لحظه به لحظه با بازار شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته گذشته، شاخص بورس با صعود ۱۹ هزار و ۹۶۹ واحدی، تا سطح ۲ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۳۴۸ واحد بالا آمد و شاخص کل هم‌وزن با رشد ۱۲ هزار و ۷۴۶ واحدی، در رقم ۷۶۵ هزار و ۱۸۷ واحدی ایستاد. در این روز همچنین ارزش معاملات کل بازار سهام به ۴۱ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان و ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه به ۲۶ هزار و ۳۸۴ میلیارد تومان رسید که ۶۳ درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود. ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۱۷ درصدی به رقم ۱۱ هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان رسید.

۱۳:۰۵⏰
خلاصه بازار امروز
شاخص کل در نخستین روز معاملاتی هفته جاری با افت بالغ بر ۲۳ هزار واحدی به پایان رسید و در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار واحدی ایستاد.
امروز حدود ۸۳۰ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد و ارزش معاملات خرد به ۱۳ هزار میلیارد تومان رسید.
نمادهای سصفها و قصفها صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای شتران و شپنا بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند.


۱۲:۲۲⏰
در دقایق پایانی، شاخص کل با افت بیش از ۲۲ هزار واحدی متأثر از فولاد، فملی، تاپیکو، پارسان، کگل و حکشتی به ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با افت بیش از ۳ هزار واحدی همراه است.
خودرو، انبوه‌سازی و فلزات اساسی به ترتیب با ارزش معامله ۱۳۱۳ میلیارد تومان، ۷۰۴ میلیارد تومان و ۶۳۱ میلیارد تومان برترین صنایع بازار هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.


۱۲:۱۵⏰
ارزش معاملات خرد بازار تا این لحظه ۱۲۵۶۰ میلیارد تومان و شاهد افت محسوس ارزش معاملات هستیم.


۱۲:۰۷⏰
امروز و در مرحله اول، ۴۵ میلیون سهم از سهام شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان برای اولین بار در بازار دوم فرابورس به روش حراج با قیمت ۱,۲۵۴ تومان عرضه اولیه شد.
در مرحله دوم نیز ۹۰ میلیون سهم به سایر سرمایه گذاران عرضه خواهد شد.
دوره ثبت سفارش از ۱۲:۰۵ تا ۱۴:۰۵ تعیین شده است.


۱۱:۵۴⏰
در دقایق کنونی شاخص کل ۲۰,۶۸۷ واحد کاهش، شاخص هم وزن ۲,۶۳۶ واحد کاهش یافته است. نمادهای فولاد، فملی، تاپیکو، پارسان و کگل بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل به جا گذاشتند.
برترین‌های گروه صنعت خودرو، انبوه‌سازی و فلزات اساسی هستند.


۱۱:۵۲⏰
پالایش با قیمت ۱۹۱۳۷ تومان با افت بیش از ۲.۵ درصدی حجم معامله ۸ میلیونی داشته است و #دارایکم با قیمت ۲۱۳۴۰ تومان نوسان منفی دارد و حجم معامله آن به ۲۰ میلیون سهم رسیده است.


۱۱:۴۶⏰
در گروه خودرو، خودرو در منفی ۳ درصد با قیمت ۳۶۳.۸ تومان حجم معامله ۳۲۰ میلیونی دارد و خساپا با قیمت ۳۳۳.۳ تومان افت ۴ درصدی با حجم معامله ۴۶۲ میلیونی داشته است.
خگستر با قیمت ۵۵۵ تومان افت بیش از ۳.۵ درصدی دارد و خاور با کاهش حدود ۲ درصدی بر روی قیمت ۵۳۲ تومان حجم معامله ۱۶۷ میلیونی را نشان می‌دهد.
خپارس با حجم معامله ۳۷۸ میلیونی بر روی قیمت ۲۰۰.۸ تومان با صف فروش بیش از ۱۰ میلیونی رو به رو است و خزامیا با قیمت ۷۹۴ تومان در مثبت ۵ درصد دادوستد ۳۴۳ میلیون سهم را پشت سر گذاشته است.
خبهمن نیز در این گروه با قیمت ۲۴۷ تومان نزدیک به منفی ۴ درصد حجم معامله ۱۱۳ میلیونی دارد.


۱۱:۰۰⏰
شاخص کل که تنها ده دقیقه اول صعودی بود، هم اکنون حدود ۱۶ هزار واحد افت کرده و تا سطح ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار واحد به عقب رفته است. نمادهای فولاد، فملی، حکشتی و کگل بیشترین تلاش را در جهت سرخ پوشی شاخص کردند.
ارزش معاملات خرد نیز در محدوده ۸ هزار میلیارد تومان است.


۱۰:۵۱⏰
در گروه فلزات اساسی، فولاد با قیمت ۶۴۷ تومان در منفی ۳ درصد حجم معامله ۴۵ میلیونی داشته است و فملی با قیمت ۷۸۱ تومان افت بیش از ۱ درصدی داشته و حجم معامله آن به ۴۸ میلیون سهم رسیده است.
در این گروه، ذوب با قیمت ۴۲۸.۲ تومان با کاهش حدود ۴ درصدی دادوستد ۱۷۴ میلیون سهم را ثبت کرده است و فخوز با قیمت ۴۴۴.۴ تومان در منفی ۳.۵ درصد دادوستد ۴۱ میلیون سهمی داشته است. میدکو نیز با قیمت ۱۳۱۵ تومان کاهش بیش از ۲ درصدی دارد و حجم معامله آن به ۱۹ میلیون سهم رسیده است.
اما نمادهای فولای، کویر، فتوسا، فگستر و فلوله در این گروه در این گروه با رشد بیش از ۴ درصدی همراهند.


۱۰:۴۷⏰
صف خرید پی‌پاد پس از ۱۱ روز متوالی (پس از بازگشت از مجمع عادی سالانه) عرضه شد، اما همچنان پرتقاضاست.


۱۰:۱۸⏰
در دقایق اخیر نمادهای شبندر و شپنا از گروه پالایشی بیشترین پیشروی را داشتند و شاوان و شراز با بیشترین فشار عرضه‌ها مواجهند.


۱۰:۰۸⏰
برخلاف شروع خوب و با تقاضای بازار، هم‌اکنون شاهد افزایش عرضه‌ها و عقب‌نشینی بیش از ۷ هزار واحدی شاخص کل هستیم.


۰۹:۵۳⏰
شستا با افت بیش از ۳ درصدی برروی قیمت ۱۳۶ تومان حجم معامله ۲۴۰ میلیونی دارد و یکی از تأثیرگذاران اصلی بر شاخص کل به شمار می‌رود.


۰۹:۴۵⏰
شبندر با قیمت ۱۳۶۲ تومان افت بیش از ۲ درصدی دارد، شپنا نزدیک به منفی ۱ درصد با قیمت ۹۴۶ تومان معامله می‌شود و شتران با کاهش بیش از ۲ درصدی با قیمت ۵۸۸ تومان در حال انجام معامله است.


۰۹:۳۲⏰
حکشتی با نوسان منفی بر روی قیمت ۱۷۷۶ تومان حجم معامله ۸ میلیونی را گذرانده و در میان شاخص‌سازان دیده می‌شود.


۰۹:۲۷⏰
در گروه بانکی به جز وگردش که به صف فروش رسیده، سایر نمادها سبزپوش و متعادل هستند، اما دی در آستانه بالا و در محدوده ۱۵۸ تومان ۴,۷ درصد مثبت داد و ستد می‌شود.


۰۹:۲۶⏰
فملی با افت بیش از ۱ درصدی برروی قیمت ۷۸۲ تومان در حال معامله است.


۰۹:۰۷⏰
معاملات امروز بورس با افزایش بیش از ۶ هزار واحدی شاخص کل و افزایش تقاضا در نمادهای گروه بانکی آغاز شده است؛ وبملت، شپنا و وتجارت در صدر مثبت‌سازان قرار دارند.


۰۸:۵۵⏰
وضعیت بازار در مرحله پیش گشایش
بالغ بر ۱۷۰ صف خرید به ارزش بیش از ۳,۲ همت به صدرنشینی پی‌پاد، وبرق، گکوثر، غکورش و کوثر
حدود ۴۰ صف فروش در مجموع به ارزش کمتر از ۳۰۰ میلیارد تومان به صدرنشیی حشکوه، خصدرا، قصفها، آبین و کمینا

کد خبر 472057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =