پیش‌بینی بازار فردا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲/ هر ریزشی، سقوط نیست

در حال حاضر وضعیت بازار به گونه‌ای است که همه انتظار اصلاح دارند و سعی می‌کنند از آن خارج شوند تا در نقطه تعادلی بعدی دوباره ورود کنند.

به گزارش صدای بورس، بازار سرمایه با توجه به بازده دلاری تا پایان سال ممکن است مجددا روند صعودی خود را از سر بگیرد و نهایتا در بازه رشد دلار رشد خواهد کرد.

شاهرخ شریعتی، کارشناس بازار در مورد دومین روز متوالی ریزش بازار گفت: این دوره را می‌توان دوره‌ای اصلاحی برای شاخص و بازار در نظر گرفت. هر قدر میزان کاهش بیشتر شود تمایل به فروش کم و تمایل به خرید زیاد می‌شود. محتمل است طی چند روز آینده شاخص به یک نقطه تعادل برسد.

وی گفت: برآورد می‌شود شاخص تا ۲ میلیون اصلاح شود. موج افزایشی اخیر از ابتدای اسفند ۱۴۰۱ شروع شده و طی این دو ماه شاخص حدود ۶۸ درصد رشد کرده است. بسیاری از سهم‌ها بیش از ۲۰۰ درصد، برخی بیش از ۱۵۰ درصد و بسیاری سهم‌های کوچک ۱۰۰ درصد رشد داشتند. طبیعی است که وقتی در موقعیت سود قرار بگیرید در فرصتی سود شناسایی کنید. وقتی این حرکت اتفاق می‌افتد، بقیه هم شروع به فروش می‌کنند و این جو ترس را ایجاد می‌کند و به اصطلاح بازار دچار پنیک می‌شود.

در حال حاضر وضعیت بازار به گونه‌ای است که همه انتظار اصلاح دارند و سعی می‌کنند از آن خارج شوند تا در نقطه تعادلی بعدی دوباره ورود کنند. این دلیل ایجاد رقابت برای فروش می‌کند. اتفاق دیگری در بازار یا اقتصاد یا سیاست خارجی شکل نگرفته که منجر به چنین واکنشی از سوی بازار سرمایه ‌شود.

کد خبر 471433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =