۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
چقدر از خرید زفجر سود می کنیم؟

دامپروری فجر اصفهان دوره ۹ ماهه را با سود خالص ۷۸ میلیارد تومانی (۸۷ تومان به ازای هر سهم) پشت سرگذاشت که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۹۱درصد رشد داشته است.

به گزارش صدای بورس، امروز شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ دومین عرضه اولیه سال جاری (بعد از پی پاد) برگزار خواهد شد و در این عرضه اولیه سهام شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان از زیرمجموعه های بنیادی مستضعفان با نماد زفجر واگذار خواهد شد.

زفجر را بخریم یا نخریم؟

برای پاسخ به این پرسش باید گفت که این شرکت دارایی‌های فراوانی از جمله زمین‌های زراعی دارد و در زمان ارزش گذاری بر مبنای دارایی‌ها هر برگه سهم ۳ هزار تومان ارزش گذاری شده است که در مقایسه با ۱۱۵۰ تومان اعلامی فاصله چشم گیری دارد.

شایان ذکر است که این شرکت در سال مالی گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان فروش داشته است که ۱۱۷ میلیارد تومان سود خالص محقق کرده است و این به معنی آن است که سود هر سهم حدود ۱۲۰ تومان بوده است. هم چنین فروش اسفند ماه ۷۳ میلیارد تومان ثبت شد.

لازم به ذکر است که دامپروری فجر اصفهان دوره ۹ ماهه را با سود خالص ۷۸ میلیارد تومانی (۸۷ تومان به ازای هر سهم) پشت سرگذاشت که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۹۱درصد رشد داشته است.

درآمد عملیاتی زفجر در طی این دوره ۹ ماهه با رشد ۹۲ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته همراه بوده است و مقدار ۴۵۱ میلیارد تومان گزارش شده است.

حاشیه سود ناخالص ۹ ماهه گذشته ۹۳درصد بوده است.
همچنین صنعت زراعت معمولا سود بالایی ندارد و میانگین حاشیه سود این صنعت حدود ۱۱ درصد می‌باشد. این رقم را به حاشیه سود پارسال زفجر که حدودا ۱۳ درصد بود مقایسه کنید.

به نظر می‌رسد که هر چقدر کشف قیمت زیر ۲ هزار تومان باشد، عرضه اولیه زفجر جذاب‌تر خواهد بود.

کد خبر 472084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =