۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
مواد مغذی برای حفظ سلامت استخوان

شما باید مواد مغذی خاصی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید که برای تقویت استخوان ها و ارتقای سلامت استخوان ها ضروری هستند.

صدای بورس - مهراز حبیبی؛ استخوان های سالم کلید یک سبک زندگی سالم و فعال هستند. رژیم غذایی شما اصلی ترین عاملی است که بر وضعیت استخوان های شما تأثیر می گذارد، بنابراین به همین دلیل است که باید بر روی دریافت مناسب مواد مغذی به صورت روزانه تمرکز کنید.

مواد مغذی متعددی وجود دارند که نقش مهمی در تقویت و حفظ استخوان های شما دارند. برخی از این مواد مغذی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

۱. ویتامین D

ویتامین D یک ریزمغذی ضروری است که بدن شما برای عملکردهای مختلف بدن از جمله حفظ استخوان های سالم به آن نیاز دارد. این به تنظیم کلسیم و همچنین فسفر، دو ماده مغذی دیگر ضروری برای استخوان‌های سالم کمک می‌کند که بعداً در وبلاگ مورد بحث قرار خواهند گرفت.

شما می توانید نیاز بدن خود به ویتامین D را از طریق قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید تامین کنید. همچنین می توانید برای همین کار به منابع غذایی مانند غذاهای غنی شده و قرص های ویتامین D اعتماد کنید.

۲. کلسیم

کلسیم یک ماده معدنی ضروری است که استخوان های بدن شما را تشکیل می دهد. علاوه بر این، به حفظ عملکرد بهینه سیستم عصبی، قلب، ماهیچه ها و همچنین سلول ها کمک می کند. هنگامی که بدن مقادیر کافی کلسیم دریافت نمی کند، شروع به استفاده از مواد مغذی موجود در استخوان های شما می کند و در نتیجه استخوان نازک می شود.

شما می توانید کلسیم کافی را از محصولات لبنی، آجیل، دانه ها، سبزیجات برگ سبز، میوه ها و غیره دریافت کنید.

۳. ویتامین B۱۲

این نوع ویتامین B تأثیر مستقیمی بر سلول های درگیر در فرآیند استخوان سازی بدن شما دارد. به ویژه برای افراد بالای ۵۰ سال برای کمک به حفظ تراکم مواد معدنی استخوان پیشنهاد می شود.

ماهی، صدف، گوشت، مرغ، تخم مرغ، محصولات لبنی، غلات غنی شده و قرص های ویتامین B۱۲ برخی از منابع عالی این ویتامین هستند.

۴. فسفر

فسفر نوعی ماده معدنی است که با متعادل کردن اثر غذاهای اسیدی در رژیم غذایی به حفظ سلامت استخوان کمک می کند. این غذاهای اسیدی در غیر این صورت می توانند برای استخوان های شما مضر باشند و همچنین ممکن است منجر به خطر بیشتر بیماری هایی مانند پوکی استخوان شوند.

غلات کامل، حبوبات و سایر غذاهای پروتئینی گیاهی مصرف کنید تا مقادیر مورد نیاز فسفر را از طریق رژیم غذایی خود دریافت کنید.

۵. ویتامین K

ویتامین K یک ریز مغذی است که نقش مهمی در معدنی سازی و همچنین تشکیل استخوان در بدن شما ایفا می کند. سطوح پایین این ماده مغذی ممکن است منجر به کاهش تراکم استخوان شود و منجر به افزایش خطر شکستگی استخوان شود.

برای دریافت مقادیر کافی ویتامین K، غذاهایی مانند زغال اخته، هویج، انگور، اسفناج، کلم پیچ، سویا، زغال اخته و غیره را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

۶. منیزیم

هنگامی که صحبت از مواد مغذی به عنوان کمک کننده به استخوان های سالم می شود، منیزیم نیز باید در نظر گرفته شود. نقش مهمی در تنظیم اشکال فعال ویتامین D برای کمک به جذب کلسیم در بدن دارد.

آجیل، دانه ها، حبوبات، سبزیجات سبز، آووکادو و غلات کامل همه منابع خوب منیزیم هستند.

نتیجه

اینها فقط برخی از مواد مغذی مهم برای حفظ استخوان های سالم بودند. فقط اطمینان حاصل کنید که همان را در حد اعتدال مصرف کنید. اگر در مورد میزان مصرف سالم مطمئن نیستید، می‌توانید برای همین موضوع با یک متخصص تغذیه یا ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی معتبر نیز مشورت کنید.

کد خبر 471808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =