۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
عرضه اولیه دو شرکت در آینده نزدیک

مدیرعامل شرکت بورس تهران از عرضه اولیه دو شرکت در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش صدای بورس، محمود گودرزی در حاشیه نخستین همایش ملی اقتصاد هوشمند و توسعه مالی در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر گفت: دو شرکت برای عرضه اولیه در آینده نزدیک در دستور کار است و سایر شرکت‌های پذیرش شده هم به مرور عرضه اولیه خواهند شد.

وی در مورد آخرین وضعیت عرضه‌های اولیه در بورس نیز گفت: وقتی شرکتی برای عرضه‌های اولیه در بازار سرمایه پذیرش می‌شود، بخش عمده کار در اختیار ناشران و سهامداران عمده شرکت‌ها قرار می‌گیرد و باید روالی را مانند ارزش‌گذاری طی کند.

مدیرعامل شرکت بورس تهران همچنین با بیان اینکه در سال‌های گذشته بورس‌های استانی نتوانستند رسالت‌ خود را به درستی ایفا کنند، تصریح کرد: از یک سال گذشته ایده‌ای در بورس تهران مبنی بر سفرهای استانی مطرح شده است و در همین راستا زمستان سال گذشته به همت بورس منطقه‌ای کرمانشاه یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه سوخت سبز با درخواست تأمین مالی به مبلغ ۳۵۰۰ میلیارد تومان، در قالب شرکت سهامی عام پروژه به بورس تهران معرفی و به صورت فوق‌العاده در هیئت پذیرش مورد موافقت اصولی قرار گرفت.

وی در ادامه، افرادی که در بازار سهام تصمیم عجولانه می‌گیرند را بازنده‌های اصلی برشمرد و افزود: با تداوم روند پذیرش شرکت‌های سهامی عام پروژه و عرضه‌های اولیه در بورس و فرابورس، بازار سرمایه ثبات خود را حفظ خواهد کرد.

وی در مورد محکومیت اخیر بورس تهران نیز گفت: بورس تهران به این رأی معترض است و تیم حقوقی پیگیر شکستن این رأی است.

گودرزی همچنین با اشاره به تغییر چهره بورس از معاملات سنتی تصریح کرد: پایان این ماه یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در بورس پذیرش می‌شود که به زودی عرضه اولیه آن انجام خواهد شد.

وی در مورد برگزاری جلسه با بازارگردان‌ها نیز گفت: برای اینکه پرونده تخلفاتی برای بازارگردان در زمان صعود و نزول بازار تشکیل نشود به دنبال این هستیم تا بازارگردان‌ها به تعهدات خود طبق دستورالعمل عمل کنند.

به گفته وی،‌ حداکثر سهم فعالیت بازارگردانی در حجم کل معاملات بورس ۵ درصد است که رقم ناچیزی محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت بورس تهران با بیان اینکه در آینده از دو ابزار بسیار مهم در بورس تهران رونمایی می‌شود، گفت: یکی از گرفتاری‌های این روزها عدم دو طرفه بودن بازار سرمایه است که اصل دو طرفه شدن بازار قرارداد آتی تک سهم است.

وی افزود: تمامی کارهای بیزینسی این قرارداد انجام شده است و یک بخش کوچک از حوزه آی تی مانده که یک تا دو هفته آینده به سرانجام می‌رسد. ضمن اینکه به تدریج طی چند ماه آینده برای تمامی نمادهای بازار اصلی قرارداد آتی تک سهم فعال می‌شود، که مردم به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

کد خبر 471523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =