لحظه به لحظه با بازار یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

بورس روز گذشته در حالی کار خود را با رنگ سرخ به پایان رساند که در ابتدا شاهد روند مثبتی در معاملات سهام بودیم و انتظار می‌رفت به دلیل گزارش‌های سالانه خوبی که اکثر شرکت‌ها منتشر کرده‌اند، تقاضا قدرت قابل توجهی داشته باشد. اما شاخص کل بورس در انتهای بازار با یک کاهش یک درصدی همراه شد و در محدوده ۲.۲۹۸ میلیون واحدی قرار گرفت. در سمت دیگر، شاخص هم‌وزن که تلاش بسیاری برای حفظ محدوده مثبت قرار داده بود، در نهایت افت ۰.۵۴ درصدی تجربه کرد تا در اکثر صنایع شاهد معاملاتی منفی باشیم. ارزش معاملات خرد سهام نیز با ثبت عدد ۱۳۶۲۱ میلیارد تومانی، تغییر چندانی نسبت به روزهای قبل نداشت و از سمت دیگر شاهد خروج پول ۸۴۴ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم.

۱۲:۵۷⏰
خلاصه بازار امروز
در پایان معاملات امروز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت؛ بیش از ۵۰ درصد نمادها سبزپوش شدند و شاخص کل با رشد ۴ هزار و ۷۸۴ واحدی به ارتفاع ۲,۳۰۲,۷۶۹ و شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۳۸ درصد افزایش داشت.
همچنین ارزش معاملات در پایان بازار امروز به حدود ۱۰ هزار و ۷۳۵ میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد بورس به ۹ هزار و ۴۴۹ میلیارد تومان رسید.
نمادهای وبملت با ۱۳۷۵ واحد، فارس با ۷۹۴ واحد و شستا با ۷۰۸ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.


۱۲:۲۵⏰
در دقایق پایانی، شاخص کل با افزایش حدود ۴ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۳۰۱ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با رشد حدود ۳ هزار واحد همراه بوده است. نمادهای وبملت، شستا، فارس، حکشتی و وپاسار در صدر مثبت‌سازان بورس قرار دارند.
خودرو، فلزات اساسی و بانک‌ها به ترتیب با ارزش معامله ۹۶۴ میلیارد تومان، ۷۲۱ میلیارد تومان و ۵۶۰ میلیارد تومان برترین صنایع هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.


۱۱:۲۵⏰
بیشترین حجم معاملات
وبملت ۵۲۹ میلیون سهم
شستا ۳۴۰ میلیون سهم
عزر ۳۳۴ میلیون سهم
ثبهساز ۲۹۷ میلیون سهم
خساپا ۲۵۵ میلیون سهم


۱۱:۲۵⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۲,۲۹۷,۶۳۱
۳۵۴ واحد کاهش
ارزش بازار ۸۴,۷۱۰,۵۴۱ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۶۲,۶۷۰ میلیارد ریال
حجم معاملات ۷.۸۶۷ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
وبملت ۱۲۹۹ واحد مثبت
فولاد ۱۰۸۲ واحد منفی
فملی ۹۷۴ واحد منفی
کگل ۸۹۲ واحد منفی
فارس ۷۹۴ واحد منفی
شستا ۵۳۱ واحد مثبت
حکشتی ۵۳۱ واحد مثبت


۱۱:۲۳⏰
فملی یکی از نمادهایی است که امروز از سوی حقوقی‌ها بیشترین حمایت‌ها را تجربه کرده است. اکنون این سهم بورسی در محدوده ۷۷۷ تومان ۰,۳ درصد منفی داد و ستد می‌شود.


۱۱:۱۸⏰
در گروه خودرویی، خودرو با قیمت ۳۶۳.۵ تومان نوسان منفی دارد و خساپا با قیمت ۳۳۲.۸ تومان در منفی ۱ درصد دادوستد ۲۴۰ میلیون سهم را گذرانده است. خزامیا با قیمت ۸۲۸ تومان با رشد بیش از ۴ درصدی دادوستد ۱۲۰ میلیون سهم را پشت سر گذاشته است و خگستر با نوسان مثبت بر روی قیمت ۵۶۴ تومان حجم معامله ۱۶۸ میلیونی دارد. خاور با قیمت ۵۳۲ تومان در منفی ۱ درصد دادوستد ۱۳۰ میلیون سهم را ثبت کرده است، خپارس با قیمت ۱۹۶ تومان در منفی ۳ درصد دادوستد ۳۰۰ میلیون سهم را ثبت کرده و خبهمن با قیمت ۲۵۰ تومان نوسان مثبت دارد.


۱۰:۵۹⏰
پالایش با قیمت ۱۹۳۸۱ تومان با نوسان منفی حجم معامله ۶ میلیونی داشته است و دارایکم بر روی قیمت ۲۲۲۰۶ تومان با رشد بیش از ۲.۵ درصدی حجم معامله ۱۷ میلیونی را پشت سر گذاشته است.


۱۰:۴۸⏰
با نزدیک شدن به نیمه اول بازار، ارزش معاملات خرد از ۵,۲ همت عبور کرده و تراز پول خرد بازار مثبت ۳۰ میلیارد تومان است. شاخص هم‌وزن مثبت شده و شاخص کل اگرچه هنوز سرخ‌پوش است، اما تغییر مسیر داده و رو به بالا در حرکت است.


۱۰:۲۸⏰
تا اینجا ارزش معاملات خرد از ۴,۴ همت فراتر رفته و برآیند ورود و خروج پول خرد بازار تقریباً به صفر نزدیک شده است.


۱۰:۲۷⏰
در گروه فلزات اساسی، فولاد با قیمت ۶۴۲ تومان و فملی با قیمت ۷۷۹ تومان نوسان منفی دارند و ذوب با قیمت ۴۱۹ تومان در منفی ۲ درصد دادوستد ۹۲ میلیون سهم را ثبت کرده است. فخوز هم با قیمت ۴۴۰.۲ تومان در منفی ۱ درصد دادوستد ۱۴ میلیون سهم را نشان می‌دهد، اما میدکو نزدیک به مثبت ۱ درصد با قیمت ۱۳۴۵ تومان حجم معامله ۵ میلیونی را پشت سر گذاشته است.
در این گروه فجر، فتوسا، کویر و فلوله نمادهایی هستند که رشد بیش از ۴ درصدی داشته‌اند.


۱۰:۰۵⏰
بیشترین حجم معاملات
وبملت ۲۹۶ میلیون سهم
ثبهساز ۱۹۷ میلیون سهم
شستا ۱۷۷ میلیون سهم
خساپا ۱۵۳ میلیون سهم
وتجارت ۱۳۳ میلیون سهم


۱۰:۰۴⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۲,۲۹۳,۵۲۰
۴۴۶۴ واحد کاهش
ارزش بازار ۸۴,۵۸۷,۰۸۲ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۲۹,۱۹۵ میلیارد ریال
حجم معاملات ۳.۷۴۵ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
فولاد ۱۲۹۸ واحد منفی
فملی ۱۱۳۶ واحد منفی
وبملت ۱۰۲۲ واحد مثبت
کگل ۸۰۳ واحد منفی
شستا ۵۳۱ واحد مثبت
فارس ۳۹۷ واحد منفی
وپاسار ۲۶۵ واحد مثبت


۰۹:۵۴⏰
در ۱۰ دقیقه اخیر شاهد ورود پول به معاملات خرد هستیم.


۰۹:۵۴⏰
تا اینجای بازار شاخص کل ۵ هزار واحد کاهش یافته و به سطح ۲ میلیون و ۲۹۲ هزار واحد رسیده است. نمادهای فولاد، فملی، کگل، فارس و خساپا بیشترین تأثیر منفی و شستا و وبملت بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.
شاخص هم‌وزن هم با کاهش ۶۴۳ واحدی، در ارتفاع ۷۶۰ هزار واحد ایستاده است.


۰۹:۵۲⏰
ثشاهد در جریان معاملات امروز مورد توجه خریداران قرار گرفته و با قیمت ۲۴۸۱ تومان با رشد ۷ درصدی و پشت سر گذاشتن حجم معامله ۴۲ میلیونی با صف خرید بیش از ۱۵ میلیونی رو به رو است.


۰۹:۵۱⏰
تقاضا در گروه بانکی در حال افزایش است و اکنون شاهد قرار گرفتن نماد وبصادر در قیمت ۲۹۳ تومان، وتجارت در قیمت ۲۶۹ تومان و وبملت در قیمت ۴۷۶ تومان هستیم.


۰۹:۴۸⏰
نمادهای شیمیایی عمدتاً منفی هستند. اما شخارک از ۶,۸۱۲ تا ۶,۹۷۰ تومان ۲,۳ درصد مثبت پیش رفته است. شکلر نیز از ۴,۰۰۹ تومان تا ۴,۱۳۸ تومان ۱,۴ درصد مثبت افزایش یافت.


۰۹:۳۸⏰
وبملت با افزایش بیش از ۲.۵ درصدی برروی قیمت ۴۷۵ تومان حجم معامله بیش از ۱۸۰ میلیونی را ثبت کرده است.


۰۹:۳۸⏰
شستا با رشد بیش از ۱ درصد با قیمت ۱۴۰ تومان دادوستد ۸۵ میلیون سهم را نشان می‌دهد.


۰۹:۲۶⏰
بیشتر نمادهای بانکی سبزپوش هستند. وبملت، وبصادر، وتجارت، وپاسار، وپست، ونوین، سامان و وسینا متعادل و مثبت و در نزدیکی صفر تابلو دنبال می‌شوند، اما سایر نمادهای این گروه در محدوده‌های منفی در حال معامله‌اند.


۰۹:۲۶⏰
در این دقایق شاهد ورود پول به گروه خودرویی، بیمه و استخراج نفت هستیم.


۰۹:۲۱⏰
برخلاف روند معاملاتی روز گذشته، بازار سهام در معاملات روز جاری با افت تقاضا نسبی آغاز بکار کرد، اما رفته رفته شاهد بهبود تقاضا و پررنگ شدن نقش خریداران در کلیت بازار سهام هستیم.
افت نسبی تقاضا در دقایق ابتدایی، افت بیش از ۷۰۰۰ واحدی نماگر کل را رقم زد، اما اکنون شاهد قرار گرفتن نماگر کل در سطح ۲ میلیون و ۲۹۰ هزار واحد هستیم.


۰۹:۱۵⏰
در همین ابتدا ارزش معاملات خرد به ۸۰۰ میلیارد تومان رسید و تراز پول خرد حدود منفی ۳۵ میلیارد تومان است.


۰۹:۱۳⏰
روند نزولی شاخص ادامه دارد و در روز جاری شاهد شروع معاملات با افت بیش از ۴ هزار واحدی شاخص کل متأثر از فولاد، فملی، خساپا و خودرو هستیم.


۰۹:۰۱⏰
زفجر میهمان تازه وارد بازار در لحظه نگارش این مطلب صف خرید ۳۵۰ میلیونی را تجربه می‌کند.


۰۸:۵۵⏰
وضعیت بازار در مرحله پیش گشایش
کمتر از ۱۰۰ صف خرید در مجموع به ارزش ۱,۲۰۰ میلیارد تومان، صدرنشین‌ها: زفجر، وبرق، گکوثر، وآفر و فتوسا
کمتر از ۶۰ صف فروش در مجموع به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان، صدرنشین‌ها: کمینا، آبین، شغدیر، خعمرا و ثشرق

کد خبر 472147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =