۰۱، انتشار ۷ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی جدید با ضمانت بانک اقتصاد نوین، توسعه کمی و کیفی صندوق‌های سرمایه‌گذاری و افزایش منابع آن به ۴۸۰ هزار میلیارد ریال، ارتقا جایگاه شرکت به عنوان برند برتر در ارائه خدمات مالی مانند ارزشیابی و ادغام و تملیک، استفاده از ابزار و فناوری‌های نوین در ارائه خدمات مالی و جذب منابع در بستر IT و شبکه‌های اجتماعی و مجازی از اهداف تأمین سرمایه نوین در سال ۱۴۰۲ است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه جدید در این مجموعه گفت: سامانه نیپ مارکت تنوین به تازگی رونمایی شده و دو استراتژی کلی دارد؛ تسهیل سرمایه‌گذاری در صندوق‌های صدور و ابطالی و مدیریت داده‌های کلان و بهینه سازی بستر هوش تجاری شرکت.

به گفته او تأسیس صندوق‌های جدید از برنامه‌های شرکت است اما بانک مرکزی برای چنین مورد به سختی مجوز می‌دهد. همچنین برنامه افزایش سرمایه یکی از برنامه‌های شرکت است اما در ابتدا باید دید در مجمع چه میزان سود تقسیم می‌شود.

مدیرعامل تامین سرمایه نوین در پایان افزود: پیش‌بینی این است که بازار تا پایان فصل مجامع و مرداد ماه روند ملایم و رو به بالایی داشته باشد.

کد خبر 472181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =