«پپه»  همچنان می‌تازد 

بازار کریپتوها همچنان با نوسان‌های غیرعادی روبه‌رو است. از تغییر ارزش دلار و قیمت کامودیتی‌ها تا سیاست‌گذاری‌ دولت‌ها در زمینه ارزهای دیجیتال و تغییر ذائقه سرمایه‌گذاران، همه بر این بازار و نوسان قیمت کریپتوها اثرگذار هستند.

در هفته منتهی به پایان چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت، قیمت بیشتر رمزارزها شاهد کاهش بود. بر پایه آمارهای موجود، از میان ۱۰۰ ارز دیجیتال بزرگ بر اساس ارزش بازار، تنها قیمت ۱۷ رمزارز در بازه هفتگی با افزایش روبه‌رو شد. برنده بزرگ هفته گذشته، رمزارز «پپه» بود که بیش از ۹۱ درصد رشد کرد.

این رمزارز رتبه ۶۱ را در میان ۱۰۰ رمزارز برتر دارد. پس از آن، ارز دیجیتال Bitget Token با رتبه ۶۷ بازار و بیش از ۲۰ درصد رشد، رتبه دوم افزایش قیمت را به خود اختصاص داد. رمزارز بیت‌کوین SV با رشد ۱۸ درصدی، سوم شد. این ارز دیجیتال رتبه ۶۰ را در میان ۱۰۰ رمزارز برتر در اختیار دارد. همچنین رمزارز KAVA با رتبه ۹۳ با افزایش ۱۰ درصدی قیمت روبه‌رو شد. رمزارز HEX نیز که رتبه هشتم را در میان رمزارزهای برتر دارد، با حدود ۵ درصد رشد قیمت، از جمله ارزهای دیجیتال موفق هفته بود.
پادشاه رمزارزها این هفته شاهد افت ۳.۶ درصدی قیمت بود. قیمت بیت‌کوین که نسبت به یک سال قبل بیش از ۱۲ درصد کاهش نشان می‌دهد، زیر ۲۸ هزار دلار است. اتریوم دومین رمزارز مهم جهان نیز با افتی ۱.۴ درصدی روبه‌رو شد. این رمزارز نسبت به یک سال قبل بیش از ۲۲ درصد افت قیمت را ثبت کرده است.
در بازه ماهانه، تنها ۲۰ ارز دیجیتال شاهد افزایش قیمت بودند. برندگان بزرگ یک ماه گذشته، رمزارز Radix (رتبه ۵۷) نزدیک به ۵۰ درصد، Render Token (رتبه ۷۰) بیش از ۳۱ درصد، Casper رتبه ۷۵) نزدیک به ۲۰ درصد، Injective (رتبه ۸۶) بیش از ۱۰ درصد و بیت‌کوی SV (رتبه ۶۰) ۱۰ درصد افزایش قیمت را ثبت کردند.
اما در بازه سالانه ۱۵ ارز دیجیتال از میان ۱۰۰ رمزارز بزرگ موفق به ثبت افزایش قیمت شدند، البته برخی از این افزایش‌ها، بسیار چشمگیر بود. بر اساس آمارها، برنده بزرگ سال، ارز دیجیتال Bitget Token است که رشد قیمت ۲۶۷ درصدی را تجربه کرده است. پس از آن، رمزارز OKB با رتبه ۲۴ با افزایش ۲۰۱ درصدی قیمت روبه‌رو شده است. رمزارز Conflux سومین ارز دیجیتالی است که با ۱۳۹ درصد، سومین رشد بالای قیمت را ثبت کرده است. GMX با ۱۱۷ درصد افزایش قیمت، رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. همچنین رمزارز Injective با ۸۸ درصد، Rocket Pool با ۸۴ درصد، Render Token با ۴۵ درصد و Quant با بیش از ۴۲ درصد رشد قیمت، رتبه‌های بعدی را در اختیار دارند.
در زمان نگارش این گزارش، ارزش بازار رمزارزها به بیش از ۱۱۳۷ میلیارد دلار رسیده است. در میان ۱۰۰ رمزارز بزرگ، بیت‌کوین با ۵۳۳ میلیارد دلار بالاترین ارزش بازار را به خود اختصاص داده است. اتریوم با ۲۲۱ میلیارد دلار در رتبه دوم، تتر با ۸۲ میلیارد دلار در رتبه سوم و بایننس با ۴۹ میلیارد دلار در رتبه چهارم قرار دارد. از دیگر رمزارزهای محبوب می‌توان به ریپل با ۲۲ میلیارد دلار، کاردانو با ۱۲.۵ میلیارد دلار، دوژکوین با ۱۰ میلیارد دلار، HEX با ۱۰ میلیارد دلار و سولانا با ۸ میلیارد دلار ارزش بازار اشاره کرد.
از نظر قیمت، پس از بیت‌کوین با بیش از ۲۷ هزار دلار، رمزارز PAX Gold با قیمت ۲۰۳۹ دلار قرار دارد. رمزارز تترگولد نیز با قیمت ۲۰۳۱ دلار در رتبه سوم جای گرفته است. رتبه‌های چهارم تا دهم به ترتیب عبارتند از: اتریوم ۱۸۳۹ دلار، Maker ۶۷۰ دلار، بایننس ۳۱۱ دلار، Monero ۱۵۵ دلار، بیت‌کوین کش ۱۲۰ دلار، Quant ۱۰۶ دلار و لایت‌کوین ۷۹ دلار.

  • شماره ۴۹۱ هفته نامه اطلاعات بورس
کد خبر 471605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =