لحظه به لحظه با بازار دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

بورس روز گذشته پس از ثبت پنج روز منفی، توانست بار دیگر روی سبزی به سهامداران نشان دهد و به نظر می‌رسد که خبرهای مثبت منتشر شده طی دو روز گذشته و شنیده‌هایی از برگزاری جلسات سازمان بورس با حقوقی‌های بزرگ بازار توانسته اثرگذار باشد. بر این اساس، شاخص کل بورس طی معاملات روز گذشته با افزایش ۳.۲۵ درصدی همراه شد و بار دیگر خود را به محدوده ۲.۲۸۵ میلیون واحدی رساند. از سمت دیگر، شاخص هم‌وزن نیز که مدتی است روزهای ضعیف‌تری از شاخص کل را تجربه می‌کند، افزایشی ۱.۸۷ درصدی را به ثبت رساند تا شاهد روز بهتری برای سهام بزرگ باشیم که البته حمایت حقوقی‌ها نیز در این موضوع بی‌تأثیر نبوده است. ارزش معاملات خرد سهام نیز که روز گذشته با کاهش نسبتاً چشمگیری همراه بود توانست بهبود یابد و به محدوده ۱۷۳۱۶ میلیارد تومانی برسد. از سمت دیگر خروج پول پس از ثبت رکورد ۱۷هزار میلیارد تومانی رنگ سبز به خود گرفت و شاهد ورود ۱۵۰۶ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم.

۱۲:۵۳⏰
خلاصه بازار امروز
امروز در حالی که نیمی از نمادها سبزپوش شدند، شاخص کل با رشد ۱۵ هزار و ۴۶۸ واحدی به ارتفاع ۲,۳۰۱,۳۷۱ و شاخص‌ هم‌وزن نیز ۰.۵۱ درصد افزایش داشت.
همچنین ارزش معاملات در پایان به حدود ۱۷ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان رسید و حقوقی‌ها ۳۷۱ میلیارد تومان از حقیقی‌ها خرید کردند.
نمادهای وامید با ۱۷۳۱ واحد، میدکو با ۱۴۷۷ واحد و شتران با ۱۳۳۹ واحد بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشته‌اند.


۱۲:۲۵⏰
پترول را در محدوده ۲۵۸ تومان ۲,۸ درصد مثبت می خرند. این سهم در روزهای اخیر ۳۱ درصد افت قیمت داشت.


۱۲:۲۵⏰
در دقایق پایانی، شاخص کل با افزایش بیش از ۱۵ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۳۰۱ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با رشد بیش از ۴ هزار واحدی همراه بوده است.
نمادهای وامید، میدکو، شتران، حکشتی، وبملت و شبندر در صدر مثبت‌سازان بورس قرار دارند.
خودرو، انبوه‌سازی و فلزات اساسی به ترتیب با ارزش معامله ۱۲۰۰ میلیارد تومان، ۷۲۳ میلیارد تومان و ۷۰۸ میلیاردتومان برترین صنایع بازار هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.


۱۱:۵۲⏰
در گروه خودرویی، خساپا با قیمت ۳۴۳ تومان افت بیش از ۲ درصدی داشته و خودرو با قیمت ۳۷۱.۶ تومان نوسان منفی دارد.
خاور نیز با قیمت ۵۳۸ تومان افت بیش از ۱ درصدی داشته و خزامیا با قیمت ۷۳۶ تومان در منفی ۵ درصد با صف فروش همراه است. در این گروه، خبهمن هم با نوسان مثبت برروی قیمت ۲۴۶.۲ تومان حجم معامله ۱۱۵ میلیونی دارد.


۱۱:۴۵⏰
پالایش با قیمت ۱۹۴۲۴ تومان نوسان مثبت دارد و حجم معامله آن به ۱۵ میلیون سهم رسیده است و دارایکم با رشد بیش از ۲ درصدی برروی قیمت ۲۰۹۰۸ تومان حجم معامله ۲۳ میلیونی داشته است.


۱۱:۱۷⏰
نماد معاملاتی شرکت‌های تأمین سرمایه لوتوس پارسیان (لوتوس)، تراکتورسازی ایران (تایرا) با توجه به برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده مبنی‌ بر تصویب افزایش سرمایه، بدون محدودیت نوسان قیمت آماده انجام معامله هستند.


۱۱:۱۶⏰
در گروه بانکی، وبملت با قیمت ۴۳۵ تومان افزایش بیش از ۳.۵ درصدی داشته و حجم معامله آن به ۳۶۵ میلیون سهم رسیده است و دی با قیمت ۱۴۸.۵ تومان با رشد بیش از ۲ درصدی حجم معامله ۱.۱ میلیاردی را پشت سر گذاشته است.
در این گروه، وتجارت با قیمت ۲۵۰ تومان در مثبت ۲ درصد دادوستد ۳۰۶ میلیون سهم را ثبت کرده است و وبصادر با قیمت ۲۸۱ تومان در مثبت ۳ درصد حجم معامله ۹۰۴ میلیونی دارد. وپارس نیز در مثبت ۲ درصد با قیمت ۲۶۳.۵ تومان حجم معامله ۱۳۵ میلیونی داشته است.


۱۱:۱۴⏰
تا این لحظه، شاخص کل متأثر از نمادهای وامید، شتران، میدکو، حکشتی، فملی، وبملت و شبندر بیش از ۱۵ هزار واحد بالا رفته و وارد کانال ۲,۳ میلیون واحدی شده است.


۱۱:۱۳⏰
ارزش معاملات خرد بازار تا این لحظه بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان است.


۱۱:۰۷⏰
بیشترین حجم معاملات
وبصادر ۸۹۶ میلیون سهم
ثبهساز ۷۳۱ میلیون سهم
خساپا ۵۰۵ میلیون سهم
شستا ۴۴۶ میلیون سهم
وبملت ۳۴۹ میلیون سهم


۱۱:۰۷⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۲,۳۰۰,۸۷۶
۱۴۹۷۲ واحد افزایش
ارزش بازار ۸۵,۰۳۹,۷۴۹ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۷۵,۲۳۳ میلیارد ریال
حجم معاملات ۱۰.۵۲۷ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
وامید ۱۹۱۵ واحد مثبت
شتران ۱۴۱۳ واحد مثبت
میدکو ۱۲۸۷ واحد مثبت
حکشتی ۱۲۱۸ واحد مثبت
فملی ۹۷۴ واحد مثبت
وبملت ۸۹۷ واحد مثبت
شبندر ۸۳۵ واحد مثبت


۱۰:۴۴⏰
در گروه چندرشته‌ای‌ها، شستا با قیمت ۱۳۸.۸ تومان رشد بیش از ۱ درصدی دارد و وکغدیر با قیمت ۲۷۶۱ تومان در مثبت ۵ درصد دادوستد ۴۳ میلیون سهم را ثبت کرده است.
وبانک هم با نوسان مثبت بر روی قیمت ۱۲۵۸ تومان حجم معامله ۶ میلیونی داشته است و وغدیر با قیمت ۲۴۰۰ تومان رشد بیش از ۱ درصدی دارد. در این گروه، وامید نیز نزدیک به مثبت ۵ درصد با قیمت ۱۸۲۷ تومان حجم معامله ۷ میلیونی داشته است.


۱۰:۲۷⏰
گروه انبوه‌سازی معاملات متعادلی دارند. در این گروه نمادهای کرمان و ثبهساز مورد توجه خریداران قرار گرفته‌اند و در این گروه ثعمرا با افت ۵ درصدی قیمت فشار فروش دارد.


۱۰:۲۳⏰
پالایشی‌ها معاملات سبزی را تجربه می‌کنند. نمادهای شتران، شبندر، شبهرن و شاوان با رشد ۳ درصدی قیمت معامله می‌شوند.


۱۰:۰۴⏰
بیشترین حجم معاملات
ثبهساز ۶۰۱ میلیون سهم
خساپا ۳۸۱ میلیون سهم
شستا ۳۱۱ میلیون سهم
وبصادر ۲۴۸ میلیون سهم
شتران ۲۴۲ میلیون سهم


۱۰:۰۴⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۲,۲۹۴,۵۸۷
۸۶۸۴ واحد افزایش
ارزش بازار ۸۴,۸۰۹,۸۱۶ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۴۷,۱۳۴ میلیارد ریال
حجم معاملات ۶.۵۷۸ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
شتران ۱۴۱۳ واحد مثبت
حکشتی ۱۱۷۱ واحد مثبت
فملی ۹۷۴ واحد مثبت
وامید ۸۹۲ واحد مثبت
میدکو ۷۹۵ واحد مثبت
شبندر ۷۲۶ واحد مثبت
وکغدیر ۶۲۵ واحد مثبت


۰۹:۵۴⏰
در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان فارس(سفار)، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید(وامید) جهت برگزاری مجامع عادی سالانه به‌منظور تصویب صورت‌های مالی و عمومی فوق‌العاده، متوقف خواهند شد.


۰۹:۵۳⏰
ثبهساز با قیمت ۴۳۷ تومان رشد حدود ۵ درصدی داشته و با حجم معامله ۵۶۸ میلیونی از جمله نمادهای پرحجم در بازار امروز است.


۰۹:۴۴⏰
در این دقایق تحرکات رو به بالایی در عمده نمادها مشاهده می‌شود. برخی از فولادی‌ها، پالایشی‌ها، قطعه‌سازان، خودرویی‌ها و بانکی‌ها از منفی به مثبت رسیدند.


۰۹:۴۴⏰
حکشتی با قیمت ۱۶۷۵ تومان با رشد بیش از ۲ درصدی حجم معامله ۳۷ میلیونی داشته و از جمله نمادهای مثبت‌ساز در بازار امروز است.


۰۹:۴۴⏰
فملی با قیمت ۷۸۹ تومان با نوسان منفی و فولاد با قیمت ۶۶۵ تومان با کمی افت همراه شده است.


۰۹:۴۲⏰
مقدار خروج پول خرد به ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.


۰۹:۱۹⏰
گروه خودرو و ساخت قطعات متعادل‌تر و کم تقاضاتر از دیروز در حال معامله است. عمده خودرویی‌ها به جز خبهمن در مدار منفی دنبال می‌شوند. اما فشار فروش چندانی روی آنها نیست.


۰۹:۱۶⏰
شاخص کل با افزایش حدود ۱۳ هزار واحدی متأثر از شتران، شبندر، حکشتی، فملی، فولاد و وکغدیر کار امروز را آغاز کرده است.


۰۹:۰۸⏰
امروز بازارگردان‌ها الزامی برای انجام تعهدات در سمت فروش ندارند.


۰۸:۵۵⏰
وضعیت بازار در مرحله پیش گشایش
۱۹۰صف خرید در مجموع به ارزش ۲,۵ همت به صدرنشینی پی‌پاد، وبرق، ثبهساز، سخوز و غکورش
۵۰ صف فروش در مجموع به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان به صدرنشینی ثعمرا، خصدرا، آبین، کمینا و وگردش

کد خبر 471830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =