مدیر روابط عمومی بانک دی به مناسبت روز جهانی روابط عمومی

با آنلاین شدن روابط عمومی، خدمات به صورت شبانه روزی در اختیار مخاطب و مشتری قرار می گیرد.

به گزارش صدای بورس، فرشید عبادی، به مناسبت ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی در گفت و گو با امید اقتصاد آنلاین، روابط عمومی را گامی بلند و شتابان به سمت تحول ماهیت فرآیندهای روابط عمومی دانست و اشاره کرد: با آنلاین شدن روابط عمومی، خدمات به صورت شبانه روزی در اختیار مخاطب و مشتری قرار می گیرد.

فرشید عبادی، مدیر روابط عمومی بانک دی درباره روز جهانی روابط عمومی گفت: برای رسانه های مبتنی بر web باید اعتبار قائل شویم؛ خبر دهی و خبریابی مبتنی بر فضای وب مرسوم شود؛ اخبار روابط عمومی علاوه بر رسانه های مکتوب printed Media و رسانه های صوتی و تصویری، برای رسانه های آنلاین و اینترنتی نیز ارسال شود.

وی بر این باور است که در صورت به وجود آمدن بستر لازم اینترنتی و سرعت بالای آن، همایش های خبری باید آنلاین برگزار شود؛ امکان انتشار همزمان مصاحبه ها و گفتگوهای زنده روی اینترنت فراهم، تکذیبیه ها و پاسخ های رسمی برای نشریه های الکترونیکی، سایت ها، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری اینترنتی فرستاده شود و به طور کلی روابط عمومی آنلاین نسبت به محتوای تولید شده در اینترنت عکس العمل نشان دهد.

همچنین شرکت در چت روم ها (chat rooms) و ارسال نامه ها از طریق پست الکترونیکی یا اتوماسیون های اداری جدی تر گرفته و وب سایت سازمانی فعال تر شوند.

مدیر روابط عمومی بانک دی معتقد است، برخی سازمان ها اصولا بر بستر اینترنت متولد شده اند و در همان فضا فعالیت می کنند و حیات و ممات آنها وابسته به جایگاه شان در اینترنت است. مهم ترین فعالیت این سازمان ها در عرصه اینترنت برای بقا و رشد و توسعه، در چارچوب روابط عمومی اینترنتی انجام می شود. کارکنان چنین نهادی هر یک از برخی جهات به کارمندان بالقوه و بالفعل روابط عمومی تبدیل می شوند.

در روابط عمومی اینترنتی با مفهوم و چارچوب فوق، همه امور فوق العاده تخصصی و فنی است و استفاده حداکثری از تکنولوژی های نرم افزاری و اطلاعاتی صورت می گیرد. روابط عمومی اینترنتی خود به دنبال ابداع شیوه ها و متدهای جدید برای رشد سازمان و ارتقای جایگاه آن در جهان است.

فرشید عبادی درباره روابط عمومی مجازی بیان داشت: روابط عمومی مجازی را می توان نوعی از روابط عمومی دانست که وجود خارجی ندارد، هر چند ممکن است سازمان اصلی متبوع آن در جهان واقعی وجود داشته باشد؛ این فرآیند اشاره به نوعی از فعالیت روابط عمومی دارد که فعالیت های آن در چارچوب سازمان بروکراتیک نیست و هر یک از ماموریت های آن توسط بخش خصوصی یا اشخاص منفرد در خارج از سازمان انجام می شود.

روابط عمومی در این شکل، به صنعت تبدیل می شود و امور آن توسط متخصصان هر فن با استفاده از تازه ترین تکنولوژی ها صورت می پذیرد و نتایج آن در اختیار سازمان قرار می گیرد. به هر حال واقعیت این است که امروزه فعالیت روابط عمومی از قالب های سنتی خود خارج شده و اشکال متنوع و متفاوتی به خود گرفته است. وجه مشترک همه این فعالیت ها، استفاده از تکنولوژی های اطلاعاتی و افزایش قدرت تعامل با مخاطب و مشتری می باشد.

در واقع آنچه روح روابط عمومی الکترونیک را می سازد، بینش حاکم بر آن است و تکنولوژی ابزاری برای تحقق این آرمان می باشد.

وی درباره جایگاه ایران در روابط عمومی بر این باور است که، با توجه به وضعیت موجود زیر ساخت های فناوری اطلاعات در ایران و کیفیت کارکرد روابط عمومی ها از نظر فعالیت های الکترونیک و اینترنتی، در میان همه اشکال روابط عمومی مدرن، فعلا در حد فاصل روابط عمومی الکترونیک و روابط عمومی دیجیتال قرار دارد.

وجود سیستم های پاسخگویی الکترونیک در بخش مخابرات سازمان ها، قرار دادن نسخه pdf بروشورهای منتشر شده بر روی اینترنت و وب سایت هایی با فرمت html و Text ، نشانه هایی از رویکرد روابط عمومی ها به این پدیده های جدید به شمار می روند. در هر صورت از یاد نباید برد که EPR، به عنوان وسیله ای برای خدمت رسانی سریع تر و گسترده تر به مردم محسوب می شود و هر قدر دامنه استفاده مردم و سازمان های دولتی و حتی بخش خصوصی از این تکنولوژی های جدید ارتباطی فراگیرتر شود، گام های بلندتری برای دستیابی به رشد و توسعه در ایران برداشته خواهد شد.

کد خبر 472159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =