ابتلای زنان به دیابت و بیماری های قلبی

زنان مبتلا به دیابت ۱۲ درصد بیشتر از مردان در معرض ابتلا به بیماری های قلبی هستند.

صدای بورس - مهراز حبیبی؛ مطالعه تفاوت فاحش بین پیشرفت دیابت در مردان و زنان را برجسته می کند.

بر اساس یک مطالعه جدید، زنان مبتلا به دیابت نوع ۲ بیشتر از مردانی که همین بیماری را دارند در معرض عوارض قلبی عروقی قرار دارند.

یافته‌های مطالعه‌ای که اخیراً صورت گرفته است ، زنان مبتلا به دیابت نوع دو ، ۲۰ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به عوارض قلبی در مقایسه با آن‌ها هستند. کسانی که بیماری دیابت ندارند.

بیماری قلبی یکی از علل اصلی مرگ و میر در بین مبتلایان به دیابت است

در میان چندین عارضه ای که در افراد مبتلا به دیابت مشاهده می شود، به نظر می رسد بیماری های قلبی عروقی شایع ترین و همچنین تهدید کننده زندگی هستند.

انجمن قلب آمریکا می گوید: "در مقایسه با همتایان مرد خود، خطر ابتلا به بیماری قلبی در زنان مبتلا به دیابت دو برابر افزایش می یابد. همچنین احتمال ابتلای آنها به حملات قلبی زودتر و کشنده است."

وزن یک عامل خطرناک بزرگ است

این مطالعه نشان داد زنانی که دیابت نوع ۲ داشتند در مقایسه با مردان مبتلا به دیابت نوع ۲ بیشتر در معرض چاقی، فشار خون بالا و کلسترول بالا بودند.

زنان مبتلا به دیابت نوع ۲ نسبت به مردانی که شرایط مشابه و سن دارند، وزن بیشتری دارند. به‌طور متوسط زنانی که در سنین پایین به دیابت نوع ۲ مبتلا می‌شوند، ۲۴ کیلوگرم وزن‌ بیشتری نسبت به مردان داشتند.

نابرابری در درمان پزشکی

نابرابری در دسترسی به درمان یکی از دلایلی است که زنان را بیشتر از مردان مستعد ابتلا به این عارضه تهدید کننده زندگی می کند.

این مطالعه می گوید زنان مبتلا به دیابت نوع ۲ کمتر احتمال دارد که داروهای کاهنده چربی و مهارکننده های آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین تجویز شوند، به خصوص اگر بیماری قلبی عروقی داشته باشند.

طبق گفته انجمن قلب آمریکا، زنان کمتر برای مشکلات قلبی تحت درمان حاد قرار می گیرند و بسیاری از زنان حتی برای اقدامات قلبی توصیه نمی شوند.

بنابراین، چه کاری باید انجام شود؟

مدیریت اپیدمی دیابت تا زمانی که کمک پزشکی مناسب به افراد، به ویژه آنهایی که در گروه پرخطر قرار دارند، ارائه نشود، بسیار دشوار است. همچنین دانستن علائم و نشانه های دیابت بسیار مهم است تا به جای بی توجهی به سلامتی سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

علائم شایع دیابت کاهش وزن بدون دلیل، گرسنگی و تشنگی بیش از حد، تکرر ادرار، دوره های مکرر عفونت در ناحیه خصوصی، تاری دید، درد در فک، کمر یا گردن و تورم در اندام ها است.

چه کسی باید بیشتر مراقب دیابت باشد؟

کسانی که دارای سابقه خانوادگی دیابت، اضافه وزن یا چاق هستند، ساعت های بیشتری را در حالت نشسته می گذرانند، سن بالای ۴۵ سال دارند، پس از بارداری وزن اضافه کرده اند، سندرم تخمدان پلی کیستیک دارند و فشار خون بالا، تری گلیسیرید بالا و HDL پایین دارند.

کد خبر 471484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =