بورس هنوز رشد خود را شروع نکرده است

بازار سرمایه بهترین محل برای جمع‌آوری نقدینگی شناور در اقتصاد است، همانطور که در روزهای اخیر شاهد بودیم با رونق بازار سرمایه، قیمت و نوسانات دلار کمی آرامش پیدا کرده است و به نظر عمده کارشناسان و فعالان بورس اوراق بهادار، بهترین راه جمع‌آوری نقدینگی، بازار سرمایه است.

قطعاً رشد بازار سرمایه با اتفاقات ۹۹ قابل مقایسه نیست، زیرا هیجانات سال ۹۹ را در بازار نمی‌بینیم و بازار منطقی عمل می‌کند. همانطور که دیده می‌شود سهم‌هایی که بنیاد قوی‌تری دارند در رشد شاخص موثرترند، مضاف بر این که برای بسیاری از فعالان بازار سرمایه سقوط ۹۹ تجربه‌ای بود تا سراغ سهم‌هایی که بنیاد مناسبی ندارد، نروند و سهم‌هایی را بخرند که اگر شاخص اصلاح کوچکی هم داشت، سهم آنها مصون بماند.
صنایع پتروشیمی و پالایشگاه‌ها مستعد رشد هستند و بعد از آنها فلزات اساسی اگر لیدرهایشان در تابستان مشکل آب نداشته باشند جا برای سودسازی‌های بسیار خوبی دارند.
در بازارهای موازی، مسکن حباب بسیار بزرگی دارد که حداقل یک‌ سال طول می‌کشد تا حبابش تخلیه شود، بازارهای دلار و طلا هم به همین شکل هستند. بازار سرمایه جامانده‌ترین بازار از لحاظ رشد است و در حال حاضر فقط عقب‌ماندگی خود را جبران می‌کند و هنگامی که به جایگاه خود رسید می‌توان گفت رشد خود را آغاز کرده است.

  • علی مولائی- مدیرعامل کارگزاری بانک مسکن
  • شماره ۴۹۱ هفته نامه اطلاعات بوس
کد خبر 471599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =