۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
سقوط بورس دستوری است؟

امروز بورس برای دومین روز متوالی با ریزش سنگین مواجه شده است و این گمانه را تقویت می کند که ریزش دو روز پیاپی دستوری است.

به گزارش صدای بورس,شاخص کل دومین روز پیاپی وارد اصلاح شده است، اصلاح در بازار یک امر طبیعی است اما اصلاح ۲۰۰ هزار واحدی تنها در عرض دو روز با توجه به اینکه اتفاقی در اقتصاد کلان و حتی وضعیت کشور نیافتاده است را نمی‌توان امری طبیعی دانست.

این گونه ریزش بورس تنها در زمانی منطقی است که خطری جدی مانند جنگ یا تنش‌های سیاسی سنگین مانند مهر سال ۱۴۰۱ بورس را تهدید کند.

اما از دیروز زمزمه‌ای در بازار مبنی بر دستوری بودن ریزش بورس پیچیده است و علت آن را نیز جلوگیری از ورود پول‌های جدید و کند کردن روند ورود مردم به بورس دانسته‌اند.

نوید رجایی کارشناس بازار سرمایه درباره ریزش سنگین گفت: وضعیت شاخص هم وزن طوری بود که سیگنال کاهش قیمتی در نمادهای کوچک و متوسط را می‌توان متصور بود اما آنچه که در نمادها بزرگ بازار رخ داد به نظر می‌آید یک نوع پنیک یا حمله اضطرابی و عصبی بود که البته باید به فال نیک گرفت.

به گزارش مهر,رجایی افزود: دقت کنید شاخص بورس را می‌توان نوعی گسل در نظر گرفت. زمانی که شاخص وارد اصلاح می‌شود آن انرژی منفی تا حدودی تخلیه می‌شود و این نکته مثبتی است از سوی دیگر باید به این نکته توجه داشت اگر شاخص به صورت دستوری وارد اصلاح شود و به قولی از روند طبیعی خارج شود در نتیجه پول‌ها بار دیگر وارد بازار دلار و سکه و طلا خواهد شد چرا که همچنان چشم انداز مثبت اقتصادی نداریم.

کد خبر 471421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =