۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
قیمت مرغ امروز 21 اردیبهشت ماه

قیمت مرغ در میادین تره‌بار و قصابی‌ها ارقام کاملا متفاوتی دارد و وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده است که قیمت مرغ، دولتی و غیردولتی ندارد و باید همه جا قیمت مرغ بر اساس نرخ مصوب توزیع شود.

به گزارش صدای بورس,قیمت مرغ امروز در بازار تره‌بار اعلام شد. تمام قصابی‌ها موظف هستند مرغ را با قیمت مصوب کیلویی 73 هزار تومان توزیع کنند و در غیر این صورت متخلف هستند.

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق

۹۸,۵۰۰

مغز ران بدون پوست بدون استخوان

۱۱۰,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق

۱۰۵,۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال

۱۱۲,۴۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو

۱۱۸,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال

۹۸,۰۰۰

بال کبابی ساده – بدون نوک بال

۷۷,۰۰۰

بازوی کبابی ساده

۵۴,۵۰۰

مخلوط بال و بازو کبابی ساده

یکتانت

۶۹,۰۰۰

فیله مرغ

۱۳۸,۷۰۰

گردن مرغ بدون پوست

۴۰,۰۰۰

شنیتسل بدون آرد

۱۴۰,۲۰۰

جوجه کباب بی استخوان و بدون بازو ساده

۱۴۲,۲۰۰

دل مرغ پاک کرده

۲۹,۰۰۰

جگر مرغ

۱۹,۰۰۰

سنگدان مرغ

۱۹,۰۰۰

پای مرغ

۱۷,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۱۰۰۰گرمی

۱۲۰,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۵۰۰گرمی

۷۸,۰۰۰

بلدرچین کامل تازه(بسته ۱۰۰۰گرمی)

۱۰۱,۰۰۰

مرغ کامل تازه، بسته بندی کیسه ای(پوشش کیسه نایلونی)

۷۲,۵۰۰

تخم مرغ بسته بندی ۱۵ عددی بسته بندی

۵۸,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۲۰ عددی بسته بندی

۴۸,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۹ عددی بسته بندی

۲۹,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۶ عددی بسته بندی

۲۲,۹۰۰

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه ما مرغ دولتی و غیردولتی نداریم و اینها واژه‌سازی است، گفت: قیمت مرغ قیمت مصوب ۷۳ هزار تومان است و هر فروشگاهی که مرغ را بالای ۷۳ هزار تومان به فروش برساند تخلف و گرانفروشی است و به سرعت با آن برخورد می‌شود.

هفته اول اردیبهشت شاهد کمبود مرغ در قصابی‌های سطح شهر و صف‌های مرغ در میادین میوه و تره‌بار بودیم. در پی این وضعیت، هر کیلو مرغ در بازار به بالای ۱۰۰ هزار تومان هم رسید. پس از آن، نرخ مصوب مرغ تغییر کرد و از ۶۳ هزار تومان به ۷۳ هزار تومان رسید.

اما مشاهدات همشهری از قصابی‌های مرکز شهر نشان می‌دهد که هنوز مشکل مرغ حل نشده. چرا که بیشتر قصابی‌ها مرغ ۷۳ هزار تومانی ندارند.

وقتی از قصابی‌ها علت را می‌پرسیم می‌گویند: مرغ دولتی صبح زود به میزان کم عرضه می‌شود و خیلی زود هم تمام می‌شود.

این در حالی است که مرغ گرم کامل به نرخ آزاد هم در قصابی‌ها کم است. صاحب یکی از قصابی‌ها درباره علت کمبود مرغ گرم کامل در بازار گفت: تعزیرات به ما اعلام کرده که باید مرغ را به نرخ دولتی ۷۳ هزار تومان بفروشیم در حالی که ما خودمان هر کیلو مرغ را ۸۳ هزار تومان می‌خریم و حداقل باید آن را ۸۹ هزار تومان بفروشیم وگرنه ضرر می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما حتی فاکتور خرید را هم به تعزیرات نشان می‌دهیم اما هیچ توجهی نمی‌کنند و جریمه می‌کنند برای همین ما مرغ کامل کم می‌آوریم و بیشتر مرغ قطعه‌بندی می‌فروشیم.

اتفاق عجیب در بازار مرغ، تفاوت قیمت‌ها در قصابی‌ها است. در حالی که قیمت هر کیلو مرغ در یک قصابی ۸۵ هزار تومان است که در مغازه دیگر که تنها چند قدم آنطرف است ۸۹ هزار تومان و در قصابی بعدی ۹۴ هزار تومان است!

تفاوت قیمت در مرغ قطعه‌بندی بیشتر است. هر کیلو سینه بدون استخوان در یک قصابی ۱۶۰ هزار تومان، در قصابی دیگر ۱۷۰ هزار تومان و در مغازه‌ بعدی ۱۸۰ هزار تومان است. فیله مرغ هم از ۱۸۰ هزار تا ۱۹۵ هزار تومان به فروش می‌رود.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی درباره علت کمبود مرغ به نرخ ۷۳ هزار تومان در بازار گفت: در حال حاضر مرغ گرم کامل در میدان بهمن در حال توزیع است و کشتارگاهها نباید بیش از ۵ درصد کشتار خود را قطعه‌بندی کنند. همچنین در فروشگاهها هم چنانچه ناظر فنی دامپزشکی حضور نداشته باشند به طور کل قطعه‌بندی ممنوع است.

مسعود امراللهی ادامه داد: اما در مغازه‌های خرده‌فروشی سطح شهر، فروشنده تنها بنا به درخواست مشتری و در حضور او می‌تواند مرغ را خرد و تکه کند وگرنه اینکه خرده‌فروشی‌ها قطعه‌بندی مرغ داشته باشند تخلف است و بازرسین ما برخورد می‌کنند.

به گزارش همشهری,مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: بازرسین ما در حال رصد بازار و برخورد با متخلفان هستند و در همین یک هفته اخیر حدود ۱۰ هزار پرونده تخلفاتی تشکیل شد برای همین چنانچه مردم شاهد تخلف بودند می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ آدرس فروشگاه متخلف را اعلام کنند.

کد خبر 471636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =