“شهر” معارفه شد/ سایر زیرمجموعه‌ها در راه بورس

جلسه معارفه شرکت گروه مالی شهر برای عرضه عمومی سهام در بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران با نماد “شهر” برگزار شد.

به گزارش صدای بورس، در ابتدای این مراسم اسماعیل درگاهی، مدیر عامل گروه مالی شهر گفت: گروه مالی شهر، اولین زیرمجموعه بانک شهر است که در بازار سرمایه پذیرفته شده است و ارائه خدمات مالی و یکپارچگی این خدمات از مأموریت‌های این گروه مالی است.

وی افزود: گروه مالی شهر به مأموریتی که بانک شهر در راستای قانون رفع موانع تولید به آن داد، پایبند بود و بر این اساس به بورسی شدن این گروه کمک کرد. همچنین سرمایه اولیه این گروه، هزار میلیارد ریال بوده است و آخرین سرمایه ثبت شده ۳۳هزار میلیارد ریال است.

درگاهی گفت: اولین صندوق املاک و مستغلات گروه مالی شهر با نام نقش جهان، ماه آینده راه‌اندازی می‌شود و همچنین سود گروه مالی شهر از ۳۱۶ میلیارد ریال به بیش از ۱۱.۲۴۸ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

مدیر عامل گروه مالی شهر افزود: تکمیل زنجیره ارزش شرکت در دستور کار قرار گرفته است و حجم ریالی سرمایه‌گذاری‌های غیربورسی با رشد ۷۱۹۰درصدی همراه بوده و از ۶۳۳ میلیارد ریال در سال ۹۵ به ۴۶۱۵۰ میلیارد ریال در پایان سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش محور مانند استارتاپ‌ها و فینتک‌ها، عرضه شرکت‌های تابعه گروه در بازار سرمایه، خروج از فعالیت‌های غیرمرتبط با زنجیره خدمات مالی، اتخاذ رویکرد کنترل استراتژیک مبتنی بر همکاری و هم‌افزایی در اداره زیرمجموعه‌ها، مدیریت دارایی‌ها جدید استفاده بهینه از دارایی‌های راکد در زیرمجموعه‌ها و توسعه اقتصاد شهری و طراحی ابزارهای تأمین مالی برای نهاد شهرداری، افق پیش روی شرکت در سال ۱۴۰۴ است.

درگاهی اظهار داشت: به دنبال دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار برای تکمیل زنجیره ارزش هستیم.

سال گذشته در حوزه داده‌کاوی سرمایه‌گذاری کردیم و به دنبال این هستیم ابزار هوش مصنوعی را برای آن راه‌اندازی کنیم.

همچنین گروه مالی شهر در جهت تکمیل زنجیره ارزش‌آفرینی، خدماتی مانند مدیریت دارایی و بازارگردانی سهام، راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری، ارائه خدمات کارگزاری و معاملات برخط، خدمات مشاور سرمایه‌گذاری و فرصت‌های جایگزین و ... ارائه می‌دهد.

وی بیان داشت: گروه مالی شهر، امسال تمرکز ویژه‌ای بر بهره‌گیری از ابزارهای پولی و مالی جدید دارد.

درگاهی ادامه داد: اصلاح ساختار سرمایه‌گذاری بانک شهر در چارچوب مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، انتشار ۳۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مرابحه در سال ۱۴۰۲ و خرید ۲۰درصد سهام شرکت تأمین سرمایه تمدن از اقدامات شرکت در سال ۱۴۰۱ است. همچنین سرمایه‌گذاری شهر آتیه آماده عرضه در فرابورس است.

وی در نهایت عنوان کرد: فلزات اساسی ۲۲درصد، پالایش ۱۸درصد، دارو ۱۲درصد، خودرو ۱۰درصد، پتروشیمی ۱۰درصد، بانکی ۷درصد، معدنی ۴درصد، صندوق ۳درصد، غذایی ۳درصد، سیمان ۳درصد و سایر ۴درصد پرتفوی بورسی گروه مالی شهر را تشکیل می‌دهند و ۳۳۰۰ میلیارد تومان ارزش پرتفوی بورسی این گروه است.

کد خبر 472125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =